Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:52



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ervaringen met niet N code banden 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Pilot Sport 4 S is inderdaad de directe opvolger van de Pilot Super Sport.

De gewone 4 valt in de categorie normale(re) straat band. En is niet gerelateerd aan de Super Sport en 4S.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 sep 2017 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Ok dat is duidelijk. Dank!

Maar PS2,PS3 en PS4 kunnen wel als equivalente doorontwikkeling beschouwd worden?

Als PS4s opvolger is van de SS dan komen er waarschijnlijk nog wel andere maten bij in de loop van de tijd?


08 sep 2017 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
De PS2 hoort in het rijtje PS2, PSS en PS4S. De zeer sportieve (straat)banden.

Michelin maakt het niet makkelijk zo.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 sep 2017 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Benieuwd of er dan ook nog ns een (N) opvolger komt voor de PS2 voor de 18inch 996 maten.


08 sep 2017 17:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 mk I cabrio
Oosterhout
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Ik heb geen vergelijking met afrolgeluid t.o.v. andere banden op de P. Maar het valt mij niet tegen. In die zin dat het geluid allezins meevalt. (voor wat je er dan mee kan) Mijn enige reden als ik voor een andere band zou kiezen is de slijtage, maar als er maar 5000 km verschil tussen zit, dan ga ik mij ook daar niet druk over maken. Op dit moment kosten ze op mijn favoriete bandenwebsite 201 euro per stuk. (en de s02 221 p.s.) Mijn ervaring is dat je daar ook altijd verse banden krijgt,

De wegligging van die Pirelli’s is overigens erg goed. Alsof ze aan het asfalt plakken. Snoeihard rechtdoor is natuurlijk geen issue, maar bij ons over de dijken gaat het in de bocht erg fijn. Ik merk wel dat ze even “warm” moeten worden. Dan gaat het allemaal nog beter.
_________________________________________
How D'Ya Like Your Eggs in the Morning?
On the front with 300 horses in the back!


09 sep 2017 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Weet je of de Michelin Sport Cup 2 banden passen? Dat zijn in mijn ogen super banden. Stijvere wang dan de PS2 en mega grip. Nadeel is dat je ze echt warm moet houden en in de regen moet opletten. Als je er alleen mee in de zomer rijdt, lijkt me dat een prima band.
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


09 sep 2017 12:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Ik rijd een met de sport cup vergelijkbare band in de zomermaanden. Yokohama AD08r die zijn er in 225/40/18 235/40/18 285/30/18 en 295/30/18 en vast ook nog andere.

De grip bij nat wegdek van deze Yoko is eigenlijk zeer redelijk. Als ze op de helft van profiel zijn wel voorzichtiger zijn met aqua planning. Ze gaan ook gewoon best lang mee. 15.000km en 3 track days. Droge grip is zeer goed.

Maar denk dat op de straat als het nat is vooral de noodstop remafstand van belang is die zal vast niet zo goed zijn vergelijken bij een meer geprofileerde straatband


09 sep 2017 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Ik zou een cup band alleen rijden op één van de GT's en/of als ik er ook mee het circuit op ging.

Anders idd toch wat te veel consessies voor de openbare weg imho.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 sep 2017 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
@Marks en Kheldar. Eens, alleen dan zie ik geen oplossing. Je ontkomt er niet aan dat meer profielbanden softer aanvoelen dan semies. Of kent iemand een band waarbij dat niet zo is?
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


10 sep 2017 7:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Geen idee. Hangt gewoon van het bandontwerp af.
Als ik zo rondkijk naar vergelijking van SC2 vs AD08r is de SC2 iets beter qua grip maar slijt sneller.

Ik denk dat bij veel semi's het ontwerp gericht is op track en daar is rijcomfort natuurlijk niet belangrijk. Dus gewoon stijf en hard bandontwerp. Heb zo een 20.000 straatkometers met de Yoko's gedaan en dat ging eigenlijk prima. Wel wat meer rolgeluid.


10 sep 2017 8:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Ok na wat wikken en wegen 4 opties in beraad (18 inch velg 8J en 10J)

1. We blijven conservatief en opnieuw een set Bridgestone S02a (V: 225/40/18 A: 285/30/18)

2. Toyo Porxes T1 Sport: hebben gewoon de juiste maten (V: 225/40/18 92Y A: 285/30/18 97Y)
Naar ik heb begrepen een hoogstaande technologie, met speciale rubber en
karkas samenstellingen. voor de buitenstaander wellicht minder premium als de bekende vooraanstaande merken. Edit: de Toyo T1 Sport is lastig te verkrijgen.

3. Michelin Super Sport (V: 225/40/18 92Y A: 275/35/18 101Y)
Achter dus ietsje hoger wang 30 vs 35. Qua technologie stuk verder dan de PS2. Omtrek mismatch voor/achter is voor de 275/35 iets gunstiger dan de 285/35, maar toch nog iets groter dan OEM

4. Yokohama Advan Sport V105 (V: 225/40/18 92Y of 235/40/18 95Y A: 275/35/18 97Y)
Net als de PSS ietsje hogere wang achter en de optie om vooraan ietsje breder te gaan. 235/40 en 275/35 geeft zelfs beter matchende wielomtrekken dan OEM. De combinatie en 235-275 geeft ook iets meer bias naar grip voor. Dus in principe iets minder overstuur.

Voorlopig zit ik toch te denken aan een minder conservatieve keuze. Dus gaat mijn voorkeur naar optie 3 of 4.

Uit de tests die ik zo online kan vinden ontlopen de M PSS en de Yoko V105 elkaar niet veel. Waarbij de PSS droog iets beter is en de V105 bij nat betere resultaten boekt. Qua prijs is er een groot verschil waar de MPSS een flink stuk duurder is dan de Yoko: 145/260 (Michelin) vs. 90 of 125/175 (Yoko). Dat is voor een set rondom gauw 200Euro verschil. Prijzen liggen in de buurt van internetprijzen, zijn representatief voor waar ik ze ga bestellen.


12 sep 2017 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Voordeel van een Porsche is dan wel weer dat je je banden best regelmatig kunt/moet vervangen. Dus kun je nog eens een ander merk en type proberen......


13 sep 2017 20:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Haha ... precies. De achterbanden gaan wel meer dan dubbed zo snel op. Heb vandaag de Yokohama Advan Sport V105 besteld, 235/40 en 275/35 als het niks is dan ergens volgend jaar weer iets anders.


13 sep 2017 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
De keuze is gemaakt! ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Yokoos.
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


14 sep 2017 8:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Klein beetje off-topic: ik heb winterbanden zonder N0 besteld. Rede: juiste breedte is niet altijd in No verkrijgbaar; bij merk X zijn wel de voorbanden verkrijgbaar maar niet de achterbanden (of visa-versa). Ik zal wel zien hoe het rijd; tis maar voor enkele maanden :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


14 sep 2017 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
@Porsje
Ja ik ben ook benieuwd. Uit deze vergelijking komen ze best goed naar voor. Ik neem de commentaar "What We'd Improve: Ride comfort" eerder op als positief. Gaat sowieso lastig vergelijken zijn met het rubber dat er nu op ligt.


@Brulaap
Voor winterbanden op 18inch is het 255 of 265achter.
Met sneeuw sowieso voordeliger om wat smaller te rijden, smaller contactvlak dus meer druk.Voor mij in de winter een zomerband die goed presteert op nat wegdek en altijd voldoende profiel. Niet tot de afkeur limiet bv. Die paar keer sneeuw op een jaar blijf ik lekker binnen. Maar dat is een andere discussie.

Hier vind je trouwens voor all modellen de N-gecodeerde types, zowel zomer als winter.


14 sep 2017 10:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Nou ... het rijgedrag van de Advan Sport v105 is goed te noemen. Veel grip, droog en meer bepaald in natte condities super. Vind ze verder ook zeer comfortabel rijden heb het onderstel ook 2-3 clicks stijver gezet. Rijdt best lekker.

Niet zo knijterhard als de Bridgestones. Stuurtpreciesie is ook scherp genoeg. Ze gaan wat piepen bij scherpe bocht en je voelt heel geleidelijk waar de grens ligt. Geen verrassingen. Oh ja ... Natte grip is een feest. Dus dat voldoet prima aan mijn verwachting om deze band in de winter te rijden.

Enige issue is dat de set die ik geleverd heb gekregen niet bepaald goed te balanceren is. Vooral een van de achterbanden.!Ben al een keer terug geweest om te herbalanceren maar vanaf 150km/u. Begint het te trillen en dat wordt naarmate de snelheid hoger gaat alleen maar erger. Oh ja, balanceren is met de hunter 9700 laser balancer gedaan.

Een van de volgende dagen maar eens terug om te reclameren.


02 okt 2017 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Jammer van de onbalans. Dat haalt de verfijning compleet weg. Zeker mee terug gaan, want dit hoort niet.


03 okt 2017 0:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
De wielen zijn nog een keer gebalanceerd. Op de achteras is een band wat verdraait tov de velg. Balans is goed. Maar nog steeds vanaf 160km/h gradueel toenemend trillen.

Auto is nu in de garage voor beurt heb gevraagd om eens naar de wielen te kijken. Er zit op één van de achterbanden toch een serieuze hoogteslag,de andere heel lichtjes ook te zien.

Dus ik heb al gebeld om aan te geven dat het nog niet is zoals hoort. En dat ik graag een oplossing wil. Wordt vervolgd. Ik ga nu toch doorzetten om een set nieuwe achterbanden te krijgen.

Lijkt een beetje op hetzelfde verhaal als met de vorige Bridgestone S02a achterbanden. Daar heb ik er uiteindelijk ook retour moeten sturen wegens excessief hoogteslag Why me? :scratch:


10 okt 2017 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Vreemd. Na een paar stevige stukjes op hoge snelheid achter elkaar doorgetrokken te hebben (waarbij het serieus vibreerde) lijkt het alsof het trillen er helemaal 'uitgereden' is. Sinds vorige week mooi stabiel soepel. Tenminste tot 225km/h harder kon ik op dat moment niet.


16 okt 2017 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
porsje911 schreef:
Weet je of de Michelin Sport Cup 2 banden passen? Dat zijn in mijn ogen super banden. Stijvere wang dan de PS2 en mega grip. Nadeel is dat je ze echt warm moet houden en in de regen moet opletten. Als je er alleen mee in de zomer rijdt, lijkt me dat een prima band.


Cup banden zijn op de openbare weg simpelweg de verkeerde keuze. Prima om van en naar het circuit te rijden, maar verder gewoonweg ongeschikt.


17 okt 2017 8:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Waarom worden ze dan op de GT3 af fabriek geleverd?


17 okt 2017 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Als je enkel een mooi weer rijder bent dan is de Cup 2 denk ik een prima band om mee de straat op te gaan. Kom je Onverhoopt toch in een regenbui terecht, je rijstijl extra aanpassen en goed opletten. Niet ideaal uiteraard want je remweeg zal best ook niet al te best zijn.

k rijd in de zomer de Yoko AD08r die komt in de buurt van de Cup 2. Qua grip, slijt iets minder snel en doet het in het nat ook beter.

Voor de winter wilde ik een goeie normale zomerband. En daarom eens buiten de standaard N gecodeerde gaan kijken. Deze Yoko V105 komen voor natte grip prima uit de test. Dus ideaal voor de Nederlandse winter.


17 okt 2017 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
giulia schreef:
Waarom worden ze dan op de GT3 af fabriek geleverd?


Omdat veel GT3 rijders de GT3 vooral gebruiken op het circuit.

Je hebt op de openbare weg vooral nadelen en niet echt voordelen. De Cup banden komen tot hun recht op temperatuur. Als jij dat voor elkaar krijgt op de openbare weg, dan hoor je je rijbewijs in te leveren. ;)

Nadelen: duurder, hogere slijtage, met regen veel minder grip, gevoelig voor aquaplaning, enz.

Wie betaalt, bepaalt. Maar je bent op straat veel beter af met de supersport. Wat overigens wel een hele fijne band is.


17 okt 2017 15:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaringen met niet N code banden 996
Nu dus de PS4 S als opvolger van de SuperSport.

Maar bij de Porsches met 19inch wielmaten of hoger is er geen probleem qua keuze. SuperSport en PS4S zijn (nog) niet beschikbaar voor 18inch.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 17 okt 2017 22:44, in totaal 1 keer bewerkt.



17 okt 2017 16:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.