Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 16:13



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
porsche assistance 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht porsche assistance
hoi,
gisteren zijn we gaan karten naar lille (fr),
mijn vriend reed met zijn 997s, ik merkte nog een steen op maar mijn maat zag het te laat, pal erop aan 75 km/h
resultaat : psssssssss.........
rechtervoorwiel plat
pittig detail, t'is de tweede keer dat hem dit overkomt in twee weken,
dus porsche assistance gebeld.
na twee uur komt er daar een (rottin france)takelwagen aangereden,
die heeft dus niet eens een reservewiel mee
de wagen is nu getakeld naar zijn bandencentrale.
Die kerel wou zelfs eerst de wagen meenemen naar zijn thuisbasis (22.30) en dan PA afwachten sanderendaags.
na mijn aandringen en telefoneren naar PA toch de wagen meegekregen.

als hem nu es een reservewiel meegehad, of een klein thuiskomertje, dan was dat heel wat goedkoper geweest voor hen,
maar ja,

porsche assitance..... niets is wat het lijkt.

ik dacht dat porsche betere service gaf aan klanten die een wagen van 100.000 kopen.

een reservewieletje lijkt mij handig op dan thuis in de garage staan te hebben voor als je pech hebt, kan vrouwlief of vriend dan eventueel komen helpen, want dat wachten op een takelwagen is allesbehalve leuk en omslachtig, tis toch maar een lekke band ......


30 maart 2005 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Cabriolet C2
Bericht 
Ik rij dagelijks met een BMW waar ook een BMW assistance systeem bestaat. Dit is gratis bij elk nieuw gekochte wagen.
Vorig jaar raakte ik met moeite thuis, de wagen viel telkens stil na 1 km.
Eenmaal thuis, belde ik de BMW assistance.
1 uurtje later kwam er een technieker die de oorzaak onmiddelijk vond. Het bleek de dieselpomp te zijn in de dieseltank. Hij had een nieuwe mee in zijn auto, en kon die laten werken.
Maaaaarrrrrr.. Die herstelling mocht blijkbaar niet gebeuren op een andere plaats dan de garage. Dus, de oude pomp er terug in en een takelwagen gebeld.
Een uurtje later kwam een takelwagen met een vervangwagen aandraven. Nog een uurtje later kwam een andere takelwagen om mijn BMW naar de garage te takelen. De dag erna kon ik tegen de avond mijn BMW gaan ophalen bij de BMW garage, en mocht ik daar de vervangwagen laten staan die ze dan wel zouden komen takelen.
Het koste mij allemaal geen geld, en het verliep nogal vlot, maar de werkwijze is allesbehalve efficient.


30 maart 2005 8:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Ik heb ze 1 keer nodig gehad (augustus 2003).


Mijn accu was plat na een vakantie van een week of drie, en ik kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat.

Porsche Wittebrug gebeld, en met de Chef werkplaats (Rob H.) het probleem besproken en die heeft Porsche assitance voor mij ingeschakeld, zouden die er niet uitkomen zou ie ff zelf langskomen.


Porsche heeft dus de ANWB (was ik ook lid van) gebeld, met welke zij (Porsche) weer een contract hadden.

Deze stonden binnen 15 min. voor de deur, en vroem de auto deed het weer.


Achteraf had het met het spanningsverlies te maken van mijn (niet door Wittebrug ingebouwde) Trace and Tracking systeem.


Het is gewoon altijd (met elke willekeurige hulpdienst) het probleem doorspreken, zodat er al vooraf een beslissing genomen kan worden.


30 maart 2005 9:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
is wel opmerkelijk dat we niet zo snel reden en dat die steen niet
groter was dan een halve baksteen,
stel dat we daar met dik 200 opreden ......


30 maart 2005 12:11
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
F@RGO schreef:
die steen niet
groter was dan een halve baksteen,


een spijker is al groot genoeg..;

Enwat assistance betreft, al jaren europe assistance en heb er alleen maar goeie ervaringen mee.

Wat frankrijk betreft: de takeldiensten hebben een vast deel van de snelweg in consignatie, het is alleen die bepaalde sleepdienst die je wagen naar een depot MAG slepen. En het is maar van aan dat depot dat een garagist of een andere pechverhelpingsdienst mag tussenbeide komen.
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


30 maart 2005 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
maar het idee dat je daar kan geholpen worden met een krikje en een thuiskomertje,
en toch maar wagen takelen, terwijl je daar dan maar staat te wachten (2u)

kan sneller en beter voor porsche


30 maart 2005 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
verder meld ik nog dat sleepdiensten veel voordeliger zijn in frankrijk dan in belgie( prijzen zijn vrij)
het volstaat om bij de praatpaal rottin te zeggen en ze komen al af,

bij motorpech is sleepdienst aangewezen, maar bij kleine problemen had ik toch een eenvoudiger oplossing verwacht ipv takelen.

soit
de wagen staat reeds bij zijn bandenboer ,
op naar de volgende lekke band :)


30 maart 2005 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
ik heb één keertje de "dikke-pechdienst" mutte opbelle met de P ... heeeel in het begin toen ik hem net had ...

toen ik aan de telefoon zei dat het om een 911'je ging hebbe ze gelijk de takelwagen gestuurd .... :roll: Alle verdere vragen over de panne waren plots overbodig ... "groempfff" ... en "t leuke" was dat ze nog een 2e wagen hebben kunnen sturen om ze uiteindelijk af te voeren ... hihihi ... zal ze leren ... 4 wiel aandrijving ... moeten ze OP een zogenaamde plateau-wagen vervoeren ....

Hier in België moet je zegge om welke auto het gaat hé ... het lidmaatschap staat op kenteken en niet op merk.

Dirk
:wink:


30 maart 2005 18:07
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
F@RGO schreef:
maar het idee dat je daar kan geholpen worden met een krikje en een thuiskomertje,
en toch maar wagen takelen, terwijl je daar dan maar staat te wachten (2u)

kan sneller en beter voor porsche


Fargo, p heeft daar niets mee te maken, ze mogen zelfs geen herstellingen uitvoeren op de snelweg.... 1 motto: afvoeren die handel... het MOET ( ivm de veiligheid op de pechstrook)
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


30 maart 2005 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
jaja, maar wij stonden op ene parking van de karting in lille ,
maar ja, tis allemaal uitbesteed die dingen,
vandaar.... dat die mensen niet aan een porsche werken,
ook geen band wisselen, iemand zei ook dat ze bang zijn voor schade aan te richten en zo,
vandaar,.....gewoon takelen, logisch voor de takelfirma, minder logisch voor de klant, die wil gewoon een reservewiel hebben.


30 maart 2005 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
ff tussendoor vlug

kreeg net bericht van mijn maat


de velg zou binnenin ook gescheurd zijn

aiaiaia :frown:


31 maart 2005 18:44
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
F@RGO schreef:
ff tussendoor vlug

kreeg net bericht van mijn maat


de velg zou binnenin ook gescheurd zijn

aiaiaia :frown:


met een beetje geluk kan een lichtmetalen velg gelast worden, Moest bij de alfa en avantime ook al een paar keer gebeuren... vrouw en zoonlief rijden nogal graag in putten... :wink:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


31 maart 2005 20:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Afbeelding


:idea: Speciaal voor autosleutels in huize Beltar.....
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


31 maart 2005 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
HenkC2C schreef:
Afbeelding


:idea: Speciaal voor autosleutels in huize Beltar.....


Kleine nuance : speciaal voor p-sleutels in huize beltar :lol:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


31 maart 2005 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Afbeelding
Afbeelding


02 apr 2005 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
is dat mogelijk dat de band nog intakt is,
ik zie geen enkel spoor van vernieling in dat bandje ?????


02 apr 2005 17:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Ik ook niet maar onmiddelijk nieuwe band er op voor de zekerheid :!:
_________________________________________
t beste maar weer...


02 apr 2005 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Nieuwe bandEN he... Wel per 2 vervangen ;) (enne, wat doet ie met die velg? :cheesy: )


02 apr 2005 22:40
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.