Stap m.i. niet te snel in de valkuil om allerlei niet originele extras te gaan overwegen zoals een strut bar, sport schokbrekers etc. Goed afgesteld met nieuwe onderdelen hoort een SC ook strak te rijden.
Het is wel een auto die gevoelig is voor versleten delen of onjuiste afstelling, of banden met een te slap karkas.
Komt oa omdat er veel gewicht achterin de auto zit.
Veel items zijn al genoemd, ik zou ook zeker de rubber lagers waar de veerplaten achter in draaien eens checken.
Als die nog origineel zijn, zijn die geheid slecht waardoor de achterwielen niet strak in het gareel staan.

Wat ik onlangs heb laten doen bij Erwin in Steenwijk:
- rubbers van de veerplaten vernieuwd, waren doorgezakt en uitgelubberd waardoor er speling op de opganging zit
- schokbrekers achter vervangen, gewoon door origineel, was na 235.000 km wel nodig
- spoorstangen voor vervangen door stangen vd turbo (kogel gewricht ipv (versleten) rubbers)
- wagen laten uitwegen en uitlijnen
Ik herkende de auto niet meer terug, gigantisch verschil.
Wat ook veel uitmaakt, is de stifheid van de wangen van je banden, vooral achter.
16" is nog te krijgen met N codering, 15" niet. Je zou eens kunnen navragen bij een specialist hoe jouw banden te boek staan. Ik heb een paar keer op 15" velgen met "gewone Vredestein" winterbanden gereden, daarmee was de auto ook veel zoekeriger achterin door de slappere zijwangen van de banden.