Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:08



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Plakkende remmen Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Renkum
Bericht Plakkende remmen Boxster 986
Hallo Allemaal, ik heb een Boxster986 pas enkele maanden en rij alleen in de zomermaanden. Na de winterstalling is het mij opgevallen dat het net lijkt alsof de remmen plakken. Als ik het rempedaal los laat blijven de remmen nog een seconde werken. Is dit normaal? Het is me nog niet eerder opgevallen. Of is er wat aan de hand. De remmen doen het wel goed. Groet Bert


27 mei 2018 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Plakkende remmen
dat is niet normaal.

als je remt tot stilstand op een helling, blijft de auto dan staan of rolt ie weg? Oftewel: zo test je dat plakken. Verschil tussen warm of koude remmen?

kan goed dat door lang stilstaan en niet of niet tijdig vervangen van de remvloeistof er wat corrosie op de cylinders zit, dat levert prutzooi op en dat belemmert het loskomen van die cylinder.

alles eraf, schoonmaken, vervangen waar nodig en met nieuwe remvloeistof voort.


27 mei 2018 22:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Meppel
Bericht Re: Plakkende remmen
Remschijven even goed insmeren met vet! plakken ze ook niet meer.... :cheers:


28 mei 2018 12:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Meppel
Bericht Re: Plakkende remmen
Hoe is het met de remmen, op een ander forum is ook iemand met dit fenomeen zelfs na restauratie van remsectie!


01 jun 2018 11:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Plakkende remmen
Op zich niet heel gek hoor, in de wintermaanden gaat alles een beetje vast zitten door corrosie ed. Ik rem altijd een paar keer flink na een langere tijd stilstaan en dan merk je dat het na 2 of 3 keer goed remmen allemaal weer los begint te komen. En dan zou je bij een een stoplicht weer licht moeten rollen als je op een heuveltje staat ter controle.


01 jun 2018 22:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Renkum
Bericht Re: Plakkende remmen Boxster 986
Ik ben deze zomer naar de dealer gegaan en het bleek dat de Hoofdremcilinder defect was. En "leuke" is dat als de hoofdremcilinder vervangen wordt altijd gelijk de rembekrachtiging vervangen wordt. Alles vervangen รก 1300 euro. Maar weer lekker gereden deze zomer. Staat nu alweer 2 maanden in de winterstalling.


18 nov 2019 12:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Plakkende remmen Boxster 986
Hi,

Ik heb ook een probleem gehad met vastzittende remzuigers, dit gaf een te groot remverschil achter en liep aan.
Ik heb de remmen laten reviseren en idd 2 zuigers zaten linksachter vast. ( Ik heb remklauwen van een S eronder zitten).
na revisie resulteerde dit in een duidelijke verbetering

Paolo


03 dec 2019 20:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.