Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:55



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90
Hi, ik ga zelf de versnellingsbakolie van mijn 993 vervangen, en na wat wikken en wegen besloten om de Mobil Lube PTX 75w90 te gebruiken.

Dit blijkt een lastige olie te zijn om per liter te kopen, zodoende heb ik een 20Liter verpakking gekocht. Wordt eind deze week geleverd.

Mochten er andere leden geïnteresseerd zijn om 4 liter (of een andere hoeveelheid) te kopen, ik heb in principe 12 liter beschikbaar.

Op te halen in omgeving Eindhoven, zelf een schoon jerrycannetje meebrengen. Euro 15,- per liter.

Stuur aub een PB als je interesse hebt. Grt, PHV


12 apr 2017 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90
8 liter gereserveerd


12 apr 2017 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90
Net te laat. 2 weken terug bij de dealer 3 liter porsche spec 75w90 voor 100,- gehaald.

Tip: de dealer gebruikt een oliepomp (ipv aftappen) om de bak leeg te zuigen en een nieuwe aftapbout was daarom niet te koop. Scheelde bij de 987 het loshalen van een draagbalk waarna mogelijk de auto opnieuw uitgelijnd zou moeten worden. De Lidl had net de oliepompjes in de aanbieding.

Leuk klusje. Succes.


12 apr 2017 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90
Hoe en waar kun je dan de bakolie "opzuigen" ? Lijkt me moeilijk (zo niet onmogelijk) voor de 993
Ik heb net Swepco 202 75W90 gekocht. Schijnt ook erg goed te zijn voor de 993
http://swepcolube.com/products/swepco-2 ... -gear-lube


12 apr 2017 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90
Voor de 987 geen probleem dat opzuigen via het vulplug boutgat. Beetje met vacuumslang rommelen tot er niets meer uit komt. De 2,8 liter kwam er ook uit. De 987 heeft op de vulbout en aftapplug geen ringetje maar een conisch contactvlak. De vulplug staat zo goed als droog dus zal bij hergebruik niet lekken. Als je bij de 993 geen slangetje in de vulplug opening kan krijgen dan heb je ook een vulprobleem.

Na wat googlen zie ik dat de 993 wel afsluitringen tussen de schakelbak aftap- en vulplug heeft (net als de motorolieplug van de 987). Je hoeft dan alleen de ringetjes te vervangen (kan je gelijk de hoeveel slijpsel op de magnetische aftapplug bekijken). Tenzij je een brug hebt zou ik wel van te voren met een waterpas bepalen welk punt van de auto waterpas is als de auto op een vlakke vloer staat. Dat is dan met een set autokriks (na warmrijden) het referentievlak om hem weer waterpas te krijgen. Dan kan je hem via vulplug gewoon 'vol' gooien tot hij overloopt ipv een hoeveelheid af te meten die geen rekening houdt met de hoeveelheid olie die evt. niet uit de bak gelopen is.


12 apr 2017 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90
dank voor alle tips en advies, ik heb een brug ter beschikking, dus ga kijken of ik de 993 goed waterpas krijg.

Heb ook de lidl pomp besteld, al was het maar voor een andere toepassing in de toekomst... :-)


12 apr 2017 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90
De Lidl olie vacuum pomp is volgens de handleiding niet voor transmissieolie maar als de olie warm is werkt het prima (koud dus niet).

Als je gaat leeg zuigen is het handig om alles rondom de vulplug en aandrijfas goed schoon te maken en daarna schoon te blazen voor je de plug er uit draait. De vette aanzuigslang kan namelijk aan de buitenkant vuil oppakken die je vervolgens de bak in doet als de slang er verder in gaat.

Succes.


13 apr 2017 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Group share, versnellingsbakolie Mobil Lube PTX 75w90
Mocht er nog interesse zijn, er is nog 4 liter beschikbaar


23 apr 2017 8:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.