Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:11



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Probeer deze eens:
https://rhmotorenrevisie.nl/?gclid=CjwK ... 5AQAvD_BwE

Begin dit jaar ook mijn tussenbak vervangen... nu mijn automaat eraan !
Super kwaliteit... :flush:
Geef mij maar een Mercedes.... nooit last mee gehad.


03 mei 2022 8:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Macan 3.0S Alfa GT junior 2.0
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Wat mij verbaasd is dat dit probleem bij Porsche bekend is, ze hebben een software update gemaakt die de Tussenbak en de PDK anders laat schakelen en die zijn bij een soort recall bij de auto’s geïnstalleerd, er is een totaal nieuwe transfer case gebouwd en die plaatsen ze ook bij vervanging, ze hebben in 2020 een verlengde garantie op het oude onderdeel gegeven van 10 jaar op de Cayenne bouwjaar 2011 tm 2014 en 7 jaar voor de Cayenne vanaf 2015 en 7 jaar voor de Macan. Dit alles communiceer je alleen niet actief. Ik heb ook gevraagd bij mijn PC waarom ik met het draaien van de wielen het gevoel heb dat de voorbanden springen, dat lag aan de temperatuur van de banden werd er gezegd. Er is toen door de monteur mee gereden maar weer met een koude motor en dus koude bak en dan merk je eerst niks. Actief deze klachten onderzoeken is bij mij niet gedaan maar dit was al het begin van het probleem achteraf met hoge reparatie kosten.

Hoe herken je het probleem van de tussenbak:
1. Het gevoel van springen bij halve stuuruitslag en later en schokkend bonkend geluid
2. Slippen en bonken bij optrekken in het toeren bereik 1500 tot 2500
3. Probleem van de 1 naar de 2, 2 naar de 3 en 3 naar de 4
4. In het begin alleen bij warme motor


Bij mij zijn de klachten erger geworden bij de zomerset (21 inch wel origineel) en ik heb het gevoel dat de start / stop functie ook invloed heeft gehad doordat deze de auto in de vrij laat lopen wanneer je het gas loslaat en de meer de koppeling laat gebruiken. Het ligt niet aan je rijgedrag en ook niet aan veelvuldig gebruik of slijtage, dit onderdeel is gewoon niet Porsche waardig en dan moet je het oplossen of in ieder geval ook coulant zijn buiten de verlengde garantie periodes. Mijn auto heeft al het onderhoud bij een PC gehad en alles ook op tijd heel normaal rijgedrag en ook in Duitsland rijden we niet hard,

Ik hoor dan mensen roepen “een auto van 8 jaar dan is het logisch dat er e.e.a. kapot gaat” ik begrijp dat met veel onderdelen maar dit probleem heeft niks te maken met normale slijtage. Mijn auto had toen ik hem kocht 9.000 km gereden en was toen 6 jaar oud (Macan 3.0 S uit 2014) en de klachten ontstonden achteraf bij 20.000 km. Ik rij weinig en wanneer we rijden zijn dat lange stukken op vakantie en dan schakelt hij uiteraard veel minder en schakelt hij in ieder geval niet tussen de 1500 en 2500 toeren of ik rij korte stukken maar dan wordt hij niet warm. Er is dan eigenlijk niks met de auto aan de hand. Ik merkte nu met de Zomerset (21 inch origineel) dat de auto meer bonkte en toen ben ik gaan zoeken en kwam ik uit op de transfer case. Maar ook nu rijd hij op de snelweg op normale snelheid gewoon hartstikke goed en merk je niet dat er een probleem is, bij een koude motor heb ik ook geen probleem en bonkt hij ook niet, bij een warme motor echter bonkt en slipt de auto flink van de 1 naar de 2, 2 naar de 3 en 3 naar de 4 en met draaien van de wielen voel en hoor je hem nu draaien.

Het lijkt alsof de temperatuur in combinatie met de olie en belangrijke rol speelt. Water denk ik niet want dan zou je de problemen continu moeten hebben. Het lijkt alsof de adaptieve in de olie een soort van verbrand is door de te hoge temperatuur en daardoor niet of nauwelijks meer smeert en niet meer werkt. Ik ben ook voornemens om de olie uit de transfer case te laten onderzoeken op de huidige samenstelling.


15 aug 2023 15:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Macan 3.0S Alfa GT junior 2.0
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Update: in mijn geval heeft PCG het super goed opgelost en heel erg service gericht. De auto wordt gehaald en straks weer gebracht met het nieuwe gemodificeerde onderdeel. Degene die contact met de eindgebruiker hebben kunnen je merk maken of breken, bij PCG hebben ze laten zien dat ze de merkbeleving nog beter hebben weten te maken en mij als eind gebruiker hebben weten te verrassen.


15 aug 2023 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
ErnstH schreef:
... de Tussenbak en de PDK....


Dat is bij een Macan zo, maar een Cayenne heeft een Tiptronic, dus of daar hetzelfde speelt?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


15 aug 2023 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Coulance tussenbak bij Cayenne (3-2010)
Mijn Cayenne toevallig vandaag opgehaald bij de specialist. Ook bonken bij het optrekken. Dacht aan de tussenbak maar het bleek uiteindelijk de cardanas te zijn. Gaan ook meestal stuk tussen de 150 en 200k. Rijdt nu weer als een zonnetje.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


15 aug 2023 22:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.