Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 4:21



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
welke track banden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht welke track banden
Ik rijd al jaren op Toyo's op de track, en wissel altijd wielen (die ik op mijn dak meebreng). Tenzij het 100% zeker mooi weer blijft van en naar het circuit, dan rijd ik er op de Toyo's naar toe.

Ik las onlangs een test van Auto Bild uit 2013 met de volgende banden die op circuit getest waren in droge en natte omstandigheden met de volgende uitslag:
1 = slecht 10 = goed
Michelin Pilot Sport Cup Droog 8 / Nat 5
Dunlop Direzza 03G Droog 7 / Nat 5
Pirelli P Zero Trofeo Droog 6 / Nat 7
Continental ContiForceContact Droog 5 / Nat 7
Kumho v70a Droog 5 / Nat 3
Toyo R888 Droog 5 / Nat 1

Ik overweeg nu gewoon Michelin Pilot Sport Cups te kopen en niet meer te wisselen. Hebben mensen ervaring met deze band -of de andere genoemde banden- op de track (niet 5 rondjes, maar gewoon 60 minuten lang). Ik las ook dat iemand de Michelin PSC veel te week vond voor echt track werk.
Ik rijd 225/40/18 en 265/35/18 op een 964 RS kloon.


14 sep 2015 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: welke track banden
echt niemand meer op de track hier :uh: , of gewoon allemaal toyos 8) ?


19 sep 2015 23:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: welke track banden
Alleen ervaring met Toyo's op de Alfa en nu 2 circuitdagen op de 964.
Rijd gewoon naar het circuit op de Toyo's, enige nadeel vind ik de takkeherrie die ze maken.
Vind ze prima in de regen (DPDD :thumleft: ), zolang je maar niet door plassen rijdt.
Niet echt eens met de testresultaten dus, maar geen ervaringen met de andere merken.