Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:46



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Geperforeerde remschijven? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Geperforeerde remschijven?
Wat is het nut van geperforeerde remschijven als de gaatjes steeds met remstof dicht slibben?

Enkel de looks toch? Qua remperformance met de huidige remblokken geen verschil lijkt me.

Ik moet ze steeds met een klein boortje en de accuboor voorzichtig uitboren anders wil het niet er uit. Volgende keer toch maar eens ander soort schijven (slotted?) monteren. Minder onderhoud.


23 aug 2018 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
Gewicht.

Theoretisch :wink:


23 aug 2018 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
en een betere koeling bij extreem remmen :cheers:
_________________________________________
Picasa album


23 aug 2018 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
Kheldar schreef:
Ik moet ze steeds met een klein boortje en de accuboor voorzichtig uitboren anders wil het niet er uit. Volgende keer toch maar eens ander soort schijven (slotted?) monteren. Minder onderhoud.


als ze al lang niet meer zijn schoongemaakt even met remreiniger in spuiten en even laten weken. anders wielen eraf en met een "gladde priem" de gaatjes doorprikken en later met lucht verder schoonblazen. vergeet de ruimte tussen de 2 schijven niet mee te nemen met de "poetsbeurt". bij iedere wasbeurt zet ik even de hogedrukspuit erop (niet in de buurt van de remcilinders, wagen even verrollen) en 2 x per jaar wielen eraf en de "gladde priem" nooit last van gaten die dichtgeslibd zijn. met de accuboor grote kans op beschadigen van het geheel.
_________________________________________
Picasa album


23 aug 2018 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
Het wil nog wel eens gebeuren dat er scheuren optreden bij geperforeerde remschijven.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


23 aug 2018 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
Dank voor de tip!

De priem lukte de eerste keer niet want het was allemaal keihard. En met een dunne priem prikte je enkel er doorheen zonder het hele gat vrij te maken. Manman zoveel gaatjes dat dat zijn.

Met de accuboor ging anders wel prima. Fijn bitje en met zachte hand. Geloof ook niet dat je daarmee de schijf in die mate kan beschadigen. Nou ja als je er als een gek met een te dikke boor op te keer gaat misschien wel.

Liever lui dan moe. Volgende keer schijven zonder gaatjes. Iemand ervaringen. Tarox? Ook al wel eens schuin liggen kijken naar floating disc alternatieven (Performance Friction, GiroDisc,...)

Lees dat die scheurtjes vooral kunnen optreden bij herhaaldelijk zeer zware belastingen. De gaatjes zijn punten waar spanningsconcentraries hoger zijn en waar op den duur toch een vermoeiingsscheurtje, eerst haarfijn, kan ontstaan. Heb er zelf na meerdere trackdays geen enkele opgemerkt. Maar het Is wel iets wat je snel kan controleren.


23 aug 2018 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
Girodisc... heel mooi spul, alleen 1300 eu...
PFC... ook mooi, alleen niet groter dan standaard, ook nog 800 euro...
Ik heb gekozen voor Brembo schijven (wel weer geperforeerd) in de standaard maat met Endless remblokken. Gaat er in oktober onder.


24 aug 2018 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
Ik heb vorig jaar gekozen voor:

Remschijf rechts BOSCH 0 986 479 550
en
Remschijf links BOSCH 0 986 479 549

Niet geperforeerd en werd geadviseerd door een vriend welk er verstand van heeft.
Ondertussen 10000 kilometer meegereden en ik kan er alleen maar tevreden over zijn.

Prijzen online verschillen enorm dus ff zoeken levert veel voordeel op.
_________________________________________
Mvg,

René


24 aug 2018 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
Nou ja, wat is t probleem? Gewoon met de accuboor en 5 mm betonboortje en zo krijg je t gemakkelijk schoon zonder dat de boor zich in t metaal vreet. Gelijk ff de binnenkant vd velgen schoonmaken, lapje over de remzadels en de boel is weer als nieuw.
Simpel klusje met hoge bevredigingswaarde. Kan binnen de twee uur.


24 aug 2018 22:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geperforeerde remschijven?
Ik heb daar geen tijd voor ... om elk weekend voor het even wat onder de auto te zitten en te troetelen en boenen tot het blinkt ... helaas ... en als het toch niks bijdraagt die gaatjes de volgende keer iets anders, beter en zonder gaatjes. Mis wel mijn Ferodo DS2500 remblokken.


25 aug 2018 0:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.