Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:50



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Vervangen veren en dempers Porsche 996 Mk2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Vervangen veren en dempers Porsche 996 Mk2
Ik had al enige tijd een set onderdelen liggen voor het vervangen van mijn veren en schokbrekers van mijn 996 Mk2. Ik had gekozen voor de Bilstein B8 set voor M030 onderstel, in combinatie met een set H&R verlagingsveren (zelfde set die ik al had: 29513).
Met het Hemelvaartsweekend voor de boeg durfde ik het aan om de boel te gaan plaatsen. De auto wordt regelmatig gebruikt door de week, dus na het weekend moet hij gewoon weer rijdbaar zijn. In deze post beschrijf ik de vervanging. Ik ben geen monteur, dus doe dit zelf op eigen risico en met gezond verstand.
Materialen
Via Carnewal een mooi setje besteld met:
1. Schokbrekers Bilstein B8
2. Veren H&R 29513
3. Bump stops
4. Stofhoezen
5. Nieuwe moeren
6. Nieuwe toplagers voor voorzijde
Afbeelding Afbeelding
De topmounts en de conische ringen zou ik opnieuw kunnen gebruiken.
Gereedschap
Daarnaast mooie aanleiding om een Rodac slagmoersleutel, dikke 10mm luchtslang, veerspanner, kogelpers (Porsche tool 9560 = KS Tools 700.5610) , open dop 21mm (Porsche tool 9630 = Midlock VDS-21) en 7 mm inbus tool te kopen, en Loctite 243, kruipolie, ontvetter en WD40.
Afbeelding Afbeelding
Verder bleek het handig om een normale en diepe dop 18 mm te hebben en een diepe dop van 15 mm. Voor de remklauw bleek een Torx 55 bitdop en voor de stuur en wiel kogel een Torx 40 bitdop handig. Dus een mooi Sonic setje (Sonic 300817) met 8 doppen besteld.


14 mei 2018 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Vervangen veren en dempers Porsche 996 Mk2
Voorbereidingen
Diverse Youtube filmpjes bekeken om de verschillende werkwijzes te ontdekken.