Over uitlijnen en uitwegen
Geplaatst: 13 okt 2013 16:22
Onlangs met de 993 bij Renntech geweest voor een behandelingetje uitlijnen en uitwegen. Voor de vakantie had Joost me al gewezen op het slijtagebeeld van de voorbanden en dat de auto uitgelijnd moest worden.
Dus afspraak gemaakt voor nieuwe voorbanden en uitlijnen. Man wat een hoop bouten en moeren gaan er dan los. De auto stond op de brug en op enig moment zag ik de achterwielen heen zwabberen. Dat hoorde zo want, het zat allemaal mooi los en dan kon er straks mooi afgesteld worden. Wist ik veel. Uitlijnen doe je bij de voorwielen, toch?
Net zoals het uitwegen. Huh? Ik zat nog aan stukken lood te denken................Waar laat je die dan???? Ik weet inmiddels beter.
Het was al opgevallen, dat de rechter achterband verder afgesleten was dan de linker. De oorzaak hierna kwam bij het uitlijnen naar voren. Zo zie je maar weer.
De auto stuurt strak, er zit weer vers rubber onder en ik ben ernstig blij dat ik voor het uitlijnen bij Joost ben geweest en niet bij een goedwillende allround bandenbedrijf.
Dus afspraak gemaakt voor nieuwe voorbanden en uitlijnen. Man wat een hoop bouten en moeren gaan er dan los. De auto stond op de brug en op enig moment zag ik de achterwielen heen zwabberen. Dat hoorde zo want, het zat allemaal mooi los en dan kon er straks mooi afgesteld worden. Wist ik veel. Uitlijnen doe je bij de voorwielen, toch?
Net zoals het uitwegen. Huh? Ik zat nog aan stukken lood te denken................Waar laat je die dan???? Ik weet inmiddels beter.
Het was al opgevallen, dat de rechter achterband verder afgesleten was dan de linker. De oorzaak hierna kwam bij het uitlijnen naar voren. Zo zie je maar weer.
De auto stuurt strak, er zit weer vers rubber onder en ik ben ernstig blij dat ik voor het uitlijnen bij Joost ben geweest en niet bij een goedwillende allround bandenbedrijf.


