Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 21:14



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Vraagje over bandendruksensoren in velgen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman 981, BMW 520 F10 en een Harley Fatboy
Belgisch Limburg
Bericht Vraagje over bandendruksensoren in velgen
Mijn Cayman 981 (bouwjaar 10/2014) is voorzien van 20 inch turbo II velgen met zomerbanden. In de velgen zitten de bandendruksensoren. Ik wil nu ( zeker tegen volgende winter ) een set 18 of 19 inch OEM velgen kopen en deze voorzien van winterbanden. Er staan links en rechts wel war setjes te koop maar vaak zonder bandendruksensoren. Stel ik monteer zo'n set ZONDER sensoren. Geeft dit dan enkel een foutmelding aan in de BC of veroorzaakt dit nog andere problemen ? Wie weet raad ?


06 feb 2017 19:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Vraagje over bandendruksensoren in velgen
Als je een set monteerd zonder RDK sensoren (Bandenspanning sensors) zal het bandenspanningslampje op je instrumentenpaneel gaan branden. Voor de rest zal dit geen consequenties hebben.


10 feb 2017 16:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Vraagje over bandendruksensoren in velgen
Let wel op, vanaf 1 November 2014 is het verplicht dat je op een auto die na 1 november geproduceerd is RDK sensoren hebt. Heb je deze niet zal je problemen krijgen met de APK keuring later!


10 feb 2017 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman 981, BMW 520 F10 en een Harley Fatboy
Belgisch Limburg
Bericht Re: Vraagje over bandendruksensoren in velgen
Hoi Jessevk , bedankt voor de info. Naar de keuring (APK in Nederland) ga ik met de 20" velgen MET sensoren. Als het enige "nadeel" is het lampje dat brandt op het dashboard valt dat nog mee. Het is toch maar enkel voor de wintermaanden !


10 feb 2017 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Vraagje over bandendruksensoren in velgen
Jessevk schreef:
Let wel op, vanaf 1 November 2014 is het verplicht dat je op een auto die na 1 november geproduceerd is RDK sensoren hebt. Heb je deze niet zal je problemen krijgen met de APK keuring later!


Dat zetten bv euromaster en nog wat van die bedrijven op hun site. Op de RDW site is daar niets over te vinden en schijnt ook helemaal niet waar te zijn.

http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... fault.aspx

http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... r-10118441
_________________________________________
6 platte groeten, René


11 feb 2017 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Vraagje over bandendruksensoren in velgen
Verplicht vanaf 1-11-14 op nieuwe auto's. APK is pas na 4 jaar. APK-regels zijn wss nog niet aangepast (RDW heeft nog tot 1-11-18). Of zie ik iets over het hoofd?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 feb 2017 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Vraagje over bandendruksensoren in velgen
Vind het nogal onduidelijk. Weet niet hoe het bij porsche zit, maar bij mijn Corvette was het zo dat als ik een tpms melding had, hetvermogen ook gereduceerd werd. Iets met veiligheid bla bla bla
_________________________________________
6 platte groeten, René


11 feb 2017 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Vraagje over bandendruksensoren in velgen
Caymanneke schreef:
Als het enige "nadeel" is het lampje dat brandt op het dashboard valt dat nog mee. Het is toch maar enkel voor de wifntermaanden !


Probeer het eens een dagje uit zou ik zeggen. Ik zou er helemaal (nog) gek(ker) van worden; een permanent oranje lampje in mijn dashboard :pale: :oops: :roll: :shock: :scratch: :?
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


11 feb 2017 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo, 991.2 GT3
Bericht Re: Vraagje over bandendruksensoren in velgen
In mijn 997 gaat er een uitroepteken branden en is er een melding op het scherm, beetje irritant.

Ik heb sensoren gekocht bij wielmontageshop.nl voor 4 x €50 die goed doen. Na 10 - 20km rijden herkend de auto de sensoren en zijn ze ingeleerd, werk prima en een stuk voordeliger dan de €1000 prijsopgave van de dealer :mrgreen: .


11 feb 2017 17:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.