Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:24



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Banden F-model 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Banden F-model 911
Wie heeft ervaring met banden voor F-model 911.
Porsche adviseert sinds enige tijd de Pirelli banden P6000 of Pirelli CN36 - samengevat duur of heel duur.

Op internet lees ik wisselende ervaringen hierover.

Vredestein heeft ook een passende band (Classic Sprint) in het assortiment. Iemand bekend met alternatieven in de maand 185/70 R15?

Hoeveel waarde hechten jullie aan de N-codering van Porsche?


30 aug 2017 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Banden F-model 911
Heb wel een voorkeur om N-code banden op een Porsche te hebben, maar ook de kwaliteit en eigenschappen van de band spelen een rol.
Voor banden op 15 inch velgen voor een SC vond ik de keuze voor N-code banden vrij beperkt.
Verder zelf wat mindere ervaringen gehad met Pirelli banden. Dus de P6000 was niet mijn keuze.

Heb toen gezocht wat beschikbaar was in de gewenste maten (zelfde band voor als achter).
Ben uitgekomen op een Continental Premium Contact 2, had liever een Sportcontact gehad, maar die was niet in beide maten beschikbaar. Ben wel voor hoge load index gegaan (dacht ook wel een XL), met name voor de achterbanden vanwege het gewicht.
Banden bevallen redelijk goed, maar is vaak met nieuwe banden versus oude banden.

Blijft een persoonlijke afweging.


30 aug 2017 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Banden F-model 911
Volgens mij heb ik Michelin pilot sport onder het F-je liggen. Ben er wel tevreden over
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


30 aug 2017 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Banden F-model 911
Ben zeer tevreden over de Pirelli's met N. Duurt even voor de temperatuur erin is, maar goede wangstabiliteit. Slijtvast tot nu toe redelijk. Eerder ook goede ervaring met DUnlop. Let wel op in alle gevallen niet met oude banden rijden.

Vredestein Classic vind ik zelf 3 keer niks. Magere wangstabiliteit (zeer belangrijk voor 911) en prestatie op nat treurig slecht. En dan lagen ze bij mij op een alfa met 50/50 verhouding dus daar zoek je de grens wel op. Mocht ik nog een keer een set kopen zou ik Michelin overwegen. De nieuwe crossclimate heb ik op de alfa gelegd zijn zeer goed, echt indrukwekkend. Deze band dan met high load en XL setting zou prima goed moeten zijn lijkt me ook voor de 911.


31 aug 2017 7:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Banden F-model 911
Had de P6000 op mn Fje zitten, fijne band in alle omstandigheden, prijs viel wel mee via popgum
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


31 aug 2017 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Banden F-model 911
heb zelf ook met Vredestein classics gereden ( om verwarring te voorkomen met mijn TR6 ) was daar ook niet
tevreden over , vooral bij nat weer weinig grip. Origineel staat een TR6 op Michelin redliners .. zijn heel af en toe te koop
in de goede maat 185x15 maar ongeveer 425 euro per stuk ! het ging mij vooral om de classic looks van het profiel het
zg Z profiel van Michelin .. nu worden deze nagemaakt door een fabrikant tegen een normale prijs .. ( oa de Citroen DS club in
Engeland heeft ze getest en zijn er tevreden over ) Ik heb ze vorig jaar onder de TR6 laten monteren en sindsdien 8500 km gereden
en ben er erg tevreden over . juiste looks, juiste hoogte maat ! en goed grip , bij nat en droog wegdek , en redelijk geluidsarm .
zijn tot snelheden leverbaar tot 210 km .. misschien een alternatief ? https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/ ... p=D-121641
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


31 aug 2017 10:54
Profiel
Bericht Re: Banden F-model 911
Het al dan niet N classificatie is op een F toch min of meer zinloos.
N klasse is voor moderne auto's met laag profiel banden en een modern onderstel.

niet te vergelijken met een early 911 met toch wel heel rudimentaire ophanging en 15 of 16 inch wielen.

Er is zoveel meer rubber op de markt zonder N klassering, die perfect goed resultaat kunnen geven op een early 911.


31 aug 2017 12:13
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Banden F-model 911
Pirelli in de 15 inch P6000 N maat heeft klassiek uiterlijk ook van het profiel.

Heb uitvoerig navraag gedaan naar deze "N-truc"van Stuttgart omdat ik er eigenlijk niet in geloofde. In dit geval heeft het karkas van de band een extra laag op de wang. De band schijnt verder getest te zijn door Porsche op zijstabiliteit ook van het profiel. Uit puristisch oogpunt heb ik het toen gedaan. Pragmatisch gezien kan je ook een Xtra Load van een goed merk kopen, die is dan nog sterker wat met de hoogte van de 15 inchers wel fijner rijdt.

Anyhow, elke nieuwe A band in deze maat zal beter zijn dan de tuinslangrubbers van vroegah.


31 aug 2017 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Banden F-model 911
Bedankt voor de reacties. Toen ik de prijzen van de Michelin cwx banden zag, dacht ik eerst dat er een fout van de website was. Maar de fabrikanten hebben echt door dat klassieke autos door liever hebbers gereden worden en vragen dus ook zulke prijzen.

Ik ga me verder orienteren, vind je suggesties interessant om meer over te lezen.


07 sep 2017 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Banden F-model 911
Suc6. CWX is geen Crossclimate overigens. CWX is klassieke profielband. Laatste (Crossclimate) is een moderne band, dus niets speciaals maar wel A merk met A kwaliteit. Kennis van mij rijdt ermee op klassieke 911, is er zeer tevreden mee. Prijs is Michelin dus reken maar op een 100E per band wellicht wat meer.


07 sep 2017 17:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.