3- of 4-spaaks stuur 3.2
Geplaatst: 26 jun 2013 0:09
Beste forummers, ik heb een 3.2 uit 1989 met het originele 4-spaaks leren stuur, met na 230.000 km wat gebruikssporen.
Nu heb ik een waanzinnig mooi origineel stuur gescoord met een langere naaf, voor een lang iemand als ik is dat een geweldige verbetering in zit positie omdat het stuur 30mm meer naar mij toe staat. Dit stuur is een 3-spaaks stuur zoals op de SC en oudere 3.2 standaard zat, door een prof echt perfect opnieuw bekleed met matzwart leer.
Op zich vind ik het 3 spaaks stuur ook leuk staan en lekker in de hand liggen, anderzijds wil ik de auto kwa looks origineel houden, een oud model stuur in een late 3.2 valt toch meteen op.
Ik zit nu in dubio:
Mn nieuwe stuur gaan gebruiken en het origineel voorin de kofferbak droppen en bij de auto houden.
Of ik verwissel de naven van beide sturen, mn originele stuur dus van de langere naaf voorzien (bekleding sluit weer naadloos aan !) en het nieuw beklede 3-spaaks stuur met normale naaf gaat weer in de aanbieding.
Wat zijn jullie ervaringen met beide sturen; uitgesproken voorkeuren ?
Nu heb ik een waanzinnig mooi origineel stuur gescoord met een langere naaf, voor een lang iemand als ik is dat een geweldige verbetering in zit positie omdat het stuur 30mm meer naar mij toe staat. Dit stuur is een 3-spaaks stuur zoals op de SC en oudere 3.2 standaard zat, door een prof echt perfect opnieuw bekleed met matzwart leer.
Op zich vind ik het 3 spaaks stuur ook leuk staan en lekker in de hand liggen, anderzijds wil ik de auto kwa looks origineel houden, een oud model stuur in een late 3.2 valt toch meteen op.
Ik zit nu in dubio:
Mn nieuwe stuur gaan gebruiken en het origineel voorin de kofferbak droppen en bij de auto houden.
Of ik verwissel de naven van beide sturen, mn originele stuur dus van de langere naaf voorzien (bekleding sluit weer naadloos aan !) en het nieuw beklede 3-spaaks stuur met normale naaf gaat weer in de aanbieding.
Wat zijn jullie ervaringen met beide sturen; uitgesproken voorkeuren ?