Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 2:27



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
DOT code bij nieuwe banden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '97
Drechtsteden
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
Verleden jaar via internet 4 nieuwe michelin's PS besteld bij "Bandenleader"
voor: 205/50 ZR17 89Y N3 a € 147,- incl.BTW
achter: 225/40 ZR17 94Y N3 a € 172,- incl.BTW

Ik had ook mijn twijfels over fabricagedatum, maar na levering gaf Dot code aan 1214 achterbanden en 0814 voorbanden.
waren gemiddeld 8 weken oud.
Om hier vooraf uitsluitsel over te krijgen is lastig.
_________________________________________
beter snel, dan nooit


23 mei 2015 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
Dat Duitsland zeer kritisch is op DOT code is logisch, als je op de autobahn 200 rijdt vliegen ze met zeker 250 voorbij !
In ons boetelandje is 130 al een prestatie !

Ik koop mijn bandjes in Duitsland, DOT code 1214. No problem
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


03 jun 2015 17:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
rarebear schreef:
Dat Duitsland zeer kritisch is op DOT code is logisch, als je op de autobahn 200 rijdt vliegen ze met zeker 250 voorbij !

Tja, imho wordt die DOTcode ook wel een beetje overdreven. Ik durf met een band van 5 jaar oud rustig 250 te rijden. Is wat anders als het 10 jaar oude banden zijn. Maar nieuwe banden kopen en dan december 2014 willen hebben als je oktober 2014 kan krijgen... Kan me voorstellen dat je graag de nieuwste banden hebt, en geen 012013 wil hebben, maar die 2 maanden... Alsof ze na 5 jaar 'plof' zeggen...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jun 2015 19:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
Jaspa schreef:
Verleden jaar via internet 4 nieuwe michelin's PS besteld
voor: 205/50 ZR17 89Y N3
achter: 225/40 ZR17 94Y N3

Vreemde maat heb je achterop, ik zou 225/45-17 of 255/40-17 verwachten.


03 jun 2015 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
horn schreef:
rarebear schreef:
Dat Duitsland zeer kritisch is op DOT code is logisch, als je op de autobahn 200 rijdt vliegen ze met zeker 250 voorbij !

Tja, imho wordt die DOTcode ook wel een beetje overdreven. Ik durf met een band van 5 jaar oud rustig 250 te rijden. Is wat anders als het 10 jaar oude banden zijn. Maar nieuwe banden kopen en dan december 2014 willen hebben als je oktober 2014 kan krijgen... Kan me voorstellen dat je graag de nieuwste banden hebt, en geen 012013 wil hebben, maar die 2 maanden... Alsof ze na 5 jaar 'plof' zeggen...


Helemaal mee eens Horn. Ik heb recentelijk met bijna 15 (!) jaar oude banden 270 gereden. Nou moet je het natuurlijk ook weer niet gaan opzoeken; deze banden vertonen absoluut geen (droogte)scheuren, zijn niet duidelijk verkleurd (staan altijd in garage, geen UV), goed op spanning en buitentemperatuur was rond 10 graden.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


03 jun 2015 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
toch lef Epicurus.... een staalbreuk heb je zo te pakken en is van tevoren niet te zien of in te schatten. Bij 15 jaar oude banden zou ik de gok niet nemen.....


03 jun 2015 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
Hier voor 2 jaar geleden ook mijn 11 jaar oude banden vervangen, zat nog bijna 50% op.....
Volgens de DOT waren ze toen 7 maand oud.
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


03 jun 2015 20:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
geertsabine schreef:
toch lef Epicurus.... een staalbreuk heb je zo te pakken en is van tevoren niet te zien of in te schatten. Bij 15 jaar oude banden zou ik de gok niet nemen.....



Ik moet er misschien bij melden dat het in dit geval gaat om Bridgestone Run Flat banden; m.i. zeer goede bandenproducent met zéér sterke (RFT) wangen.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


04 jun 2015 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Rotterdam
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
Sinds gisteren eindelijk nieuwe banden onder mijn 964 (heb even op mijn nieuwe velgen moeten wachten). De banden die de importeur van Bridgestone voor mij apart had gehouden (DOT 4914 en 5014) waren volgens de bandenservice uit Rotterdam 100 euro duurder dan dezelfde banden via zijn Duitse leverancier (met onbekende DOT). I.v.m. het prijsverschil en omdat ik benieuwd was naar de DOT uit Duitsland heb ik de gok genomen. Nu alle banden met DOT 0914. Heb het idee gekregen dat de kans op een recente DOT voor 17" banden met N codering gewoon kleiner is dan bij grotere banden. Het zij zo!


05 jun 2015 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Dungen, N-Brabant
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
Vandaag nieuwe achterbanden laten monteren, Michelin Pilot Sport2 N3, 285/30/18.
Besteld bij autobandenmarkt.nl, Had ze vorige week al binnen. DOT code week geeft aan wk16 2015. Da's dus heel recent!


15 jun 2015 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: DOT code bij nieuwe banden
Mooi Marc, jij hebt dezelfde ervaring als ik! :thumleft:
Ik wil geen reclame maken maar mijn ervaringen bij Autobandenmarkt zijn (al jaren) prima. Ik koop er ook voor mijn andere auto's al jaren mijn banden.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


15 jun 2015 18:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.