Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 0:43



Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Heeft niets met kwaliteit te maken, hooguit met comfort.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


23 jan 2017 3:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Dat is runflat.

N is samenstelling en getest voor P.

Kan me alleen niet voorstellen dat ze die in D bij wet hebben verplicht.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jan 2017 7:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Ik bedoel het nummer achter de N codering. Een N6 is qua specificaties beter qua comfort en misschien wegligging dan een N0 codering. Maar zo'n codering zegt alleen maar of de band door Porsche getest is. Er zijn in het verleden ook banden geweest die geen N codering hadden maar na test door/bij Porsche die codering kregen terwijl er wezenlijk niets aan de band veranderd is. En vroeger reden alle Porsches zonder N codering. Ik heb er ook nooit echt iets duidelijks over kunnen lezen wat er nu zo beter aan is om je Porsche te voorzien van dit soort banden dus tot nu toe is het een gevalletje 'wij van wc-eend'. De meeste Porsches worden trouwens vanuit de fabriek geleverd met Michelins die dan weer door Pon vervangen worden door Continentals, om het maar overzichtelijk te houden.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


23 jan 2017 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Misschien bedoelen we hetzelfde maar N0 vs N4 of Nx betekent imho niet meer of minder dan dat het een latere goedkeuring betreft. Ze beginnen met N0 en bijvoorbeeld voor de MPS2 zijn ze inmiddels bij N4 aanbeland. In dit geval heb je met N4 dus de nieuwste/laatste.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jan 2017 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Klopt wat Mark zegt. Er gebeuren af en toe wel eens wat kleinere wijzigingen. Dan krijgt de band een nieuwe goedkeuring ... N0 N1 N2 etc Maar in grote lijnen gaat het wel om dezelfde band. Ik denk dat de N ratings gewoon een marketingtechnisch iets is tussen Porsche en de merken. Iets van gunnen en licenties. En de officiële stempel dat de band getest en goed bevonden is door Porsche. We zullen het nooit zeker weten want dat zal natuurlijk nooit zo gecommuniceerd worden.


23 jan 2017 13:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Volgens mij betekent N-codering dat de fabrikant die band ism Porsche heeft ontwikkeld. Of dat Porsche haar goedkeuring aan die band heeft gegeven.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 jan 2017 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
https://www.bandenleader.nl/advies-band ... en-porsche


23 jan 2017 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
horn schreef:
Volgens mij betekent N-codering dat de fabrikant die band ism Porsche heeft ontwikkeld. Of dat Porsche haar goedkeuring aan die band heeft gegeven.


Daar geloof ik niet zoveel van. Denk eerder dat Porsche vind dat deze band voldoet dan voldoet. Misschien dat de fabrikant er tijdens zijn ontwikkeling speciaal rekening mee houdt. Porsche markt is veel te klein voor zulke specifieke vanden in exotische maten te ontwikkelen. En dat is niet echt te zien in de prijs.

Maar dat ze mij/jou/ons graag doen geloven dat het wel heel speciaal is wat ze doen.

RS-R schreef:
https://www.bandenleader.nl/advies-banden/goedgekeurde-banden-porsche


Ja, dus de fabrikant maakt ern band die stijf en stevig genoeg is om aan de Porsche eisen te voldoen
opeen deel van de productie wordt een N geprint om ze 15% duurder te verkopen.

Porsche wisselt ook om de haverklap van huisleverancier. Eerst conti, ook al Pirelli, nu voor bepaalde modellen is het Yokohama. Dus ik denk.dat het gewoon een kwestie is van marketing.


23 jan 2017 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Porsche ontwikkelt zelf geen banden maar geeft door die N codering wel de criteria aan waar de banden aan dienen te voldoen om N codering te krijgen. Dat zou voor een deel ook in de samenstelling van het rubber zitten.

Beetje zoals met de classic dempers. Zijn Bilstein demper met een (klein) Porsche sausje.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jan 2017 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
MarkS schreef:
Misschien bedoelen we hetzelfde maar N0 vs N4 of Nx betekent imho niet meer of minder dan dat het een latere goedkeuring betreft. Ze beginnen met N0 en bijvoorbeeld voor de MPS2 zijn ze inmiddels bij N4 aanbeland. In dit geval heb je met N4 dus de nieuwste/laatste.

Klopt inderdaad. Maar zo kan het zijn dat een band al jaren aangeduid wordt met een N2 codering terwijl er ondertussen al betere alternatieven op de markt zijn zonder N codering.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


23 jan 2017 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Klopt, dat zou kunnen.

Alhoewel Porsche voor de door hun aanbevolen merken die N ratings dan wel weer probeert actueel te houden. Als een bepaald merk/type band op een N2 is blijven "hangen" dan is er van die band óf geen nieuwere versie uitgebracht, óf heeft Porsche de N rating voor die band losgelaten óf betreft het een nieuwe band waarvoor N2 de actuele rating is.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jan 2017 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Of porsche wil geen ratings geven voor andere merken alhoewel ze prima voldoen aan de criteria. Om het lekker exclusief te houden. Puur marketing dus.


23 jan 2017 17:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Zie veel meningen. Iemand die het zeker weer? N-codering wettelijk verplicht dus volgens mij in ieder geval niet, toch?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 jan 2017 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Deze link van RS-R is er vrij duidelijk in wat de N-codes inhouden en dat de banden door P goedgekeurd zijn.

https://www.bandenleader.nl/advies-band ... en-porsche

Niet terug te vinden is wat als je er geen N-gecodeerde banden onder legt. Mss vervalt dan (een deel van) de garantie?

Edit: wordt in het overzichtje geen Goodyear Eagle F1 genoemd, terwijl die er af fabriek (met N0-codering) onder mijn ex-981S lagen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


Laatst bijgewerkt door Brulaap op 23 jan 2017 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.



23 jan 2017 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Kheldar schreef:
Of porsche wil geen ratings geven voor andere merken alhoewel ze prima voldoen aan de criteria. Om het lekker exclusief te houden. Puur marketing dus.


Voor m'n 993 hebben ze Michelin, Bridgestone, Continental en Pirelli in hun programma. Vind het wel voldoende zo.
Rij toch alleen met Michelin. Voor de andere modellen ook minimaal 4 verschillende merken. Dus marketing? Ach, moeten ze ook Maxxis gaan N raten?

Maar idd weer ff on topic

horn schreef:
N-codering wettelijk verplicht in Duitsland?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 jan 2017 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Terugkomende op de openingspost ben ik in ieder geval wel benieuwd naar de ervaringen als het zover komt dat het in maart-april koud en nat gaat zijn.


25 jan 2017 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Eind november hele dag met de Gt3 cup gereden op spa met 3 graden boven nul
De (2e hands) slicks kreeg ik niet op temperatuur, maar met de toyos R888 ( ook niet meer helemaal nieuw) een prima dag gehad ondanks wat miezerweer op z'n tijd


25 jan 2017 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Heb je ervaring met cup 2 semi's in die omstandigheden ?
Kun je een vergelijk maken tussen die 2?
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


25 jan 2017 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Met de cup 2 pas 200km ervaring op de gekentekende Gt3 en alleen op de straat. Is vergekijkbaar met een PS2
Je moet alleen geen grote plassen tegenkomen


26 jan 2017 8:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 RS mk2
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
thomas1665 schreef:
die cup 2 met koud wegdek en water...succes. ik kreeg er vrijwel geen temp in. super listig de eerste paar rondes, echt glijden en glibberen. als ik met de gt3 over de weg rij en het is nat dan vind ik het al echt spannend met die cup2 banden en ik ben echt niet vies van een beetje glijden.

wacht het gewoon af. twee weken van te voren maar eens kijken. als het koud is en nat dan kan je toch gewoon bridgestones of weet ik wat er onder gooien, als het droog is en koud, cup2 maar erop letten dat je er temp in krijgt en op je bandenspanning letten. staat genoeg over op het net.



Heb precies dezelfde ervaring met de cup 2 banden!
Bij nat weer gewoon enorm listig!! Paar keer meegemaakt bij rustig rijden op rotondes dat voorbanden gewoon weg gleden..
Als ik met de GT3 in de regen rij kom ik echt niet boven de 100km/h. Aqua planning is enorm (maar ook begrijpelijk ivm geringe profiel diepte).


18 maart 2017 5:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Vandaag de hele dag regen op Spa, maar de nieuwe cup2 banden deden het boven verwachting.
Echt goede grip na een paar rondjes opwarmen, het was circa 8 graden en zeik nat.
Banden werden serieus warm , druk steeg van 2.1 naar 2.5 aan de voorzijde.
Achter ook 0.3 bar stijging .

Cup 2 heeft bij mij meer grip in nat dan de pilotsport 3 zegt mijn gevoel.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


18 maart 2017 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
bizar.
nou mooi!! misschien weinig olie of ZOAB op spa... hahaha
_________________________________________
GT3, roots in racing... not posing!


18 maart 2017 22:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 RS mk2
Bericht Re: Race/straat banden in koud en vochtige omstandigheden GT
Klopt, zo zie ik ook altijd aan de druk dat de banden opwarmen :thumleft:


19 maart 2017 4:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.