Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:25



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
997 Mk1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht 997 Mk1
Onlangs de APK van m'n 997 Carrera S 3.8 cabrio weer gehad. Alles okay, maar...........
Aantekening bij de schokbrekers. Het schijnt een 997 probleem te zijn. Bovenaan, bijna bij de bevestiging van de stang, zit roest. Nu is het nog oppervlakte roest,
maar het gaat natuurlijk verder. Doordat de auto PASM heeft, is deze stang hol. Er loopt een electronica draad door.
Hierdoor zou de stang eerder kunnen afbreken. En dát wil je niet meemaken.
Nu dacht ik het met een koperborsteltje te reinigen en met zinkspray in te spuiten, og hammerite en zo het proces te stoppen. Dat wordt echter afgeraden.
Nu kosten 2 nieuwe schokbrekers (met PASM) zo'n € 2400.- en dat is een boel geld natuurlijk. Dat is dan origineel en zal, wanneer je deze units meteen behandeld, natuurlijk langer mee kunnen.
De schokbrekers werken n.l. nog prima, maar komen door dit kwaliteits/afwerkings euvel eerder aan hun eind.

Ik weet dat Bilstein een set schokbrekers verkoopt die zó gemonteerd kunnen worden en waarmee het PASM ook weer functioneert.
Heeft iemand daar ervaringen mee? Beter als standaard, of te hard??? Ook andere merk ervaringen hoor ik graag, want ik zal er denk ik toch aan moeten geloven ze te vervangen dit jaar.....

Groetjes,

Léon :thumleft:
_________________________________________
De 996 leerde ons een les.
De 997 leert ons het échte leven.
(hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!


02 feb 2017 21:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997 Mk1
Er zijn legio mogelijkheden. Er kwam onlangs een draadje voorbij van Erwin met een 997 die ook PASM compatibel wilde en voor Bilstein heeft gekozen.

viewtopic.php?f=5&t=48252

Andere optie is een svhroefset en icm PASM delete met terminators op de aansluitingen. Kan je je onderstel net zo instellen als je zelf helemaal wil.


03 feb 2017 0:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 997 Mk1
Ik heb ze beide voor ook onlangs laten vervangen (zelfde probleem) bij Steverink in apeldoorn. Zijn beide vervangen door bilstein b4 damptronics. Totale prijs was onder de €1000
Rijdt prima en vergelijkbaar met origineel. De dealer rekent erg veel voor deze klus.


03 feb 2017 1:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht Re: 997 Mk1
Kijk!
Dat klinkt goed. Zal daar mijn licht eens opsteken.
Thanks.
Dus...... even Apeldoorn bellen.
_________________________________________
De 996 leerde ons een les.
De 997 leert ons het échte leven.
(hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!


03 feb 2017 19:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: 997 Mk1
Onder de €1000 is dan een goed deal.
2 van die dempers zijn al plm €820 via de Bilstein shop.

Afbeelding

http://www.bilstein-shop.com/nl/bilstei ... kmgcni2us4

http://www.bilstein-shop.com/nl/bilstei ... kmgcni2us4


04 feb 2017 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: 997 Mk1
Hmm in dit geval ben ik blij dat ik deze optie er niet op heb zitten .. niet dat jij daar wat aan hebt natuurlijk 8) Succes
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


06 feb 2017 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: 997 Mk1
Bij Rob goossen kost het ook zeker minder. Heb nog ergens de offerte liggen.....


06 feb 2017 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: 997 Mk1
Bij mijn Cayman met PASM is ook roest geconstateerd. Hebben jullie een goed adres waar ik dempers kan laten vervangen?
Heb nu een prijs van 1700 euro ex btw voor de dempers en 325 ex btw voor het monteren. Dit is bij een porsche specialist.


11 dec 2017 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 997 Mk1
Grootje schreef:
Bij mijn Cayman met PASM is ook roest geconstateerd. Hebben jullie een goed adres waar ik dempers kan laten vervangen?
Heb nu een prijs van 1700 euro ex btw voor de dempers en 325 ex btw voor het monteren. Dit is bij een porsche specialist.


Dat hebben ze allemaal aan de bovenkant. Als alleen de bovenste 2 cm onder de rubber ring is aangetast dan dat behandelen. Doen ze bij de dealer ook.


11 dec 2017 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: 997 Mk1
Ik wist niet dat ze dat bij de dealer konden behandelen! De specialist zei ongezien meteen varvangen. Terwijl de gene die mijn porsche in Duitsland heeft gekeurd zei dat het nog prima te behandelen viel.

Bedankt voor je reactie!!


12 dec 2017 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: 997 Mk1
Octaaf schreef:
Grootje schreef:
Bij mijn Cayman met PASM is ook roest geconstateerd. Hebben jullie een goed adres waar ik dempers kan laten vervangen?
Heb nu een prijs van 1700 euro ex btw voor de dempers en 325 ex btw voor het monteren. Dit is bij een porsche specialist.


Dat hebben ze allemaal aan de bovenkant. Als alleen de bovenste 2 cm onder de rubber ring is aangetast dan dat behandelen. Doen ze bij de dealer ook.


Gister contact gehad bij met de dealer (Groningen). Ze willen het zelf graag beoordelen, om daarna een advies te geven wanneer het vervangen moet worden. Ze behandelen de schokdempers niet wisten ze mij te vertellen. Misschien moet ik zelf maar een roeststopper (owatrol) aanbrengen.


14 dec 2017 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: 997 Mk1
Owatrol. Heeft er iemand ervaring mee?
Heb ff op hun site gekeken en daar staat dat het een olie is die penetreert tot aan het blanke metaal waardoor het oxidatieproces wordt gestopt. Dat denk ik ook, maar er staat niet bij voor hoe lang en wat er gebeurd als die olie veelvuldig met vocht in aanraking komt (olie? vocht? olie is lichter dan vocht?).

En misschien denk ik (als roest-/oxidatiehater) te negatief, maar als het zo goed is, waarom dompelen we onze auto's niet in de spul? Dan oxideren ze daarna niet meer. Toch? :scratch:

Ik ben benieuwd naar ervaringen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


18 dec 2017 21:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.