Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 4:16



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Ervaring met Cargraphic Airlift en Bilstein B16 op een 997TT 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Ervaring met Cargraphic Airlift en Bilstein B16 op een 997TT
Dag forumleden,

Ik heb een 997 Turbo met mooi mee gespoten originele sideskirts en voor- en achterbumper lippen. Deze is ook verlaagd (originele PASM schokbrekers met verlagingsveren). Rijdt prima voor op de openbare weg (ik ben geen track Days deelnemer :D). Daarnaast staat hij nu ook heel mooi op de (20 inch) wielen!

Maar, het is altijd duimen, plannen en indien noodzakelijk en foutloze executie van de over-de-drempel manoeuvre indien ik geen schade wil aanrichten aan de voorkant (Lip).

Nu wil ik misschien overstappen naar een Bilstein PSS10 B16 set en daarnaast ook Cargraphic's airlift gebruiken om comfortabeler over drempels te kunnen.

Heeft iemand ervaring met de Cargraphics airlift?
Heeft iemand daarnaast ook ervaring met Bilstein PSS10 B16 (PASM) onder een 997 (Turbo)?

Alvast bedankt voor jullie moeite!


13 okt 2017 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Ervaring met Cargraphic Airlift en Bilstein B16 op een 9
Begin dit jaar me er veel in verdiept en rondgevraagd.
De B16 met Damptronic is redelijk stug zo blijkt uit ervaringen en dat het verschil tussen de sport stand of normaal niet veel invloed heeft op de stugheid van de coilover. Het airlift systeem van cargraphic is nogal redelijk traag 15-45 seconde om te liften. Dus even snel liften en rijden is er niet bij met dat systeem. Plus de rubberen luchtzakken willen nog wel eens snel aan vervanging toe zijn.
Zelf ben ik voor een Techart noselift gegaan. Ook omdat Techart alles omgebouwd heeft, maar het systeem heeft een heel groot voordeel het lift namelijk in 6 seconde 60mm op de voorlip. De coilovers zijn ietsjes stugger van Techart zowel in normaal stand als in sport stand. Op de openbare weg geen niergordel nodig. Grootste nadeel is dat het toch wel 3x zo duur is als het cargraphic systeem.


13 okt 2017 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ervaring met Cargraphic Airlift en Bilstein B16 op een 9
Thanks voor je toelichting. Ik had gehoopt op 15 sec max met de Cargraphic compressor (dus niet de Porsche compressor). Ik ga het voor de zekerheid toch weer even navragen bij Cargraphic.

Weet je toevallig of je al rijdend de voorkant kan liften? Of moet je auto still staan?


13 okt 2017 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ervaring met Cargraphic Airlift en Bilstein B16 op een 9
Even bellen met cargraphic in DE.
Altijd super vlot contact en informatie.


13 okt 2017 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Ervaring met Cargraphic Airlift en Bilstein B16 op een 9
vd Gugten in Bodegraven is vertegenwoordiger voor Cargraphic in Nederland en heeft ervaring genoeg om je te kunnen helpen.
http://www.vdgugten.nl/
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


14 okt 2017 0:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Ervaring met Cargraphic Airlift en Bilstein B16 op een 9
Edreamsz schreef:
Thanks voor je toelichting. Ik had gehoopt op 15 sec max met de Cargraphic compressor (dus niet de Porsche compressor). Ik ga het voor de zekerheid toch weer even navragen bij Cargraphic.

Weet je toevallig of je al rijdend de voorkant kan liften? Of moet je auto still staan?


Met de Cargraphic compressor zal het wel gaan in 15 sec is ervoor ontworpen maar op Porsche compressor moet je inderdaad niet vertrouwen.
De Techart kan ik gewoon rijdend liften zover als ik getest heb tot 15 km per uur. En gaat omlaag bij 57 km per uur. De Cargraphic bij 50 km per uur.
Kom hier vaak wegen tegen die 50km per uur zijn met flauwe drempels maar net genoeg om de voorlip over te kunnen beschadigen.


14 okt 2017 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ervaring met Cargraphic Airlift en Bilstein B16 op een 9
TurboJ schreef:
Edreamsz schreef:
Thanks voor je toelichting. Ik had gehoopt op 15 sec max met de Cargraphic compressor (dus niet de Porsche compressor). Ik ga het voor de zekerheid toch weer even navragen bij Cargraphic.

Weet je toevallig of je al rijdend de voorkant kan liften? Of moet je auto still staan?


Met de Cargraphic compressor zal het wel gaan in 15 sec is ervoor ontworpen maar op Porsche compressor moet je inderdaad niet vertrouwen.
De Techart kan ik gewoon rijdend liften zover als ik getest heb tot 15 km per uur. En gaat omlaag bij 57 km per uur. De Cargraphic bij 50 km per uur.
Kom hier vaak wegen tegen die 50km per uur zijn met flauwe drempels maar net genoeg om de voorlip over te kunnen beschadigen.


Thanks voor de info. Ik ga verder onderzoeken!


14 okt 2017 20:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.