Pagina 1 van 1
Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 24 nov 2010 17:08
door 964
De 17" voorwielen van m'n 964 lopen aan in het spatbord. Er schijnen "plaatjes" gemonteerd te kunnen worden om de maximale stuuruitslag te beperken.
Iemand ervaring met de montage? Moet ik nog ergens specifiek op letten?
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 24 nov 2010 19:17
door Franz
De maximale stuuruitslag is al niet zo groot dus om deze ook nog eens wat meer te beperken lijkt mij niet zo'n beste oplossing. Welke ET waardes hebben jouw velgen?
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 24 nov 2010 19:22
door donkey
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 24 nov 2010 23:24
door 964
Het zijn orginele cup 2 vegen Franz. Bij eerdere versies van de 964 lopen deze tegen de binnenschermen aan en is deze modificatie nodig, de auto komt anders niet door de apk.
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 24 nov 2010 23:25
door 964
Dat topic had ik ook gevonden Donkey. Maar er staan geen montage tips in. Ook heb ik geen flauw idee wat TSB 8903 is??
Zijn spacers een betere oplossing?
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 25 nov 2010 9:27
door Olaf
964 schreef:Zijn spacers een betere oplossing?
Beter niet --- maar mss wel makkelijker om er 1 keer per jaar op te zetten voor 'n APK
.... hopelijk is
'n dun spacertje afdoende om te zorgen dat het wiel niet meer tegen het binnenscherm aan komt

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 25 nov 2010 13:53
door 964
Ja daar heb je een goed punt Olaf. Had alleen al de begrenzers besteld en net opgehaald, dus zet ze er eerst maar ns onder. Kijken hoe erg t is...
Geen idee waar die bergrenzers precies op de spoorstang moeten, ga er nu induiken

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 25 nov 2010 14:04
door 964
Op pagina 48-4 van het werkplaatshandboek staat het netjes beschreven, yes!

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 25 nov 2010 15:37
door Ewout
Mijn wielen lopen niet aan maar de mijne heeft wel een enorme draaicirkel.
Ook in het geval van uitbreken van de achterkant moet je sneller corrigeren, omdat je anders te laat bent.
Je kunt je afvragen of je dit wel wilt.
Ik heb gemengde gevoelens.
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 25 nov 2010 19:19
door 964
Alleen de eerste 964 modellen hebben deze modificatie niet standaard. Grote kans dat je ze d'r ook op hebt. Ik heb ze nu gemonteerd en vind het verschil verwaarloosbaar

Hij loopt ook echt maar net niet aan

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 25 nov 2010 20:57
door Ewout
Ik weet dat ik ze heb, want ik heb ze er zelf destijds op laten zetten.
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 26 nov 2010 10:25
door 964
Haha, ok. Vond je het verschil zo groot? De draaicirkel is sowieso een drama, ik merk het verschil nauwelijks. In de afstandsring zit ook maar 4 mm verschil.
Snap overigens niet wat de aanslagring voor invloed kan hebben op corrigeren van uitbreken?
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 26 nov 2010 13:12
door Olaf
964 schreef:Snap overigens niet wat de aanslagring voor invloed kan hebben op corrigeren van uitbreken?
Met 'n kleinere uitslag kan je minder corrigeren
Hoe groter de uitslag, hoe dwarser je kan gaan terwijl de voorwielen toch de richting op (kunnen) wijzen die je wilt gaan

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 26 nov 2010 17:20
door Ewout
Daar kwam ik tijdens de driftcursus van Renntech ook achter

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 28 nov 2010 0:29
door 964
Krijgen jullie een carerra 4 dermate dwars op de openbare weg dat je op de maximale stuuruitslag met corrigeren?!?
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 28 nov 2010 9:55
door Olaf
Als jij 'n C4 zo dwars op de openbare weg krijgt, kan je beter bidden dan proberen te corrigeren

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 28 nov 2010 13:04
door 964
Haha, precies. Als ik ooit op het circuit zou willen gaan rijden (wat ik niet verwacht, daar is ie me te dierbaar voor), dan kunnen de uitslagbegrenzers er zo ook weer af

Bedankt voor alle hulp allemaal

Ewout had het trouwens over sneller moeten corrigeren. Dit snap ik nogsteeds niet?
Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 28 nov 2010 13:11
door Olaf
964 schreef:Haha, precies. Als ik ooit op het circuit zou willen gaan rijden dan kunnen de uitslagbegrenzers er zo ook weer af
Dat bedoel(de) ik niet
Met 'n C4 kan je MI harder/sneller .. dan met 'n C2 .. maar als het dan 'n keertje fout gaat - kan je wss alleen nog maar bidden (of 'n kruisje slaan)

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 29 nov 2010 11:46
door Ewout
964 schreef:Ewout had het trouwens over sneller moeten corrigeren. Dit snap ik nogsteeds niet?
Als je minder stuuruitslag hebt moet je nog sneller zijn met je reactie omdat je niet scherp genoeg kunt tegensturen. Als je te lang wacht heeft de kont jou al ingehaald en sta je achterstevoren.

Re: Beperken maximale stuuruitslag 964
Geplaatst: 29 nov 2010 13:14
door Marco
op het circuit ga je ook niet verder dan full lock