Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:43



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Michelin Pilot Sport 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Michelin Pilot Sport 4S
Ik ben voor mijn 987 Boxster S aan het winkelen voor nieuwe zomerbanden. De huidige zijn 9 jaar oude continentals met bitter weinig grip. Het is me niet helemaal duidelijk of dat komt door de leeftijd of het gebrek aan profiel. Hoe dan ook, ik heb niet zoveel trek in om het risico te lopen dat nieuwe conti's me ook tegenvallen. Had voorheen bij mijn MX5 heel goede ervaringen met Michelin Pilot sports.

Als ik de huidige test en reviews lees komt de nieuwe Michelin Pilot Sport 4S er buitengewoon goed uit. Zijn er mensen met ervaring en tips over de huidige banden? De Yokohama Advan 105 komt op een sterke 2e plaats voor me omdat ze goed uit de tests komen en de prijs zeer scherp is.

Ik hoor graag jullie tips en adviezen.

Groeten, Peter


23 feb 2017 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Tip

Reifenchampion.de
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


23 feb 2017 22:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman 981, BMW 520 F10 en een Harley Fatboy
Belgisch Limburg
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Ik had de yokohama's destijds op mijn Cayman 987. Nu rijd Ik met een Cayman 981 en als de Pirelli's versleten zijn komen er opnieuw yokohama's op. Ik ben zéér tevreden over de prijs - slijtgraad - wegligging van de yokohama's.
Kijk eens op OPONEO.BE


24 feb 2017 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Ik heb de Pilot Sport 4 in 17 inch op de roadster die je voorheen had van Japanse origine.

Erg tevreden van, veel meer dan van de Potenza's waarmee de auto geleverd is (en die nog 5 mm profiel hadden + een redelijk recente DOT, maar ik werd er niet blij van). Meer tractie vooral, het tractie controle lampje brandt veel minder. Dat gezegd, je hebt natuurlijk meer dan 2x het vermogen uiteraard (en een beetje meer wagengewicht) :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


24 feb 2017 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c4 tip mk1
etten leur
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Ik heb mijn contis ook vervangen voor michelin pilots sports op mijn 996 C4 en ben er erg tevreden mee, wereld van verschil. zie https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=47496


25 feb 2017 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Ik heb de Michelin Pilot Sport met N2 codering op de 987 S. Ik heb er nog niets anders op gehad maar de grip is indrukwekkend. Rijdt als een kart tot op topsnelheid. In de regen houd ik een ruime marge aan en zou ik niet weten waar de grens ligt.


25 feb 2017 1:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Iedereen al bedankt voor de reacties. Het blijft altijd persoonlijk natuurlijk en ieder heeft zn eigen rijstijl. Voor mij is het mooiste om zo hard mogelijk bochten en rotondes te nemen. Ik wil binnenkort ook weer naar de Eifel om daar weer eens een mooie route te doen met heel veel stuurwerk.

Ik denk er nog even over na, meer input altijd welkom!

Groeten, Peter


25 feb 2017 19:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Heb je de Advan Neova AR08 ook overwogen? Hoor en lees ik wel goede verhalen over en lijkt mij ook wel wat als volgende set banden. Ik lees hier dan ook geïnteresseerd mee.


25 feb 2017 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Ik heb nog geen reacties gezien over de 4S.

Is een hele andere band dan de 4. Hoort thuis in het rijtje Pilot Sport 2 en Super Sport (opvolger van deze laatste).

Als ik het goed begrijp alleen leverbaar in 19 en 20 inch. Als ze hem in mijn maat hadden ging ik er direct voor. Maar helaas, zal het met de Pilot Sport 2 moeten blijven doen, hele goede band en zeker geen straf maar ontwikkeling staat niet stil en zou best wat nieuwers willen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 feb 2017 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Niet om weer eens een eindeloze bandendiscussie te beginnen maar de 4S band is nog niet leverbaar met N codering voor Porsche homologatie. Als je de meeste geschikte band voor je Porsche zoekt zou ik bij een N codering band blijven. Nu zal een voor hogere zijwaartse krachten ontworpen N-codering band voor een Boxster met middenmotor wellicht iets minder kritisch zijn dan bij de achterband van een 911 met de motor helemaal achterin.


26 feb 2017 0:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Michelin Pilot Sport 4S
Update, de 4S is er inmiddels ook met Porsche N0 codering. Net op tijd voor de aflevering van m’n GTS.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 maart 2018 23:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.