besturing/wegligging Porsche 968
Geplaatst: 19 apr 2009 22:17
Sinds kort ben ik de blije bezitter van een Porsche 968 bj 1992. Wat mij echter opvalt/tegenvalt is dat de auto boven ca. 120 km/h een "vaag" stuurkarakter krijgt, je moet zeg maar voortdurend corrigeren. Banden zijn precies volgens voorschrift en ingereden. Ik had voor deze aanschaf niet eerder dit model, wel enige ervaring met 911 en ik had dus verwacht dat doordat de motor voorin ligt ( dus behoorlijk gewicht op de vooras ) de besturing ook op hogere snelheid precies zou blijven. Indien het zo is dat deze karakteristiek bij dit model hoort dan is het voor mij acceptabel, is dat niet zo dan ben ik zeer benieuwd naar soortgelijke ervaringen/oplossingen.
De auto is overigens zeer recent uitgelijnd tesamen met de nieuwe bandenmontage. Misschien handig te vermelden dat de auto welliswaar 17 jaar oud is, maar niet veel (53.000) km heeft gereden, dus dan zal er niet al te veel versleten zijn lijkt mij ? wellicht zijn er wel bv rubber onderdelen die ongeachte km.stand verouderen en vervangen dienen te worden ? naar advies op dit soort punten ben ik dus op zoek. Zo een stabilisator stang ( zeg ik dat goed ?) onder de motorkap, zou dat een deel van de oplossing kunnen zijn ?
Bijvoorbaat dank voor de input !
De auto is overigens zeer recent uitgelijnd tesamen met de nieuwe bandenmontage. Misschien handig te vermelden dat de auto welliswaar 17 jaar oud is, maar niet veel (53.000) km heeft gereden, dus dan zal er niet al te veel versleten zijn lijkt mij ? wellicht zijn er wel bv rubber onderdelen die ongeachte km.stand verouderen en vervangen dienen te worden ? naar advies op dit soort punten ben ik dus op zoek. Zo een stabilisator stang ( zeg ik dat goed ?) onder de motorkap, zou dat een deel van de oplossing kunnen zijn ?
Bijvoorbaat dank voor de input !