Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:19



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Liftsysteem 991.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Liftsysteem 991.2
Heeft iemand hier ervaring met het liftsysteem voor de 991? Ik twijfel namelijk over deze optie. Is dit aan te raden of voor algemeen gebruik niet nodig?

Thanks.


09 feb 2018 2:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Daar kun je weinig algemeens over zeggen, hangt af van je specifieke situatie en wensen.

Heeft je auto PASM of sport PASM, maw hoe laag? Welke front spoiler, normaal of GTS. Wat ben je gewend? Hoe is je oprit? Ik heb met sport PASM gereden en met een Cayman GTS die vrijwel net zo laag is. En als je met beleid drempels aansnijdt dan is er weinig aan de hand. Ik heb de optie dus niet gekozen. Heb wel gereden met een 991.2 GTS met FAL en het systeem werkt op zich prima. Je activeert hem handmatig en boven een bepaalde snelheid, ik dacht 35 kmu, gaat hij automatisch weer omlaag.

Ik denk dat het probleem voor mij in de praktijk zou zijn dat in situaties waarin je verwacht hem niet nodig te hebben, en hem dus niet activeert, je toch je spoilerlip kunt raken. Daarbij is het een 3K optie, en voor dat geld kun je aardig wat spoilerlipjes vervangen. Het is ook weer een extra onderdeel dat kapot kan gaan.

Check maar eens op rennlist, genoeg ervaringen met FAL. En ook daar net zo veel voor als tegenstanders.

https://rennlist.com/forums/991/1029774 ... n-fal.html

https://rennlist.com/forums/991-gt3-gt3 ... r-not.html
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 feb 2018 8:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Bedankt zo ver voor je antwoord. Inderdaad een hoop meningen. Het zou bij mij gaan over een standaard 991.2 voorkant zonder PASM.


09 feb 2018 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Had deze keuze niet maar zou het altijd nemen.
Er zit bij de gt3 nog de eerste lip/spoiler onder maar moet heel goed opletten :!:
Bij de plaatselijk bakker in het centrum kan ik het echt vergeten of moet een eind lopen :lol:
‘’Wat doe je toch aan de voorkant van je auto op je knietjes”, netjes de lip terugplaatsen :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


09 feb 2018 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
@ hans
waardeloos zo een gt3 rs als je er niet eens mee naar de bakker kunt :cheers: :cheers:
wel weer goed voor de lijn :mrgreen:


09 feb 2018 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Volgens mij gaat TS geen 997 GT3 rijden. En Je kunt een GT3 natuurlijk niet vergelijken met een standaard Carrera. Helemaal niet als er geen PASM of SPASM op zit. Ik zou het in jouw situatie eigenlijk niet eens overwegen en het geld besteden aan opties waar je in de praktijk meer aan hebt.

Heb het op mijn GTS, andere voorspoiler en met SPASM dus nog eens 20mm lager dan die van jou ook niet besteld. Na proef te hebben gereden in een Carrera S met SPASM en een Cayman GTS. Die laatste is ook erg laag maar gaf geen issues met de lokale drempels. Jouw auto staat nog eens 20mm hoger en heeft een spoiler die minder issues levert.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 feb 2018 11:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Dank je Mark,
Net ook nog even Porsche Rotterdam gebeld. Zij vertelden mij dat een standaard Carrera eigenlijk nooit problemen geeft. Thanks.


09 feb 2018 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Hier wat praktijkervaring die ik heb met het liftsysteem op de 991.2 GT3. Het systeem werkt goed en snel en de GT3 is erg laag aan de voorkant. Toch valt het erg mee hoe vaak je het liftsysteem echt nodig hebt. Hobbels en drempels bij mij in de straat waar ik vooraf van dacht dat wordt lastig, kan je toch gewoon overheen als je maar rustig aan doet. Voor de extreme verkeersdrempels die je soms tegenkomt in Nederland is het wel fijn om het liftsysteem te hebben. Lastig dus om een bindend advies te geven. Zonder zal zeker zonder veel problemen kunnen, met is altijd makkelijker want je kan jezelf dan redden als je toch eens in de problemen zit.


09 feb 2018 15:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Gezien de reacties denk ik dat je toch beter een GT3 kunt kopen, en dan met lift. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 feb 2018 16:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Vrees het ook. :D


10 feb 2018 0:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Liftsysteem 991.2
Afgelopen twee jaar een 991.2 met sportonderstel als daily gereden.. nimmer problemen gehad. Wel altijd even een beetje opletten met drempels maar meer niet.
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


11 feb 2018 14:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.