Pagina 1 van 1
Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 07 jan 2017 17:59
door Ernest 986
Ik heb even zoek functie gebruikt maar kom zaken tegen uit 2009.
Wat is een aan te raden sneeuwketting voor een Boxster S uit 2000 met 17' winterbanden eronder?
Heeft iemand ervaring hier mee?
Dank alvast
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 07 jan 2017 19:33
door Olaf
Wat is de exacte maatvoering van de 17" winterbanden

Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 08 jan 2017 12:33
door Jens01
Als het goed is 205/17 en 255/17
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 08 jan 2017 13:00
door Olaf
.. je hebt ook nog de hoogte nodig
Sneeuwkettingen gebruik je op de aangedreven wielen ... met 255 breed achter heb je MI geen ruimte voor sneeuwkettingen

Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 08 jan 2017 19:44
door Jens01
205-50-17 en 255-40-17 om precies te zijn

Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 08 jan 2017 20:11
door Olaf
Jens01 schreef: 255-40-17
Dat zijn de aangedreven wielen, daar zouden ze dan om moeten.
Maar ... met 255 breed ben ik bang dat je geen ruimte genoeg hebt
Ik heb overigens nog wel een setje van 2 (nieuwe) sneeuwkettingen liggen voor die banden maat
€ 25,-
Excl. verzendkosten
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 8:38
door Ernest 986
Devils son had in het verleden wel om een 964 kettingen. Moet je een ander systeem monteren op een Boxster, Olaf?
Zo'n uitwendig systeem denk ik dan. Bandenmaat is 255/40/17
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 9:42
door Ernest 986
Net even op Porsche site gekeken en die verkopen voor de 987 Boxster met bandenmaat 235/50/17. Voor de oude 986 meuk niet meer te vinden natuurlijk.
Ga wel even bij waalgarage checken. jullie horen het nog wel.
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 10:26
door hoefnix
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 10:35
door Ernest 986
Die heb ik al maar in Duitsland krijg je vette boete als je geen kettingen om kan leggen indien noodzakelijk haha.
Werken die dingen eigenlijk wel> heb ze altijd in de Boxster liggen. Je weet het nooit.
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 10:46
door Olaf
Ernest 986 schreef: ....de 987 Boxster met bandenmaat 235/50/17. Voor de oude 986 meuk niet meer te vinden natuurlijk.
Kijk, of je nu winterbanden hebt die 255 of 235 breed zijn .... dát maakt wel het verschil.
Op die 235 breedte kom je waarschijnlijk wél weg met sneeuwkettingen

Ook daar past mijn set kettingen op

Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 11:10
door Ernest 986
Ze zijn wel hoger met 50 ipv 40.
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 11:13
door Ernest 986
Heb je jouw Boxster al verkocht Olaf?
Dank voor je aanbod Olaf. Keep it in mind.
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 11:24
door Olaf
De hoogte maat is altijd een percentage van de breedte maat. Bredere banden zijn dus procentueel minder hoog dan smallere banden om dezelfde omtrek te krijgen/houden
Ernest 986 schreef:Heb je jouw Boxster al verkocht Olaf?
Nee, die is er nog, maar heeft ook "de brede" winterbanden ... en daarmee geen ruimte voor kettingen.
Re: Sneeuwkettingen Boxster S
Geplaatst: 09 jan 2017 11:42
door Ernest 986
Klopt helaas allemaal en voor onze 986 moet hij zelfs 225 max breed zijn. Heb via Duitse site onderstaande gevonden, waar ook 996 rijders hun voordeel mee kunnen doen.
http://inwr.pca.org/assets/%C3%BCberbli ... 996986.pdf