Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 14:34



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Remmen 968 CS M030 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Remmen 968 CS M030
Voor wie geïnteresseerd is:
Gisteren de remmen van mijn 968 CS (met M030) vervangen aan de voorzijde.
Alternatieven buiten standaard Brembo (a 314,- per stuk) leken er niet te zijn.
Las ergens dat de Audi RS2 dezelfde remmen heeft en die zijn wel weer van Zimmerman te verkrijgen. Scheelt bijna 60% en (voor zover ik kan beoordelen na de eerste 100 km) remt het net zo goed. Overigens de remvoeringen gewoon van Textar genomen. Is zelfde als Porsche maar ook hier weer voor helft.


22 jan 2017 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Remmen 968 CS M030
Voorklauwen zijn het zelfde als van een 964. Echter bij de 968 hoor en lees je veel over plate lift. Waarschijnlijk hebben de 968 klauwen een andere legering? Bij 964's heb ik nog nooit over plate lift gehoord terwijl een vriend van mij met zijn 1994 968 ok plate lift heeft door corrosie.

Schijven van Zimmerman zijn overigens top. Ik heb een half jaar gelden zelf de schijven vervangen van mijn 964 door exemplaren van Zimmerman i.c.m. Textar blokken (op advies van Alpo)...werkt echt uitstekend.


04 feb 2017 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Remmen 968 CS M030
Euhhh wat is plate lift?


04 feb 2017 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Remmen 968 CS M030
In je remklauwen zitten boven en onder 2 plaatjes met een inbus vast aan beide helften van je remklauw. Omdat de remklauw van grotendeels aluminium is gemaakt en daardoor zachter, hebben ze die plaatjes bedacht om de druk van je remklauwen op het materiaal op te vangen.

Onder die plaatjes komt vuil en water waardoor er aluminium oxidatie ontstaan waardoor de plaatjes omhoog worden gedrukt. waardoor de blokken bijna geen speling meer hebben. Hierdoor krijg je een constant aanlopen van de blokken op de schijven. Bij (late)944/968 al regelmatig gehoord, bij de 964 vreemd genoeg niet.

http://www.jackals-forge.com/lotus/968c ... telift.htm


04 feb 2017 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Remmen 968 CS M030
Hans44 schreef:
...(voor zover ik kan beoordelen na de eerste 100 km) remt het net zo goed.


Hopelijk niet te hard geremd? Remblokken moeten altijd eerst een paar honderd km inslijten voor ze zwaar belast mogen worden (is t.b.v. de levensduur).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 feb 2017 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Remmen 968 CS M030
@giulia, bedankt voor de uitleg, zelf de afgelopen 500k Porsche km's nooit last van gehad.
@ brulaap, inremmen doe ik altijd zoals Pagid dat voorschrijft. Werkt perfect, ook voor andere merken. Zie onderstaand in Duits
Richtiges Einfahren nach dem Erneuern der Beläge:
3 bis 4 Bremsungen mit mittlerem Pedaldruck aus einer Geschwindigkeit von ca.160
km/h auf 80 km/h. Dazwischen Abkühlphasen von 300-400 m einhalten.
2 bis 3 Bremsungen mit stärkerem Pedaldruck aus einer Geschwindigkeit von ca. 180
km/h auf 100 km/h. Dazwischen Abkühlphasen von 500 m einhalten. Blockieren und ABSRegelung
unbedingt vermeiden.
1 bis 2 Reinigungsbremsungen dazwischen durchführen. Die Beläge sollen keinesfalls
überhitzen.


05 feb 2017 0:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Remmen 968 CS M030
:thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


05 feb 2017 11:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.