Pagina 1 van 2

Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 15:08
door Cazzo Super Veloce
Deel hier uw ervaringen met semi-slicks.

Hieronder n foto van mn Toyo888's op de Alfa.

66425

Duidelijk te zien is een overgang tussen de linker- en rechterkant van de band.
Is ook voelbaar.
Deze banden hebben eerst voorop gelegen, nu liggen ze achterop om de slijtage een beetje gelijkmatig te verdelen.
Aan beide kanten zit meer profiel aan de binnenkant dan aan de buitenkant.
Iemand een idee hoe dit komt?

66427

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 15:39
door Ronaldo
Positief camber?

Kan je daar iets in verstellen?

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 15:41
door Cazzo Super Veloce
Nee, is gewoon standaard DeDion achteras.

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 16:00
door rob964.c4
Deze slijtage is ontstaan op de achteras?

Zit deze is rubbers gemonteerd dan zou ik die controleren

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 16:37
door Pw250
Eerst voorop gelegen, zijn ze dus daar schuin afgesleten of nu op de achteras?

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 16:48
door WillemB
Lijkt er op het effect wat ik had nadat ik een Slalom gereden had op een warme dag :idea:

Veel bochtenwerk met overstuur en wellicht (te) lage bandenspanning gedaan :?:

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 16:49
door Pw250
Als ze voorop hebben gezeten wellicht een beetje opgestroopt inderdaad....

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 20:09
door Jeroen914
Als je banden aan de buitenkant harder slijten dan aan de binnenkant zou ik eerst eens naar de camber kijken
(niet negatief genoeg)

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 20:33
door Niels
Toe in/toe out ff checken wellicht. Zou zelf ook eerst camber denken, bij stuursuitslag krijg je ook kanteling over je fusee.

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 21:58
door Cazzo Super Veloce
Pw250 schreef:Eerst voorop gelegen, zijn ze dus daar schuin afgesleten of nu op de achteras?


Zoiets zal het zijn, denk ik ook.
Camber is bij een Alfa transaxle niet instelbaar, standaard op 0 graden.
As zit ook niet in rubbers, allemaal "harde"verbindingen.
Vind het wel opvallend dat de overgang precies midden op het loopvlak zit, en bij beide banden identiek is.

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 22:21
door Martinos
Wat voor onderstel zit er onder de alfa? (75?) Casterstangen voorzien van 105 kogels? Camber afgesteld? (Voorzijde is dit mogelijk) en zitten de torsie er nog onder of vervangen voor schroefset?

Achteras laten camberen is overigens een aanrader! 1,5 tot 2,5 graden camber (net wat je fijn vind en wat je overige setup is) en graad tot anderhalf toespoor, zo krijg je beter warmte in de toyo's wat je erg veel in grip scheelt!

Wat rij je er mee? Track Day of SI?

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 14 nov 2015 22:34
door Cazzo Super Veloce
Jawel, 105 castorstangen en 3 graden camber voor.
Voor de achterkant dit asje in alu en volledig instelbaar zijn we aan het bouwen:

64237

Tot nu toe trackdays, volgend jaar SI, tenminste als ik 13-12 mn licentie haal...

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 15 nov 2015 0:04
door Jeroen914
als je zelf al niet weet op welke as ze zo gesleten zijn kan je lang zoeken...

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 15 nov 2015 0:17
door Martinos
Dat is een erg fraaie as!

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 15 nov 2015 1:08
door Cazzo Super Veloce
Jeroen914 schreef:als je zelf al niet weet op welke as ze zo gesleten zijn kan je lang zoeken...

Ze zijn zo op de achteras gesleten, toe ik ze van voor naar achter wisselde, hadden ze dit slijtpatroon zeker niet.

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 15 nov 2015 1:09
door Cazzo Super Veloce
Martinos schreef:Dat is een erg fraaie as!

Gekopieerd van de 75 IMSA-racers, maar dan alu, 10kg lichter dan origineel 8)

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 15 nov 2015 1:16
door Jeroen914
Cazzo Super Veloce schreef:Ze zijn zo op de achteras gesleten, toe ik ze van voor naar achter wisselde, hadden ze dit slijtpatroon zeker niet.

Dat had je ook even in je eerste bericht kunnen melden :wink:

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 15 nov 2015 6:43
door jacobt
Dit is een handig topic, als alle semi slick gebruikers zich ff kort melden.

Zelf ben ik niet tevreden over de toyo 888 (dot2013) onder een 996 gt3.
Ik heb een tijd 2 sets met velgen gehad, de een met toyo 888 erom en de ander met pilot sport cup1.
De michelin cup band rijd stukken strakker, de achterkant van de auto wiebeld minder en reactie op stuur bewegingen zijn veel sneller met de cup band.

Echter de toyo 888 wordt wel een erg goedkoop aangeboden, dan neem ik ze toch vanwege het grote prijs verschil.
Maar het is dag en nacht verschil met een Michelin cup band.

Re: Semi-slick-Topi

Geplaatst: 15 nov 2015 8:56
door giulia
Ik denk dat je bandenspanning te hoog is opgelopen waardoor de band ronder wordt op het loopvlak en op de bolling slijt. Bij teruglopen van de spanning zakt hij wat in waardoor je dit geultje van slijtage krijgt

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 15 nov 2015 13:46
door Cazzo Super Veloce
Verzoek aan de Moderators; dit topic mag van mij ingevoegd worden in het track-day-topic, beetje dubbelop zo.

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 24 nov 2015 0:37
door Hans44
Vwb de prijzen
De Toyos zijn niet zo goedkoop meer als vroeger
Ik zou daarom de Pilot nemen, dat is echt een fijnere band
Wil je goedkoop, neem dan de ( schrik niet) nang kang. Heet gelukkig in NL de Interstate trackday band.
We hebben er de 24u mee gereden en viel eigenlijk niks tegen.
Ook een Federal rsr ( mooie naam :-)) is niks mis mee voor weinig geld

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 24 nov 2015 11:10
door molen934
Moet straks ook aan de bak, tot hoever kan ik de toyo's op rijden :?:
Zal eens opmeten wat erop zit, denk hooguit 1 mm

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 24 nov 2015 12:14
door doctor porsche
Bruine schoenen??? ;)

quote="Cazzo Super Veloce"]Deel hier uw ervaringen met semi-slicks.

Hieronder n foto van mn Toyo888's op de Alfa.

66425

Duidelijk te zien is een overgang tussen de linker- en rechterkant van de band.
Is ook voelbaar.
Deze banden hebben eerst voorop gelegen, nu liggen ze achterop om de slijtage een beetje gelijkmatig te verdelen.
Aan beide kanten zit meer profiel aan de binnenkant dan aan de buitenkant.
Iemand een idee hoe dit komt?

66427[/quote]

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 24 nov 2015 12:26
door Hans44
Toyo's kun je oprijden tot -/-1 mm (totdat de staalgordel er door komt)

Re: Semi-slick-Topic

Geplaatst: 24 nov 2015 12:26
door Cazzo Super Veloce
ja, werkschoenen met stalen neuzen zijn er tegenwoordig ook in hippe kleuren (helaas geen groen) :mrgreen:

@ Molen; heb begrepen dat je ze inderdaad helemaal kaal kunt rijden, grip wordt wel steeds minder.
Zelf nog niet gedaan, maar ga het zeker proberen :drive: