Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:05



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Deinende 997 in bochten met richels 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Beste 964 fanboys, ik vind het ook nog steeds een prachtige auto. Ik heb er niet voor niets ruim 8 jaar eentje gehad. Onder de mijne heb ik toen ook een sportonderstel laten zetten in combinatie met een veerpootbrug. Daarmee was het prima sturen. De wegligging komt echter niet in de buurt van die van een 997 met sportonderstel. Je hebt daar twee standen: 1) strak en 2) retestrak/je vullingen klapperen er uit.
Als je 997 deint zou ik langs je garage gaan.


15 apr 2017 16:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
+1

Of de bandenspanning nog even controleren
_________________________________________
remmen is angst


15 apr 2017 16:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Ewout schreef:
Beste 964 fanboys, ik vind het ook nog steeds een prachtige auto. Ik heb er niet voor niets ruim 8 jaar eentje gehad. Onder de mijne heb ik toen ook een sportonderstel laten zetten in combinatie met een veerpootbrug. Daarmee was het prima sturen. De wegligging komt echter niet in de buurt van die van een 997 met sportonderstel. Je hebt daar twee standen: 1) strak en 2) retestrak/je vullingen klapperen er uit.
Als je 997 deint zou ik langs je garage gaan.


Je gaat gewoon niet hard genoeg door een lange doordraaier. :mrgreen:
Deinen is wellicht te sterk uitgedrukt, maar hij hangt niet snaarstrak. Volgens William Koen heel normaal door de 40/60 gewichtsverhouding......Voor mij was het ook even wennen, maar nu ik het weet en er aan went krijg je vanzelf het vertrouwen als je echt wilt pushen ;)

Robert63
Ruviano
Flash
Johann
Guy

Allen herkennen het van de 997, laat staan diegene met hun 996, 993 en 964. Lijkt me sterk dat we allemaal met kapotte schokbrekers rondrijden. Daarbij zal de ene wellicht wat meer gevoel hebben met een auto dan een ander en het wellicht niet opmerken.


Laatst bijgewerkt door Guy op 15 apr 2017 21:13, in totaal 1 keer bewerkt.



15 apr 2017 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
alvin01 schreef:
Zak zand 20 kilo voorin pleuren......


Dat kan wel eens helpen :cheers: :mrgreen:


15 apr 2017 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
@Ewout, retestrak... in een cabrio... :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 apr 2017 0:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Zijn je motorsteunen ook nog goed?
Versleten steunen willen in lange doordraaiers met wat oneffenheden ook wel eens minder strakke wegligging veroorzaken door onbalans achterin. Is op termijn altijd iets dat sowieso aan vervanging toe is. Toch zeker bij de wat oudere wagens als het nog nooit gebeurd is.


16 apr 2017 7:39
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Dat deinen kwam bij mij ook alleen maar voor als ik met hoge constante snelheid een lange bocht nam. Meestel op de A9/A2 aansluiting richting Utrecht en de A12/A2 richting Amsterdam. Ik voelde het altijd rond 150kph tegen constante snelheid. Wat bij mij hielp was een beetje extra gas geven. Door een beetje snelheid te bouwen begon de kont te duwen in plaats van volgen en gaan hij beter in de bocht zitten.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


Laatst bijgewerkt door Johann op 16 apr 2017 19:35, in totaal 1 keer bewerkt.



16 apr 2017 7:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Dat deinen van jullie zal wel met het gewicht van de bestuurder te maken hebben....


16 apr 2017 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Of met gewicht van rechter voet :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 apr 2017 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Beetje gas erbij en het gaat vanzelf over (in een drift) :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


16 apr 2017 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Misschien eens kijken in dit draadje viewtopic.php?f=23&t=48104
Ook deinend. Opgelost met een mooie nieuw onderstel. ;)

Kan de bevindingen onderschrijven. Klein beetje verlagen, wat stijvere veren en een andere demperkarakteristiek. De wegligging is zoveel beter.Als je van plan bent de wagen lang te rijden/houden lijkt me het zeker een waardevlle investering. Of het nu Bilstein, Ohlins, Kw, ... of iets anders is.


18 apr 2017 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Het is herkenbaar. Mijn 997 had hetzelfde (en de 3.2 911 ook en de 993 nog meer). Het geeft weinig vertrouwen als je op snelheid gaat deinen. Het gebeurt alleen als er oneffenheden in de weg zitten. Op het circuit had ik er bijvoorbeeld geen last van. Ik verwacht dat het veel met de gewichtsverdeling te maken heeft, hoewel alle week geveerde auto's het doen.

Ik ben het eens met bovenstaande. Mijn oplossing was het monteren van een set Bilstein B16 DampTronic schokdempers. Erg tevreden met deze keuze. Je houdt de bediening en werking van PASM. Hij wordt wat stijver, maar niet heel erg. Je kan zelf de hoogte bepalen en dus ook uitwegen. Mijn volgende stap wordt het installeren van een DSC sport module en de daarbij behorende versnellingsmeter. Hier heb ik veel positieve verhalen over gelezen. Schijnt goed samen te werken met de B16's. Het maakt van je passieve onderstel een actieve. Ik zou wegblijven van verlagingsveren. Die maken de auto erg laag (te voor hogere drempels) en helpen weinig tot niets.

http://www.dscsport.com/product/dsc-vplug-n-play/
http://www.dscsport.com/product/accelerometer/


19 apr 2017 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Bij een 997 in een lange snelle bocht geeft het blok ook nog een extra "duw"( vanwege de beweging in de rubbers )op een oneffenheid in het wegdek.Vond dat wel een "dingetje"
Bij de latere types heb je nu van die mooie aktieve motorsteunen.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


20 apr 2017 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
En vergeet de Cayman niet.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


20 apr 2017 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
mijn motorsteunen van de 3.2, 993 en 996 TT zijn altijd actief, ze dragen al jaaaaaaaaaaren de motor. :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


20 apr 2017 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Ibexx schreef:
Mijn volgende stap wordt het installeren van een DSC sport module en de daarbij behorende versnellingsmeter.

http://www.dscsport.com/product/dsc-vplug-n-play/
http://www.dscsport.com/product/accelerometer/


Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen hiermee. Heb je het ondertussen al geinstalleerd ?

Zijn er anderen die dit ook in gebruik hebben ? Want in mijm 997.1 gebruik ik nu nooit PASM, veel te strak.


30 dec 2018 12:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
rob964.c4 schreef:
Of de bandenspanning nog even controleren


Voordat je aan dure aanpassingen aan je onderstel begint inderdaad even de bandenspanning controleren. Vooral een te lage bandenspanning kan deinen in snelle doordraaiers opleveren omdat de wang van de band te weinig support krijgt. Ook het soort banden wat je rijdt is belangrijk. Heb je N-gecodeerde banden?


31 dec 2018 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
911-2016 schreef:
Want in mijm 997.1 gebruik ik nu nooit PASM, veel te strak.


PASM werkt altijd. De demping van de schokbrekers wordt met deze optie altijd door de module aangestuurd. Je bedoelt dat je altijd de normale stand ervan gebruikt?


31 dec 2018 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
@ octaaf : ja je hebt helemaal gelijk. De sportstand bedoel ik dan....

Van DSC kreeg ik deze toelichting :

“ PASM Normal mode is 30% stiffness, PASM Sport mode is 80% stiffness. There's nothing in between the two %.
DSC works differently. In DSC Normal mode it is an active range of 10% to 100%. In DSC Sport mode it is an active range of 20% to 100%. The harder you drove the the more g-force is generated, DSC reads the live g-force data 200x per second to command the dampers individually to counter the amount of g-force in real time. When you are driving leisurely the stiffness is at minimum to optimize comfort. DSC is also programmable by the user via software if you want to change the percentage range in each mode”


02 jan 2019 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
We hebben het hier toch niet over Citroëns? Vanzelfsprekend moet-ie niet deinen.


02 jan 2019 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
PASM op de 997 is ofwel te zacht ofwel te hard. Er zit niks tussenin. Even generaliseren.

Zet er gewoon een goeie schroefset onder. PASM uitschakelen. Kan je het onderstel instellen qua hardheid zoals je wil met een knopje op de demper. Een keer een goeie standaardinstelling gevonden blijft het gewoon zo staan, voldoet dan perfect voor bv. 95% van de kilometers. Wil je dan een keer wat harder hoeken dan zet je het in 2 minuten een paar clicks straffer, of in geval van regen paar clicks zachter. Altijd te tunen naar de omstandigheden. En rijdt beter dan stock.

Het kan natuurlijk steeds ingenieuzer en slimmer en beter maar uit ervaring weet ik dat eens een keer je voor jezelf de goeie afstelling gevonden hebt deze gewoon blijft staan voor het overgrote dee van de kilometers die je rijdt.

Maar zoals eerder al eens aangegeven eerst het onderstel eens controleren. Alles rubbers in de ophanging nog goed, geen speling, etc ...


02 jan 2019 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Als je PASM uitschakelt mis je de volgende functies:
74548


02 jan 2019 18:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Ja logisch, als je geen PASM demper meer gebruikt dan zijn al deze goodies niet meer van tel.

Maar met een goeie schroefset rijd het onderstel sowieso wat straffer zonder dat je er in comfort aan inboet. Dus al minder last van de situaties waar PASM de zachtere demper tijdelijk wat stijver maakt.

Blijft nog wel dat voor velen de dempers in sport te stijf zijn en in standaard stand te zacht.

Voor ieder wat wils. Is ook niet te zeggen wat beter of slechter is.


02 jan 2019 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Deinende 997 in bochten met richels
Ik heb een 997.1 Carrera...staat origineel dus wat hoger dan een S en met standaard wielen. Auto rijdt echt fantastisch, heeft 80k gelopen en voelt snaar strak. En ja herken het deinen, als je in langs bochten en echt hoge snelheid flink pusht dan gaat hij wat deinen ja. Voel overigens dat het vanaf dat punt nog wel een tikkie harder kan dus maak me er niet zo druk over.


02 jan 2019 18:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.