Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 14:36



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
gebruikte veren.... doen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera
Bericht gebruikte veren.... doen
Hi, Ik heb net een stel Bilstein HD's bij Gert (Carnewal) besteld. De schokbrekers onder de 993 zijn nog de eeste en ik kan me voorstellen dat ze na 85.000 km een beetje moe geworden zijn! Nu heb ik ook net 18" velgen er onder gegooid, dus leek het me ook tijd om de hele zaak een tikkeltje te verlagen. Ik heb nog een set gebruite Gembella veren liggen (kennelijk het zelfde als H&R veren) die ik ooit een keer via E-Bay op de kop getikt heb, dus dat komt mooi uit.

Maar toen ik de veren eens wat nader bekeek, zag ik dat er aan de binnen kant van de windingen allemaal roest op zit.... :shock: wat houdt dit in, zijn de veren zover ingeveerd dat de binnenkanten elkaar geraakt hebben... :roll: is dit normaal... of houdt het in dat deze Gembella's het beste van hun tijd gehad hebben.

Wat raden jullie aan.. de Gembella veren gewoon gebruiken of nieuwe H&R's aanschaffen bij Gert? :?:

Dank voor jullie hulp!
_________________________________________
Joris
1994 Porsche 993 (Purple Haze)
RSR uitlaten
Carrera 5 spoke velgen
H&R's & Billstein HD's


17 jul 2005 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Als ze aan de binnenkant van de ringen geroest zijn wil dat idd zeggen dat ze op elkaar gelegen/geschuurd hebben.
Dat kan twee meerdere redenen hebben.
*Dat ze geperst werden waardoor ze dieper worden (levensgevaarlijk)
*Dat ze doorgezakt zijn (wat ik wel van bvb Jamexof Rotec ken maar niet van H&R)
*Dat ze geen bumpstop erop hadden zitten waardoor ze door een felle slag (vb te snel een drempel op/af of in een put gereden) de ringen op elkaar hebben geslaan waardoor de lak er is afgesprongen.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


17 jul 2005 16:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera
Bericht 
dank voor het antwoord, neem aan dat als ze doorgezakt zijn dat ze niet meer te gebruiken zijn... :evil: is er een manier om dit te zien voordat ik de kosten ga maken om ze onder de auto te laten zetten... ?

Effe voor mijn kennis, een bumpstop.. zit dit standaard op de Porsche, en zoja weet je ook waar?

Nogmaals dank!
_________________________________________
Joris
1994 Porsche 993 (Purple Haze)
RSR uitlaten
Carrera 5 spoke velgen
H&R's & Billstein HD's


17 jul 2005 20:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.