Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

08 sep 2017 10:58

Pilot Sport 4 S is inderdaad de directe opvolger van de Pilot Super Sport.

De gewone 4 valt in de categorie normale(re) straat band. En is niet gerelateerd aan de Super Sport en 4S.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

08 sep 2017 13:35

Ok dat is duidelijk. Dank!

Maar PS2,PS3 en PS4 kunnen wel als equivalente doorontwikkeling beschouwd worden?

Als PS4s opvolger is van de SS dan komen er waarschijnlijk nog wel andere maten bij in de loop van de tijd?

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

08 sep 2017 15:26

De PS2 hoort in het rijtje PS2, PSS en PS4S. De zeer sportieve (straat)banden.

Michelin maakt het niet makkelijk zo.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

08 sep 2017 17:14

Benieuwd of er dan ook nog ns een (N) opvolger komt voor de PS2 voor de 18inch 996 maten.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

09 sep 2017 11:15

Ik heb geen vergelijking met afrolgeluid t.o.v. andere banden op de P. Maar het valt mij niet tegen. In die zin dat het geluid allezins meevalt. (voor wat je er dan mee kan) Mijn enige reden als ik voor een andere band zou kiezen is de slijtage, maar als er maar 5000 km verschil tussen zit, dan ga ik mij ook daar niet druk over maken. Op dit moment kosten ze op mijn favoriete bandenwebsite 201 euro per stuk. (en de s02 221 p.s.) Mijn ervaring is dat je daar ook altijd verse banden krijgt,

De wegligging van die Pirelli’s is overigens erg goed. Alsof ze aan het asfalt plakken. Snoeihard rechtdoor is natuurlijk geen issue, maar bij ons over de dijken gaat het in de bocht erg fijn. Ik merk wel dat ze even “warm” moeten worden. Dan gaat het allemaal nog beter.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

09 sep 2017 12:10

Weet je of de Michelin Sport Cup 2 banden passen? Dat zijn in mijn ogen super banden. Stijvere wang dan de PS2 en mega grip. Nadeel is dat je ze echt warm moet houden en in de regen moet opletten. Als je er alleen mee in de zomer rijdt, lijkt me dat een prima band.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

09 sep 2017 20:33

Ik rijd een met de sport cup vergelijkbare band in de zomermaanden. Yokohama AD08r die zijn er in 225/40/18 235/40/18 285/30/18 en 295/30/18 en vast ook nog andere.

De grip bij nat wegdek van deze Yoko is eigenlijk zeer redelijk. Als ze op de helft van profiel zijn wel voorzichtiger zijn met aqua planning. Ze gaan ook gewoon best lang mee. 15.000km en 3 track days. Droge grip is zeer goed.

Maar denk dat op de straat als het nat is vooral de noodstop remafstand van belang is die zal vast niet zo goed zijn vergelijken bij een meer geprofileerde straatband

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

09 sep 2017 22:35

Ik zou een cup band alleen rijden op één van de GT's en/of als ik er ook mee het circuit op ging.

Anders idd toch wat te veel consessies voor de openbare weg imho.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

10 sep 2017 7:48

@Marks en Kheldar. Eens, alleen dan zie ik geen oplossing. Je ontkomt er niet aan dat meer profielbanden softer aanvoelen dan semies. Of kent iemand een band waarbij dat niet zo is?

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

10 sep 2017 8:54

Geen idee. Hangt gewoon van het bandontwerp af.
Als ik zo rondkijk naar vergelijking van SC2 vs AD08r is de SC2 iets beter qua grip maar slijt sneller.

Ik denk dat bij veel semi's het ontwerp gericht is op track en daar is rijcomfort natuurlijk niet belangrijk. Dus gewoon stijf en hard bandontwerp. Heb zo een 20.000 straatkometers met de Yoko's gedaan en dat ging eigenlijk prima. Wel wat meer rolgeluid.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

12 sep 2017 15:45

Ok na wat wikken en wegen 4 opties in beraad (18 inch velg 8J en 10J)

1. We blijven conservatief en opnieuw een set Bridgestone S02a (V: 225/40/18 A: 285/30/18)

2. Toyo Porxes T1 Sport: hebben gewoon de juiste maten (V: 225/40/18 92Y A: 285/30/18 97Y)
Naar ik heb begrepen een hoogstaande technologie, met speciale rubber en
karkas samenstellingen. voor de buitenstaander wellicht minder premium als de bekende vooraanstaande merken. Edit: de Toyo T1 Sport is lastig te verkrijgen.

3. Michelin Super Sport (V: 225/40/18 92Y A: 275/35/18 101Y)
Achter dus ietsje hoger wang 30 vs 35. Qua technologie stuk verder dan de PS2. Omtrek mismatch voor/achter is voor de 275/35 iets gunstiger dan de 285/35, maar toch nog iets groter dan OEM

4. Yokohama Advan Sport V105 (V: 225/40/18 92Y of 235/40/18 95Y A: 275/35/18 97Y)
Net als de PSS ietsje hogere wang achter en de optie om vooraan ietsje breder te gaan. 235/40 en 275/35 geeft zelfs beter matchende wielomtrekken dan OEM. De combinatie en 235-275 geeft ook iets meer bias naar grip voor. Dus in principe iets minder overstuur.

Voorlopig zit ik toch te denken aan een minder conservatieve keuze. Dus gaat mijn voorkeur naar optie 3 of 4.

Uit de tests die ik zo online kan vinden ontlopen de M PSS en de Yoko V105 elkaar niet veel. Waarbij de PSS droog iets beter is en de V105 bij nat betere resultaten boekt. Qua prijs is er een groot verschil waar de MPSS een flink stuk duurder is dan de Yoko: 145/260 (Michelin) vs. 90 of 125/175 (Yoko). Dat is voor een set rondom gauw 200Euro verschil. Prijzen liggen in de buurt van internetprijzen, zijn representatief voor waar ik ze ga bestellen.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

13 sep 2017 20:58

Voordeel van een Porsche is dan wel weer dat je je banden best regelmatig kunt/moet vervangen. Dus kun je nog eens een ander merk en type proberen......

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

13 sep 2017 22:35

Haha ... precies. De achterbanden gaan wel meer dan dubbed zo snel op. Heb vandaag de Yokohama Advan Sport V105 besteld, 235/40 en 275/35 als het niks is dan ergens volgend jaar weer iets anders.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

14 sep 2017 8:10

De keuze is gemaakt! ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Yokoos.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

14 sep 2017 10:08

Klein beetje off-topic: ik heb winterbanden zonder N0 besteld. Rede: juiste breedte is niet altijd in No verkrijgbaar; bij merk X zijn wel de voorbanden verkrijgbaar maar niet de achterbanden (of visa-versa). Ik zal wel zien hoe het rijd; tis maar voor enkele maanden :mrgreen:

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

14 sep 2017 10:27

@Porsje
Ja ik ben ook benieuwd. Uit deze vergelijking komen ze best goed naar voor. Ik neem de commentaar "What We'd Improve: Ride comfort" eerder op als positief. Gaat sowieso lastig vergelijken zijn met het rubber dat er nu op ligt.


@Brulaap
Voor winterbanden op 18inch is het 255 of 265achter.
Met sneeuw sowieso voordeliger om wat smaller te rijden, smaller contactvlak dus meer druk.Voor mij in de winter een zomerband die goed presteert op nat wegdek en altijd voldoende profiel. Niet tot de afkeur limiet bv. Die paar keer sneeuw op een jaar blijf ik lekker binnen. Maar dat is een andere discussie.

Hier vind je trouwens voor all modellen de N-gecodeerde types, zowel zomer als winter.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

02 okt 2017 20:41

Nou ... het rijgedrag van de Advan Sport v105 is goed te noemen. Veel grip, droog en meer bepaald in natte condities super. Vind ze verder ook zeer comfortabel rijden heb het onderstel ook 2-3 clicks stijver gezet. Rijdt best lekker.

Niet zo knijterhard als de Bridgestones. Stuurtpreciesie is ook scherp genoeg. Ze gaan wat piepen bij scherpe bocht en je voelt heel geleidelijk waar de grens ligt. Geen verrassingen. Oh ja ... Natte grip is een feest. Dus dat voldoet prima aan mijn verwachting om deze band in de winter te rijden.

Enige issue is dat de set die ik geleverd heb gekregen niet bepaald goed te balanceren is. Vooral een van de achterbanden.!Ben al een keer terug geweest om te herbalanceren maar vanaf 150km/u. Begint het te trillen en dat wordt naarmate de snelheid hoger gaat alleen maar erger. Oh ja, balanceren is met de hunter 9700 laser balancer gedaan.

Een van de volgende dagen maar eens terug om te reclameren.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

03 okt 2017 0:57

Jammer van de onbalans. Dat haalt de verfijning compleet weg. Zeker mee terug gaan, want dit hoort niet.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

10 okt 2017 15:16

De wielen zijn nog een keer gebalanceerd. Op de achteras is een band wat verdraait tov de velg. Balans is goed. Maar nog steeds vanaf 160km/h gradueel toenemend trillen.

Auto is nu in de garage voor beurt heb gevraagd om eens naar de wielen te kijken. Er zit op één van de achterbanden toch een serieuze hoogteslag,de andere heel lichtjes ook te zien.

Dus ik heb al gebeld om aan te geven dat het nog niet is zoals hoort. En dat ik graag een oplossing wil. Wordt vervolgd. Ik ga nu toch doorzetten om een set nieuwe achterbanden te krijgen.

Lijkt een beetje op hetzelfde verhaal als met de vorige Bridgestone S02a achterbanden. Daar heb ik er uiteindelijk ook retour moeten sturen wegens excessief hoogteslag Why me? :scratch:

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

16 okt 2017 15:34

Vreemd. Na een paar stevige stukjes op hoge snelheid achter elkaar doorgetrokken te hebben (waarbij het serieus vibreerde) lijkt het alsof het trillen er helemaal 'uitgereden' is. Sinds vorige week mooi stabiel soepel. Tenminste tot 225km/h harder kon ik op dat moment niet.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

17 okt 2017 8:04

porsje911 schreef:Weet je of de Michelin Sport Cup 2 banden passen? Dat zijn in mijn ogen super banden. Stijvere wang dan de PS2 en mega grip. Nadeel is dat je ze echt warm moet houden en in de regen moet opletten. Als je er alleen mee in de zomer rijdt, lijkt me dat een prima band.


Cup banden zijn op de openbare weg simpelweg de verkeerde keuze. Prima om van en naar het circuit te rijden, maar verder gewoonweg ongeschikt.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

17 okt 2017 10:28

Waarom worden ze dan op de GT3 af fabriek geleverd?

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

17 okt 2017 11:03

Als je enkel een mooi weer rijder bent dan is de Cup 2 denk ik een prima band om mee de straat op te gaan. Kom je Onverhoopt toch in een regenbui terecht, je rijstijl extra aanpassen en goed opletten. Niet ideaal uiteraard want je remweeg zal best ook niet al te best zijn.

k rijd in de zomer de Yoko AD08r die komt in de buurt van de Cup 2. Qua grip, slijt iets minder snel en doet het in het nat ook beter.

Voor de winter wilde ik een goeie normale zomerband. En daarom eens buiten de standaard N gecodeerde gaan kijken. Deze Yoko V105 komen voor natte grip prima uit de test. Dus ideaal voor de Nederlandse winter.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

17 okt 2017 15:28

giulia schreef:Waarom worden ze dan op de GT3 af fabriek geleverd?


Omdat veel GT3 rijders de GT3 vooral gebruiken op het circuit.

Je hebt op de openbare weg vooral nadelen en niet echt voordelen. De Cup banden komen tot hun recht op temperatuur. Als jij dat voor elkaar krijgt op de openbare weg, dan hoor je je rijbewijs in te leveren. ;)

Nadelen: duurder, hogere slijtage, met regen veel minder grip, gevoelig voor aquaplaning, enz.

Wie betaalt, bepaalt. Maar je bent op straat veel beter af met de supersport. Wat overigens wel een hele fijne band is.

Re: Ervaringen met niet N code banden 996

17 okt 2017 16:02

Nu dus de PS4 S als opvolger van de SuperSport.

Maar bij de Porsches met 19inch wielmaten of hoger is er geen probleem qua keuze. SuperSport en PS4S zijn (nog) niet beschikbaar voor 18inch.
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 17 okt 2017 22:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie