Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:37



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Nadat mijn Cayenne (maart 2010) bleef schokken tijdens het optrekken ben ik langs de dealer in Rotterdam gegaan. Deze heeft geconstateerd dan de tussenbak defect is, kosten voor vervanging 3100 euro. Mijn Cayenne is ruim 7 jaar oud met 120.000 km op de teller en ik ben van mening dat de tussenbak dan niet defect hoort te gaan.(ik doe geen gekke dingen met mijn auto en rij niet offroad) Ik heb direct gevraagd of dit onder coulance viel maar dit bleek niet het geval te zijn. Ook werd mij verteld dat dit wel vaker voor kwam en dat de "nieuwe" tussenbak van betere kwaliteit is. Dit geeft al aan dat de tussenbak af fabriek niet aan de eisen voldoet van Porsche. Verder gaf de verkoper bij Porsche Rotterdam toe dat dit onderdeel de gehele levensduur van de Cayenne dient mee te gaan. Porsche heeft toch een naam hoog te houden en dit doet zeker afbreuk aan de kwaliteit en betrouwbaarheid van Porsche. Een mail aan de importeur heeft ook niet geholpen, Pon heeft aangegeven dat gezien de leeftijd er geen coulance gegeven kan worden. Mijn vraag is of er andere mensen met het zelfde euvel te maken hebben gehad en hoe de dealer daar mee omgegaan is.


02 jan 2018 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
wat denk je nou zelf, 8 jaar oude auto.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


02 jan 2018 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Nou ik vind dat TS wel gelijk heeft. Bij de eerste de beste Kia krijg je al 7 jaar garantie. Bij een dure degelijke Duitser zoals Porsche mag je toch verwachten dat dit bij normaal gebruik langer dan 120 k meegaat.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


02 jan 2018 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Nee hoor; gaat maar 2jaar en/of 100Kkm mee :)
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


02 jan 2018 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
behalve als die 2jaar in een schrikkeljaar vallen, dan gaat het twee jaar en 1dag mee :D :D


03 jan 2018 0:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Pon staat bekend om geen coulance te geven tenzij ze er echt niet onderuit kunnen.

Je zou eens kunnen kijken hoe in de VS hier mee omgegaan wordt. Daar is het simpeler om coulance te krijgen. Als het ook daar niet lukt, dan hoef je hier niets te proberen.

Lotgenoten zoeken kan helpen. Als je met een groep claimt is het makkelijker praten.


03 jan 2018 11:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Daar staat Pon zeker om bekend, hand op de knip :evil:
Ooit een nieuwe A4 gekocht en ff na de garantie brak de distr. ketting, motor stuk.
Na veel getouwtrek 50 % coulange, was gelijk de laatste Audi :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 jan 2018 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
welke bandenmaten heb je er voor en achter opliggen ?

Een verschil in merk voor/achter met dezelfde maat kan al eens aanzienlijk verschil in afrolomtrek geven... waardoor het diff in de tussenbak stuk gaat.

is de aandrijving niet gelijk aan een touareg en q7 ? Moet toch te vinden zijn op de 2dehands markt


03 jan 2018 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Zou sowieso de onderdelenlijn.nl eens proberen. Daarnaast de gekende leveranciers van gebruikte Porsche onderdelen benaderen.


03 jan 2018 16:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Kom net van Van der Gugten. Die constateert dat mijn tussenbak ook kapot is. Auto 'hapert/schokt/bokt' bij optrekken.
Hij vertelde dat hij er al 2 keer een heeft vervangen van Cayenne (2011) bij nagenoeg dezelfde meterstand (89.000),...
kennelijk een ZWAk punt.
Kom ik net van Audi, waar dit soort kwaaltjes een soort van normaal waren, heb ik het nu ook bij Porsche!
Kan er nog wel bij, nu net de compressor voor 3K vervangen is...


07 maart 2018 19:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Vervelend allemaal.

Ik zou ook eens een ander bedrijf benaderen voor de kosten:

https://www.hstransmissierevisie.nl/revisie-en-reparatie/tussenbakken.html


08 maart 2018 10:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
MacMartino schreef:
Kom net van Van der Gugten. Die constateert dat mijn tussenbak ook kapot is. Auto 'hapert/schokt/bokt' bij optrekken.
Hij vertelde dat hij er al 2 keer een heeft vervangen van Cayenne (2011) bij nagenoeg dezelfde meterstand (89.000),...
kennelijk een ZWAk punt.
Kom ik net van Audi, waar dit soort kwaaltjes een soort van normaal waren, heb ik het nu ook bij Porsche!
Kan er nog wel bij, nu net de compressor voor 3K vervangen is...


Was die compressor niet met de kit van 35 euro te fixen?


14 maart 2018 23:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Ook ik ben jammer genoeg "de klos", vorige week mijn droomauto gekocht Cayenne S, 2010 105K op de teller in nieuwstaat.
Proefrit gemaakt, auto op alle punten gechecked, alles top
Op weg naar huis stond ik bij een stoplicht en wilde optrekken en voelde iets schokkerigs......enfin....staat nu bij de Porsche garage en jullie raden het al....tussenbak kapot.
Was ik maar eerder lid geworden van dit forum of had ik maar eerder het internet geraadpleegd dan had ik nu nu voor 3000 euro kosten komen te staan.


14 jun 2018 15:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Gerritvanhassel schreef:
.. vorige week ....


Geen garantie :?: :roll:


14 jun 2018 16:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Voor beide eigenaren balen, en idd mag je verwachten dat de tussenbak meer dan 100.000 km mee gaat.

Maar wat ik ben blij dat ik 2 jaar approved heb genomen.


22 jun 2018 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
MacMartino schreef:
Kom ik net van Audi, waar dit soort kwaaltjes een soort van normaal waren, heb ik het nu ook bij Porsche!
Kan er nog wel bij, nu net de compressor voor 3K vervangen is...


Zo'n Cayenne is toch ook een VAG....?
Gelijk aan zo'n toua nogwat ding?

Geen idee waarom ik eigenlijk dit draadje opende? :scratch: :scratch:

Oja coulance op een 8 jaar oude Auto met 120k.... wat Marcel al schreef.. wat denk je zelf :bang:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


25 jun 2018 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Cayenne GTS schreef:
Maar wat ik ben blij dat ik 2 jaar approved heb genomen.


Had ik ook, maar twee jaar approved garantie voor een Cayenne is ook bijna € 2.800,-.
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


26 jun 2018 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Heren, er bestaat toch jurisprudentie waarin is bepaald dat het feit dat een garantieperiode is afgelopen nog niet betekent dat hiermee de verantwoordelijkheid van de fabrikant ophoudt. Als een tussenbak (ik ben een leek op technisch gebied, dus daar kan ik niets over zeggen) normaal gesproken 200.000 km mee hoort te gaan, dan werd volgens mij in de uitspraak bepaald dat dan bij een defect bij 100.000 km de helft voor rekening van de fabrikant hoort te komen. Een product dat op de markt wordt gebracht hoort aan bepaald eisen te voldoen. Heeft naar mijn mening niets met coulance te maken. Misschien dat DevilsSon hier wat over kan zeggen?
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


03 jul 2018 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
+1
Of via andere invalshoek: die hoort minimaal 100k km mee te gaan (al vind ik dat wel laag); ergo 90% rekening klant en 10% leverancier.

Ik heb het ooit gehad met een videorecorder (kent u die nog :? ). Ging ook na een jaar of 5 kapot. Ik geloof dat ik toen 5/8e betaald heb en de leverancier (Megapool) 3/8e. Daar heb ik wel behoorlijk wat voor moeten doen trouwens (en ging "maar" om een paar honderd gulden).
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


03 jul 2018 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Coulance is niet aan de orde, Porsche of importeur is geen partij in een onderhandse verkoop van een 8 jaar oude Cayenne tussen derde partijen. Coulance is wat het is - tegemoet komen door verkoper in een invoorziene schade aan een verkocht product zonder de contractuele verplichting daartoe, met het oog op goed houden van de relatie tussen koper en verkoper of in bredere zin de reputatie van de verkoper.

Garantie kan aan de orde zijn, maar dan alleen garantie door de verkoper of door de verkoper overgedragen garantie van Porsche, mits die garantie overdraagbaar is en aan alle voorwaarden voor garantie is voldaan: alle beurten bij de dealer, alle oliewissels aantoonbaar op tijd, normaal gebruik etc.

Verder zou TS nog kunnen kijken of de Cayenne willens en wetens met een gebrek is verkocht, dat mag niet. Maar dat aantonen en schade verhalen zal niet zo makkelijk zijn.


04 jul 2018 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
dirty gertie schreef:
Coulance is niet aan de orde, Porsche of importeur is geen partij in een onderhandse verkoop van een 8 jaar oude Cayenne tussen derde partijen.


Volgens mij hoeft dat ook niet door Porsche of importeur. De dealer (zo heb ik het geïnterpreteerd) heeft de Cayenne verkocht en die moet dan coulance verlenen toch?
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


04 jul 2018 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Vraag blijft natuurlijk hoe toevallig dit is....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 jul 2018 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Heb begin dit jaar mijn tussenbak onder garantie laten vervangen van een 2013 V8S. Ook eerst mail gestuurd naar Pon, en die gaven toe dat er een verlengde garantie op zit van 10 Jr na bouwdatum.


06 maart 2021 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Vriend van mij zelfs tot 2x toe tussenbak kapot bij dezelfde Cayenne !
1e keer geen coulance, 2e keer na enig 'aandringen' (...) wel coulance...


06 maart 2021 21:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Waar kan ik het beste tussenbak laten vernieuwen, ik woon in noord-Limburg. Nieuwe bak incl monteren.


02 mei 2022 21:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.