Pagina 1 van 1
van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers
Geplaatst: 09 mei 2012 22:57
door michelm1978
Hi all,
Vraagje over de switch van Cup 1 naar Fuchs.
Op de naaf lijkt het wel of er langere tapeinden zitten dan wat normaal het geval is. Onder de wielmoeren zitten opvulbussen. Deze zaten ook op de Cup 1. Daar was dat geen probleem omdat de moeren helemaal verdwijnen in de schacht van de gaten in de Cup velg. Zie de foto hoe het nu is met de Fuchs. Dat ziet er niet uit.

2e vraag; Ik wil graag iets naar buiten. Ik heb het even opgemeten. Ik zelf zit te denken aan 20mm spacers aan elke kant. De spacers welke ik tegenkom zijn van het type bolt on. Met alleen een verdikkingsplaat van 20mm, dus gaten door en door 5x130mm, ben ik er ook. Zijn deze te verkrijgen?
Wil graag even weten wat wijsheid is. De tapeinden in de naaf vervangen lijkt me ook geen probleem, maar wil het even praktisch aanpakken.



Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden
Geplaatst: 09 mei 2012 23:29
door Olaf
Je hebt wss langere draadeinden omdat er ooit (dikke) spacer ringen zijn gemonteerd.
Wat je nu kunt doen - als je die ringen niet hebt, of er niet aan kunt komen - is open moeren plaatsen - dat is MI beter dan deze oplossing
- daarna spacerringen zoeken van de juiste dikte - of de draadeinden vervangen voor de juiste (kortere)

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden
Geplaatst: 09 mei 2012 23:42
door -bassie-
hier hebben ze 20mm spacers.
http://www.wheelspacers.nl/
Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden
Geplaatst: 10 mei 2012 8:08
door michelm1978
Mannen! Dank voor de antwoorden. Open moeren lijkt me ook niet mooi. Dus het worden of spacers, of de draadeinden vervangen danwel inkorten.
Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden
Geplaatst: 10 mei 2012 9:07
door Olaf
michelm1978 schreef: Dus het worden of spacers ..
Let wel dat je dan spacers zonder draadeinden neemt

Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden
Geplaatst: 10 mei 2012 13:23
door Jeroen914
De standaard spacers van een 944 zijn 21mm en hebben geen tapeinden (alleen 5 gaten en een centreer ring)
Kan je meestal "voor weinig" vinden op marktplaats e.d.
En/of open wiel moeren, zoals Olaf zegt
Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden
Geplaatst: 10 mei 2012 14:41
door Heinz
Let dan wel op dat je genoeg draad over hebt voor een goede verbinding.
Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden
Geplaatst: 14 mei 2012 23:11
door P32again
Ik heb 18mm spacers achter erop zitten, bolt on met 7j fuchs velg. Van vorige eigenaar. Kwam bij wiel eraf halen erachter dat de originele tapeinden in de fuchs velg waren gedrukt.... Auto is verlaagd en vult wel erg mooi op ondanks 7j en zonder dat ze aanlopen. 20mm lijkt me ook mooi te passen.
Re: van Cup 1 naar Fuchs, vraag over tapeinden
Geplaatst: 15 mei 2012 10:31
door michelm1978
Nou.. ze zitten eronder! Met spacers!
21mm
Ik vind het supermooi staan! Deze spacers waren niet van het bolt on type, dus gewoon standaard. Erpa had deze nog liggen en ik kon ze voor een zacht prijsje overnemen. Gelijk het boek van Peter Morgan meegenomen dus voorlopig ook weer leesvoer!
plaatjes bij de praatjes:


Re: van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers
Geplaatst: 15 mei 2012 10:44
door steef
Mooie kar!
Re: van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers
Geplaatst: 15 mei 2012 11:29
door Buco
Inderdaad mooie kar, staat hem goed Michel.
Re: van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers
Geplaatst: 15 mei 2012 13:05
door bully
Meteen een andere auto om te zien Michel

Re: van Cup 1 naar Fuchs, ze zitten eronder met 21mm spacers
Geplaatst: 15 mei 2012 13:33
door marcel964
Ziet er goed uit Michel.