Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 14:36



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Zware gang van koppeling 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Zware gang van koppeling 996
Ik ben nog maar enkele weken in het bezit van mijn eerste Porsche en wel een 996. Ik vind alles soepel rijden, behalve de koppeling. Het kost veel kracht om het pedaal in te trappen. Is dit normaal voor een Porsche (996?)?

Stel ervaringen op prijs.

Marcel


30 sep 2013 21:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Hallo marcel,

Bij een 996 hoort het soepel te gaan, had hetzelde probleem, desondanks de koppeling nog niet versleten was toch maar vervangen en het verschil was groot. Het kan ook voorkomen dat het vet/smeersel of hoe dat ook mag heten helemaal uitgedroogd is en de koppeling zwaarder gaat.

Mvg joost


30 sep 2013 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
In de meeste gevallen is een zware koppeling, een koppeling die ten einde loopt...


30 sep 2013 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Heb je nog garantie op je 996, auto komt van Motron? Je hebt al wat meer aan je auto gehad. Wel een AKK gedaan?


30 sep 2013 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Wat zwaar is, is natuurlijk wel een beetje subjectief. De koppeling van mijn 996 gaat zwaarder dan die van mijn Audi A4 2.0 tdi, maar dat vind ik niet vreemd. Hinderlijk zwaar is het bij lange na niet.

Zoals ik het bij jou begrijp, is het wel hinderlijk zwaar. Misschien inderdaad even naar laten kijken. Zijn er ook andere kenmerken van een versleten koppeling?
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


30 sep 2013 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Zwaar is typisch een indicatie van een koppeling die het einde nadert. Kan overigens nog best een tijdje duren voor hij echt aan de beurt is, heb k van horen zeggen...... Aangezien mijn vrouw een zware koppeling niet fijn vond hebben wij hem bij aankoop meteen vervangen. We hadden ook gereden met een 996 met gloednieuwe koppeling en het verschil is groot. Heb je garantie dan kan je de discussie aan gaan. Drukproef gaat dan ook mee natuurlijk. Krukaskeerring nog lekvrij? Anders heb je straks olie op je koppelingsplaten. En dan nog bedenken of je het 2 massavliegwiel laat vervangen. Enfin genoeg stof weer opgewaaid. Bij twijfel, moet je maar ff komen voelen :salut:
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


01 okt 2013 11:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Alle redenen om er door een derde naar te laten kijken, wat ik dan ook ga doen. Heb nog garantie op motor en versnellingsbak, dus koppeling valt daar ook onder.

Marcel


03 okt 2013 20:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Is toch al gauw een kostenpost van +1300 euro, en dat is nog exclusief dubbelmassa vliegwiel wat niet altijd vervangen hoeft te worden (maar wel vaak wordt gedaan ook al is het niet nodig :wink: )


04 okt 2013 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Marcel996 schreef:
Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Alle redenen om er door een derde naar te laten kijken, wat ik dan ook ga doen. Heb nog garantie op motor en versnellingsbak, dus koppeling valt daar ook onder.

Marcel


Ik hoop het voor je. Ik heb ook garantie op de versnellingsbak, maar dat valt een versleten koppeling nadrukkelijk niet onder. Heb je AKK gedaan, want als je hem nog maar net hebt zou dat wel opgevallen moeten zijn. Maar voor je je onnodig zorgen maakt eerst maar even laten nakijken.


05 okt 2013 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
idd. koppeling wordt gauw gezien als "slijtagedeel" en valt dan weer net buiten de garantie, maar een beetje net autobedrijf zal er toch proberen gezamelijk "uit te komen". Dit gezien het feit dat een bedrijf een deugdelijk product moet leveren. Succes.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


05 okt 2013 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
kan ook gewoon de koppeling hulpveer zijn die onder het koppelingspedaal zit die gebroken is.

dat had ik ook en is een wereld van verschil. onderdeel kost ongeveer Euro 50 en kun je zelf vervangen


22 okt 2013 9:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Dank je Toon. Ga ik checken.


06 nov 2013 16:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
DennisvdB schreef:
en dat is nog exclusief dubbelmassa vliegwiel wat niet altijd vervangen hoeft te worden (maar wel vaak wordt gedaan ook al is het niet nodig :wink: )


Het dubbel massa vliegwiel kostte mij € 872 ex BTW extra excl. arbeidsloon (de boel lag al helemaal open voor de koppeling en drukgroep, dus het gaf geen extra arbeidsloon).
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


06 nov 2013 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Klinkt als versleten koppeling. Dat valt niet onder de garantie. De koppeling van een Porsche is al snel wat wat zwaarder dan van een Audi oid. Als je een AKK had laten uitvoeren, dan was dat opgemerkt en had je dat in de onderhandeling mee kunnen nemen dat het opgelost moet worden. Je kan er waarschijnlijk nog wel een tijdje mee blijven rijden, anders had Motron hem niet zo verkocht.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


06 nov 2013 22:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
De koppeling van mn 996 4s ging ook zwaar.. hulpveer gebroken.. kosten 51 euries.. een wereld van verschil....


19 nov 2013 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Mijn koppeling was normaal, maar die hulpveer maakt het ontkoppelen behoorlijk vaag vind ik.

Heb er de hulpveer helemaal uitgezwierd, ontkoppelt nu zwaarder maar naar mijn mening directer.


26 nov 2013 1:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
Gaat hier niet echt zwaar maar is niet zo fijn te doseren qua aangrijpings-punt.
drukgroep en platen zijn vorig jaar vervangen.

Wil n.a.v. dit draadje de hulpveer een keer checken.
Kun je daar makkelijk bij?


19 mei 2017 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Zware gang van koppeling 996
viewtopic.php?f=9&t=38471&hilit=hulpveer

He, de link zit al in het forum, sorry, niet goed gezocht!


19 mei 2017 20:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.