Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:48



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Wiellager Boxster is defect 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 986 2.5 '97
Bericht Wiellager Boxster is defect
Dag medeliefhebbers,

Ik heb laatst m'n Boxster laten uitlijnen en daar vertelde ze mij dat er een achterwiellager aan vervanging toe is.

Voor zo ver ik weet is daar speciaal gereedschap voor nodig dus is het zelf niet uit te voeren.

Heeft iemand dit al eerder gedaan/laten doen en een idee op wat voor kosten ik kan gaan rekenen?
Als we nu toch bezig zijn zijn er sugestich voor wat je dan meteen ook kan laten vervangen/nakijken?
Betekend dit dat het uitlijnen opnieuw kan gebeuren?
En kan het kwaad door er lang mee door te rijden? (maakt nog geen geluid en wordt niet warm)

Hoor graag jullie inbreng :drive:


11 mei 2017 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Wiellager Boxster is defect
Dan zal het nog wel meevallen. Zeker als het lager geen geluid maakt en soepel loopt.
Is er duidelijk speling te voelen?


11 mei 2017 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Wiellager Boxster is defect
Als het lager geen speling heeft en geen geluid maakt, dan is het volgens mij ook niet defect....

Dus wat mankeert eraan?


11 mei 2017 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Wiellager Boxster is defect
één nieuw lager kost 50 € à 80 € excl arbeidsloon.
indien je over een brug beschikt is het een leuke job om de naaf zelf te demonteren en naar een werkplaats te brengen waar ze het oude lager er uit persen en het nieuwe er weer in.
nadien opnieuw uitlijnen is een must want de onderste draagarmen achteraan zitten gemonteerd met excentrische bouten. het is aan te raden voor het losdraaien markeringen aan te brengen om nadien veel schroefwerk te vermijden bij het uitlijnen.
indien je geen rammeltjes of bonkend geluid hebt, zijn verder geen draagarmen of rubbers te checken/vervangen. dan enkel nog de schokdempers controleren op werking en mogelijke lekkage en remschijven -blokken heb je dan eveneens onder ogen om de minimale dikte te verifiëren.


11 mei 2017 22:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.