Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 12:27



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
semi slicks verboden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: semi slicks verboden?
Heb nu bijna 2.000 kilometer met de 888 gereden onder mijn 964 (eerste 1.500 was het inrijden van het nieuwe blok dus geen volle belasting). Ik ben zover ik nu kan melden enthousiast over de banden. Heb er een keer lekker mee mogen sturen met mooi weer (geweldig) en een keer in de stromende regen mee gereden (niet slecht). Ik kan niet wachten tot de eerste trackday :drive:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


25 dec 2012 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: semi slicks verboden?
Olaf schreef:
steef schreef:
Die Bagheera was idd een gaaf concept. Die zie je echt niet veel meer, en das toch jammer.


Staan er meer te koop dan Carrera 3.2 's :popcorn:

KLIK


Die eerste is gaaf, juiste kleur uit die periode en origineel kenteken! :thumleft:
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


25 dec 2012 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'90 964 cabriolet
den haag
Bericht Re: semi slicks verboden?
In Engeland Toyo R888 reviews gevonden. En inderdaad, ook hier het commentaar dat ''staand water'' zoals in het filmpje met de Donkervoort niet echt een omstandigheid is waar de Toyo in uitblinkt. Verder extreem goed bij droog en OK bij nat wegdek. Met de kanttekening dat ze erg luidruchtig worden bevonden... Tsja, en of ik dat ga horen (cuprohr, geen kat).

En het mooie is dat de R888 er in passende 17'' is al zal ik aan de voorkant moeten gaan voor 225/45 ipv de voorgestelde 205/50. Het verschil in diameter is 0,4% dus daar kan ik mee leven. De achterbanden in 255/40 zijn gewoon leverbaar. Pirelli en Michelin kunnen we niet echt helpen aan semi slicks in 17''............

Of zijn er kanttekeningen te maken bij deze keuze voor de bandmaat aan de voorkant?


de reviews: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/R888.htm


26 dec 2012 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'90 964 cabriolet
den haag
Bericht Re: semi slicks verboden?
Teleurstelling, ik kan geen semi slicks vinden in de gewenste maten en wil de investering naar 18" niet maken. In goed overleg met de bandenman en na een gesprekje over de load factor en het effect van 1/10 in je bandenspanning gekozen voor Michelin Pilot Sport. En ook daarmee verwacht ik heel tevreden te worden.

Groet, Klaas


27 dec 2012 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: semi slicks verboden?
Losstaand van het feit dat de michelins prima banden zijn; Lukte het bij Toyo niet zoals je zelf omschreven hebt?
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


27 dec 2012 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: semi slicks verboden?
Die simca is 8)
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


28 dec 2012 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: semi slicks verboden?
Heb Toyo's onder de Donk en het enige nadeel is staand water. Verder zowel op koud als warm veel meer grip. Zou wel benieuwd zijn hoe ze het houden na een beetje sturen op de P. , mijn conti's hebben het al zwaar te verduren laat staan als je met de zachtere Toyo gaat gummen.

Ben overigens wel benieuwd naar de toelatingseisen. De site van prins techniek (1 van de distributeurs) geeft het volgende:

Office:
Pijlspitskreek 24
2241MT Wassenaar
Phone: +31-70-5145145
Fax: +31-70-5145146
Warehouse:
Keyserswey 14-16
2201CX Noordwijk
(Ind. ‘s Gravendijck N206)
Phone: +31-71-3623098
info@prins-techniek.nl
info@racebanden.nl



Waarschuwingen voor het gebruik van Racebanden & Semi racings

Straat legale Semi racebanden zijn ontwikkeld voor competitie doeleinden, voor
die gebruikers die hun (race)auto van en naar het circuit rijden.
Vanwege de constructie van de band kleven er een aantal nadelen aan, die bij
het gebruik op de openbare weg gevaar op kunnen leveren.
Vergeleken met Ultra High Performance banden hebben Semi racebanden voor straatgebruik diverse nadelen :

1- Een matig rijcomfort. De stijve zijwand constructie die zorgdraagt voor een optimale grip in de bochten.
2- Een uitermate gevoelig weggedrag bij “spoorvorming”. De stijve zijwandconstructie
in combinatie met de extra brede gordel constructie maakt dat het voertuig
onrustig reageert.
3- De band is slipgevoelig als de temperatuur te laag is. Een band met een temperatuur beneden 60 graden Celcius dient uiterst zorgvuldig bereden te worden.
4- Alle voorzichtigheid is geboden bij gebruik op de natte weg (zeker in combinatie met een te lage band temperatuur). Bovendien is er een gevaar voor aquaplaning gezien de beperkte profieldiepte.
5- Gezien het speciale compound slijten Semi racebanden veel sneller dan normale
straatbanden.
_________________________________________
Make the most of now!


28 dec 2012 20:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: semi slicks verboden?
Het verhaal over verbieden van semi-slicks gaat al heel lang rond, maar het komt kennelijk niet rond.

Voor dagelijks gebruik is het idioot, want met regen heb je gewoon erg weinig grip, zeker bij staand water. Voor het rijden van en naar circuit kan het wel (maar dan moet je gewoon rustig gaan rijden als het regent) en voor alleen de mooie ritten kan het ook, alleen zie ik daar de meerwaarde niet echt van r-compound. Die meerwaarde is er alleen als ze echt warm gereden worden en dat doe je niet op de openbare weg, althans... niet als je je nog iets aan trekt van de veiligheid van anderen.

Op het cricuit is het geweldig. Ik heb overigens nog een mooi setje te koop (velgen + pilot sport cup).;)


25 jan 2013 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
Bericht Re: semi slicks verboden?
klaas964 schreef:
56455

Het betreft een, van origine, 1972 1000 GLS die door de tweede eigenaar technisch is verbouwd tot een Rallye 2, Dus met een 1294 cc motor met twee dubbele Solex carburateurs, een andere nokkenas, carter, ontsteking en de radiator voorin (inderdaad, niet luchtgekoeld, dat was NSU). Deze vorige eigenaar heeft de auto ook volledig uit elkaar gehaald en alle mogelijke roestwerende maatregelen genomen. Hij is erin getrouwd, heeft een paar slaloms gereden en weer binnen gezet.

Ik ben de derde eigenaar en heb de auto uitgebouwd tot een Rallye 3 Coupe SRT uitvoering zoals er in 77 mee werd geraced. Carrosserie uitbouw en de uitlaat achter onder de bumper. Period PLS velgen en de besproken Toyo's. In de planning staan dubbele Weber carburateurs en een nog hogere nokkenas. Een Origineel Rallye 2 dash en een 6 punts kooi. Ondertussen het vliegwiel afgedraaid toen de koppeling werd vervangen. Origineel 42K kilometers op de klok, absoluut geen roest.

Ze stal de show op de parkeerplaats van de Nurburgring (AAAAH Ein Simca!!!). Op de baan heb ik veel rechts gereden :drive:

Fijne kerstdagen



lol.....leuk om te lezen dat er meer mensen zo'n simca leuk vinden .....ik heb een vriend die een hele kippenschuur vol heeft staan met die dingen......nostalgie van zijn jeugd.........hij raakt er niet over uitgesproken ,volgens mij heeft hij er wel een stuk of 10..... allemaal origineel.......ook de roest ;)
ik zelf vind het geweldig dat iemand zoiets doet
ben zelf net klaar met een opknappen van een oude nissan patrol ......en net begonnen aan een nieuw project een Mack van 1956
het blijft een leuke hobby die oude meuk
_________________________________________
944 s2 sold
968 sold
911(964) sold
986
http://spaces.msn.com/john944s2


25 jan 2013 21:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 GT3
Rotterdam
Bericht Re: semi slicks verboden?
horn schreef:
enige wat ik kan vinden dat dit in Belgie per 2012 het geval zou zijn. succes met je zoektocht.


Horn, waar heb je dit gevonden?


27 jan 2013 12:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.