Pagina 1 van 2

zoekende 964

Geplaatst: 24 feb 2008 0:23
door Dengel
Valt me op dat mijn 964 C4 bij snelheid boven de 120km/uur wat zoekerig wordt.

Iemand enige ervaring hiermee (banden, spanning en spooring zijn nieuw en/of afgesteld).

Of hoort het bij de auto?

Geplaatst: 24 feb 2008 0:27
door yohanv
Hoort absoluut niet bij de auto...

Het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. Gebruik de zoekfunctie ook eens.. :idea:

Zoek ook eens op uitwegen. (Staat een heel goed verhaal van Renntech bij)

Geplaatst: 24 feb 2008 0:43
door Fonz
Boven de 260 km/u begint de mijne ook te zoeken..........
Naar nog meer leeg asfalt :lol: zonder achteruitrijdende spookrijders op de rechterbaan :wink:

Geplaatst: 24 feb 2008 0:47
door arenarood
Ja en die van mij begint dan te trillen in het stuur! :roll: Of zijn het m'n handen? :cheers:

Re: zoekende 964

Geplaatst: 24 feb 2008 3:12
door Jurgen
Dengel schreef:Valt me op dat mijn 964 C4 bij snelheid boven de 120km/uur wat zoekerig wordt.


??Boven de 120 al?

Ik neem aan dat je de gebruikelijke dingen al gecontroleerd hebt dus zou bijna denken dat er iets drastisch mis is...

Re: zoekende 964

Geplaatst: 24 feb 2008 8:38
door horn
Dengel schreef:(banden, spanning en spooring zijn nieuw en/of afgesteld).

Dan zou ik maar snel een keertje teruggaan :idea:

Dengel schreef:Of hoort het bij de auto?

Hoogstwaarschijnlijk wel. Porsches staan er om bekend dat ze boven de 120 km/u een slechte wegligging hebben. :shock: Wat denk je zelf? :?

Inderdaad langs een Porschespecialist rijden en alles laten nalopen. Ter indicatie: mijn 964 coupe lag zelfs bij 285 op de teller als een blok op de weg.

Geplaatst: 24 feb 2008 8:43
door HV
Harald, de cabrio dus niet :?: Nou ja, kan er zelf ook niet over meepraten, mijn oudje houdt het bij 250 echt voor gezien! Ligt dan overigens ook strak op de weg.

Geplaatst: 24 feb 2008 9:02
door horn
cabrio pas 260 mee gereden. weet niet hoe die zich houdt op 285. 260 met de cabrio was ook geen probleem.

Geplaatst: 24 feb 2008 11:21
door rob964.c4
hoe is het met de schokbrekers
is de auto verlaagd? en niet uitgewogen.

robert

Geplaatst: 24 feb 2008 12:14
door M a r c
Hou er wel rekening mee dat de 964 wel wat gevoelig is voor spoorvorming als je er 17" of 18" op hebt liggen met 255 of 265 rubber.

Geplaatst: 24 feb 2008 12:20
door Jurgen
horn schreef:cabrio pas 260 mee gereden.



Tsss...hoe lang heb je 'm nu al? 8) :twisted:

Geplaatst: 24 feb 2008 13:38
door 2000 gtv
Ik neem aan dat de kap wel open was... :wink:

Geplaatst: 24 feb 2008 14:41
door $TEEF
horn schreef:cabrio pas 260 mee gereden. weet niet hoe die zich houdt op 285. 260 met de cabrio was ook geen probleem.


ook geen probleem hoor mijn cabrio liep bij 290 (op de teller..) tegen de begrenzer aan ..

als je lang 200 plus rijdt (tripje Berlijn in mijn geval) moest ik bij terugkomst wel de kap laten stellen, ging een beetje lubberen....

Geplaatst: 24 feb 2008 15:11
door horn
@ $teef - lang 200+ open of lang 200+ dicht? Indien open - met of zonder tonneaucover? Wist niet dat je je dak moest laten bijstellen. Weer wat geleerd! :salut:

Geplaatst: 24 feb 2008 15:13
door horn
M a r c schreef:Hou er wel rekening mee dat de 964 wel wat gevoelig is voor spoorvorming als je er 17" of 18" op hebt liggen met 255 of 265 rubber.


Bij 120 km/u? Ik heb 17" met 255 maar bij 120 heb ik echt nergens last van... :shock:

Geplaatst: 24 feb 2008 16:08
door rob964.c4
een sportieve auto is nou eenmaal gevoeliger voor spoor vorming dan een auto die wat meer comfort heeft.

de stuggere vering/schokbrekers en banden maken de auto gevoeliger daarvoor dus 18" is net wat gevoeliger dan 17.

maar ik neem aan dat er al getest is op verschillende wegen.



robert

Geplaatst: 24 feb 2008 17:39
door rob964.c4
ik rij met 17 en winterbanden en 18" met pirelli's ook geen echte problemen maar er is een weg van beverwijk naar assendelft een 100 kmph weg.

Met regen is 100 daar hard zat(misschien wel te hard) en droog 140 tot 160, door de spoorvorming.


met het vw golfje heb ik er daar geen last van met droog weer (met regen wel door de plassen)


robert

Geplaatst: 24 feb 2008 17:54
door WdePundert
Ook nooit geweten dat je de kap dan moet laten stellen. Heb overigens ook (nog) geen last van lubberen gehad.

Re: zoekende 964

Geplaatst: 24 feb 2008 20:13
door EriC4C
Dengel schreef:Valt me op dat mijn 964 C4 bij snelheid boven de 120km/uur wat zoekerig wordt.

Iemand enige ervaring hiermee

Leeftijd van / gereden km's met deze schokdempers :?:

Geplaatst: 25 feb 2008 9:54
door $TEEF
horn schreef:@ $teef - lang 200+ open of lang 200+ dicht? Indien open - met of zonder tonneaucover? Wist niet dat je je dak moest laten bijstellen. Weer wat geleerd! :salut:


@ horn ; dit was dicht (open heb ik een keer 260 aangetikt maar had ik het gevoel dat iemand mijn pruik (heb krullen) wilde hebben...

Vanwege de druk is het zo dat het kapje helemaal bol komt te staan en als dit wat langer duurt is ie echt uitgelubberd..... had wel echt hard gereden voor een langere tijd ( in drie uur 55 minuten van Berlijn naar Apeldoorn op een hele rustige zondagmorgen....)

gr

Steef

Geplaatst: 25 feb 2008 10:54
door Olaf
Ik gok dat de kapconstructie van 'n 3.2 toch net ietsje anders is dan die van 'n 964 :idea:

Geplaatst: 25 feb 2008 17:55
door Jurgen
$TEEF schreef: (open heb ik een keer 260 aangetikt maar had ik het gevoel dat iemand mijn pruik (heb krullen) wilde hebben...


Daar moet je mee uitkijken...dat deed ik vroeger ook... :twisted:

Geplaatst: 25 feb 2008 23:55
door Dengel
Leeftijd van / gereden km's met deze schokdempers


100.000km, 1992. leeftijdschokdempers: geen idee

Inmiddels in contact met Renntech (300 euro's: -lijnen en uitwegen).

Al hebben ze wel een stevig uurtarief van ruim 71euro's

Geplaatst: 25 feb 2008 23:58
door Olaf
Da's nog geen 60 Euro - excl. BTW :mrgreen:

Geplaatst: 26 feb 2008 0:25
door rob964.c4
en het word nog duurder omdat je straks niet meer merkt dat je al veel harder dan 120 rijdt en is koos ook weer blij

robert