Pagina 1 van 1

Positie remklauwen

Geplaatst: 19 dec 2017 23:41
door Bob C4
Dames en heren, ahum ... personen,

Kijk naar een foto (zijaanzicht) van een Porsche, en afhankelijk van de velgen
zal je ook de remklauwen zien zitten. Die zitten soms aan de voorzijde van het wiel,
soms aan de achterzijde van het wiel.

Zie bijvoorbeeld dit overzicht van de website van Astara :

http://www.astara.nl/index.php/nl/voorr ... d-gebruikt

Scrol een stukje naar beneden en je ziet en gele 996 GT3 en daar onder
een 993 turbo. De verschillen zijn duidelijk. Maar wat is de reden ?
En zijn er voor- of nadelen om de remklauw juist voor of achter het wiel
te plaatsen. Of maakt het geen bal uit, en heeft het puur met het ontwerp van
het onderstel te maken ?

Wie het weet mag het zeggen.

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 20 dec 2017 10:44
door rob964.c4

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 20 dec 2017 12:03
door Taatjen
Duidelijk verhaal,bedankt.

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 20 dec 2017 21:27
door Brulaap
Goede vraag en antwoord :thumleft:

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 20 dec 2017 22:00
door Bob C4
Weer wat geleerd.

:salut:

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 21 dec 2017 20:15
door Targa Floriaan
Mooi verhaal, maar verklaart nog niet t verschil tussen 2 vergelijkbare auto’s. Of zou gewichtsverdeling de doorslag geven bij de 993?

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 21 dec 2017 20:31
door MarkS
GT3 en 993 turbo vergelijkbare auto’s?

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 27 dec 2017 11:42
door Targa Floriaan
Vergelijkbaar als in: Porsche, sportwagen, 911, motor achterin.

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 27 dec 2017 22:18
door Bob C4
Ik vermoed dat hier het ontwerp van het onderstel de verantwoordelijke is.

Re: Positie remklauwen

Geplaatst: 28 dec 2017 16:07
door RuVaRoRacing 996 4S
Persoonlijk zou ik de remklauwen zo laag mogelijk en zo centraal mogelijk willen hebben hangen... dus eigenlijk als op mijn 4S
Effect: zo min mogelijk invloed op bochtenwerk cq. onder- en overstuur maar of DE reden is vd ontwerpers?