Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Schokbrekers 996 4S Cabrio

23 okt 2017 23:00

Denkelijk heeft de linkervoordemper de geest cq de vloeistof gegeven....moet dus iets anders komen.

Nu heb ik met veel dingen ervaring maar dus niet met schokkers - nog nooit gekocht.

Heeft iemand nog advies voor mij, of heeft goede gebruikte liggen? Goede ervaring met...?

Uw mening wordt gewaardeerd!

(heb al gezocht op forum, maar vond alleen over de ‘gewone’ 996...)

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

25 okt 2017 19:36

Ik zou voor Billstein B4 gaan, uiteraard L & R. Komt het dichtst bij origineel. Billstein B6 zou ik alleen adviseren bjj een sportievere rijstijl en dan meteen voor & achter. Denk dat de auto bij montage B4 ook al stugger wordt gezien de leeftijd van je huidige dempers.

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

26 okt 2017 11:38

Wat Tom zegt... Stugger ... maar ook soepeler is mijn ervaring. Wat je er ook onder gaat zetten het gaat een hele verbetering zijn.

Ikzelf zou sowieso voor iets sportiever gaan dan origineel. Dat kunnen ze best hebben. Maar hangt natuurlijk af van budget en of je daar zelf waarde aan hecht. Een cabrio ligt natuurlijk ook iets anders op de weg qua chassis en stijfheid.

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

26 okt 2017 19:47

Het hoeft van mij niet veel stugger. Billstein B4 wordt op diverse plekken aangeraden. Of is er een beter alternatief?
En inderdaad, ik heb geen cabrio aangeschaft voor continue track work. Totmbo vindt strak wel lekker maar soepel ook op zn tijd....

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

27 okt 2017 18:00

Ben met mijn H&R schroefset bijzonder tevreden, was wel even zoeken hoe hoog/laag, ik heb overigens een 4S coupe

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 20:40

Ben nog steeds zoekende.
Vandaag overleg gehad met mijn specialist. Hij adviseert om voor origineel te gaan - er is eigenlijk niets anders voor een 996 Cabrio 4S. Echter, die prijzen zijn belachelijk, ongeveer 500 euro voor een as ex montage. Argument is dat anders de demping karakteristiek (te)veel veranderd.

Heeft iemand weleens de schokkers van zijn 996 Cabrio 4S vervangen voor iets anders dan origineel?

Verder denk ik dat de huidige dempers al ‘gaar’ zijn, dus in hoeverre ga ik een andere dempings karakteristiek voelen. (ik ben absoluut geen track rijder, veel toeren en af en toe raggen op de autobahn).

Wederom alvast dank voor het meedenken!

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 20:41

Sorry 500 euro per kant, dus 1000 per as....

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 20:47

Ohlins, onder mijn oude C4 cabrio, welke nu te koop staat bij vd Gugten by the way.... kun je checken hoe dat staat.... KW is beslist ook een mooi alternatief.... welke specialist geeft aan dat er niets anders is wat matcht bij een cabrio, er is echt wel genoeg beschikbaar, en ja als je lager gaat, ga je andere wegligging ervaren, zeker met een cabrio.... Misschien de oem M030 bij Carnewal halen? Is wel origineel, net iets lager.... en stugger, niet TE...

Afbeelding

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 20:59

Ik wil niet lager gaan.....

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 21:29

Bilstein B4 is een goede demper met oe specs. Die zou dus vergelijkbaar moeten zijn met origineel.

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?34=0,100011,100121&240=0&32=17509&230=29&1271=48&1272=3f72e924-45d6-4c38-ab2c-d60f660ae702&1273=1&10=1C7A85BEE15447A8964C116282F22EDC018004&14=4&12=130

Ik heb ze op de daily (e46 330) gehad en was er heel blij mee. Heb B6 gehad icm eibach veren op de 946 en dat was ook erg prettig, maar niet wat jij zoekt.

Ik zou voor en achter tegelijk vervangen, dan heb je er echt het meest plezier van. Doe je een as dan krijg je een onevenwichtig weggedrag. Ene as goed gedempt, andere een stuk minder, dat is geen goed idee.

Kan prima zijn voor de apk maar dat betekent niet dat het optimaal is.

Gebruikte dempers is ook een nogo wat mij betreft. Arbeidsloon is een flink stuk van de prijs, dan moet je niet besparen op materiaal. Bij een porsche zowiezo niet besparen op materiaal zou ik zeggen.

Monroe wordt door de handel veel geadviseerd maar ik heb er enkel slechte ervaringen mee.

Succes ermee

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 22:01

Heeft een 4S niet de dempers en veren die de turbo ook heeft? In dat geval is het standaard al iets stugger/sportiever dan op de standaard Carrera en zou ik eerder voor de B6 gaan dan voor de B4. Standaard Porsche dempers zoals Boge en Monroe zijn kwalitatief minder en kosten meer.

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 22:08

@RobertoR
Ohlins, onder mijn oude C4 cabrio, welke nu te koop staat bij vd Gugten by the way.... kun je checken hoe dat staat.
de plaatjes staan er nog ,maar hij is wel verkocht :mrgreen:

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 23:17

MarkS schreef:Heeft een 4S niet de dempers en veren die de turbo ook heeft? In dat geval is het standaard al iets stugger/sportiever dan op de standaard Carrera en zou ik eerder voor de B6 gaan dan voor de B4. Standaard Porsche dempers zoals Boge en Monroe zijn kwalitatief minder en kosten meer.


De B4 is al voor sportfahrwerk volgens de site van bilstein, dus dat moet goed gaan.

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

05 jan 2018 23:50

Ik zie op de Bilstein website(s) vooral dat de B4 wordt aangeduid als standaard vervangingsdemper en de B6 als upgrade performance demper. Maar misschien kijk ik op andere Bilstein websites dan jij. ;-)

Als je het sportievere turbo onderstel hebt met de bijbehorende veren dan wordt meestal B6 aangeraden als goede vervangingsdemper die niet te veel afwijkt van de standaard dempers. Sterker nog, Porsche gebruikt ze zelf als basis voor hun classic lijn dempers voor de 993. Had die op m’n 993 en dat was top.

Zie nu trouwens dat het weliswaar om een 4S gaat maar ook om een cabrio. Zou dan wss ook niet té sportief gaan.

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

06 jan 2018 0:12

+1 voor Ohlins R&T, supergoed spul

Rijdt comfortabeler dan stock. De specialist die een keer in mijn auto reed is het dAarna ook gaan aanbieden.

Je kan het straffer of zachter zetten door aan 1knopje te draaien. Na een paar keer proberen weet je precies wat voor jou in welke omstandigheden past. Of je laat het gewoon in de voor jou comfortabele setting staan.

Een beetje zakken kan ook geen kwaad. Auto staat standaard toch wat hoog op de wielen. Komt de rijkarakteristiek zeer ten goede. Ik ben iets rond de 1,5-2cm gezakt. En geen probleem met drempels. Kan je gewoon vlot over. En je kan de schroefset ook gewoon weer bijna naar originele hoogte zetten.

Re: Demper(s) 996 4S Cabrio

06 jan 2018 8:11

MarkS schreef:Ik zie op de Bilstein website(s) vooral dat de B4 wordt aangeduid als standaard vervangingsdemper en de B6 als upgrade performance demper. Maar misschien kijk ik op andere Bilstein websites dan jij. ;-)

Als je het sportievere turbo onderstel hebt met de bijbehorende veren dan wordt meestal B6 aangeraden als goede vervangingsdemper die niet te veel afwijkt van de standaard dempers.


Ik heb de link gepost, selecteer de juiste auto, druk op suspention, shock absorbers en lees dat de B4 de oe demper is met daarbij de omschrijving m30, sports suspention.

Dus de OE demper voor het sport onderstel en dat was het verzoek van TS :cheers:

Wel hoge prijzen trouwens op die site, zal wel de adviesprijs zijn. Op ebay vast een stuk goedkoper :popcorn:

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

06 jan 2018 11:36

Dank allemaal, dit helpt!

Ik hou u op de hoogte

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

06 jan 2018 13:30

Tekst van de bilstein website

Bilstein B4 dampers are classed as a replacement damper, this means they are a direct replacement shock absorber of the original factory fitted shocks. In some cases however oil shock absorbers are fitted as standard on some vehicles so the B4 is effectively an upgrade as its a gas pressurized damper. These dampers are painted Black.

Bilstein B6 is an uprated shock absorber and is sometimes know as Bilstein B6 Sport. These have been extensively developed to give a sporty ride without lowering your vehicle. Generally they are a mono tube high pressure gas shock absorber meaning consistent performance. These dampers are painted yellow.

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

06 jan 2018 17:29

B4 zit ook standaard op een M030 onderstel. Heb dit ook.

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

31 jan 2018 22:05

Ben intussen wat stappen verder. Bilstein zelf adviseert B8. Ga het binnenkort beleven. Hou u op de hoogte!

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

31 jan 2018 22:18

Heb bij Carnewal ook een B8 setje besteld dat deze week wel zal binnenkomen. Goed geholpen door Gert overigens.

Wordt een compleet nieuwe set van B8 Bilsteins met H&R veren (zelfde maat die ik al heb, maar dan nieuw) en de benodigde boutjes, moertjes en ringetjes. Heb mezelf ook maar getrakteerd op de gereedschappen als een veerspanner en stuurkogelpers. Nu nog een moment vinden om de boel te monteren.

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

01 feb 2018 9:33

Mooi zo ... dus toch iets minder standaard van een B4 B6 of andere OEM equivalente dempers zoals topicstarter de hele tijd aangaf.

Ben van oordeel dat de auto dat best kan hebben. De meesten die op voorhand roepen niks te hebben met tikje verlagen of een beetje strakker onderstel zullen versteld staan van hoeveel lekkerder de auto eigenlijk gaat rijden. En strakkere wegligging is niet hetzelfde als harder of oncomfortabeler. Zeker hier in NL met een geweldige weginfrastructuur een No-brainer.

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

02 feb 2018 0:17

Topic starter was op zoek naar advies en heeft dat intussen gevonden, mede dankzij dit forum

Het gaat B8 worden.....

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

08 feb 2018 18:32

En die worden 9 maart eronder geschroeft

Dus 10 maart de volgende update

Re: Schokbrekers 996 4S Cabrio

08 feb 2018 19:40

Dat is mooi nieuws.

Maar, B6 en B8 is toch in principe dezelfde demper alleen B8 is bedoeld om met verlagingsveren te combineren.
Jullie willen de wagen dus ook lager hebben dan standaard?
Plaats een reactie