Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:04



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Et waardes? 19” op 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Et waardes? 19” op 996
Hallo P vrienden,

Hier even een stressig probleem... na wat vluchtig(stom) rond te hebben gekeken en een aantal verhalen gelezen te hebben over 19" wielen op een 996 gedacht dat het zou passen, besteld, gemonteerd,, en helaas voorwiel loopt aan op de veer. :bang:

Ik had zelf verwacht dat achter een probleem zou geven maar volgens de monteur zat het probleem voor en loopt de band daar aan op de veer.
Achter zou krap, maar net moeten kunnen hoorde ik.

Nu na wat meer topics te hebben bekeken en nadat ik een oud topic van need for speed met reacties van scooby heb gezien(had ik die maar eerder gezien) blijkt het dus dat toch wat dingen veranderd moeten worden en dat de ET waardes belangrijk zijn.
Ik had ze graag een bericht willen sturen om uitleg maar omdat ik op beide profielen zag dat ze al enige tijden niet actief waren geweest een nieuw topic gestart.

Aangezien ik verder niets van maten en ET waardes snap hoop ik dat jullie mij hier in kunnen helpen de banden alsnog passend te krijgen.

Het gaat om;
Voor 19" 8,5J 235 -35
Achter 19" 11J 295-30

Voor en achter hebben ET waarde 55?

Wat moet ik doen of is het weggegooid geld? :cry:

Afbeelding


25 aug 2018 11:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Re: Et waardes?
Nadat ik vanmorgen een beetje raar was weggekomen bij de banden hal zelf maar eigenwijs met mijn vader de velgen eronder gezet en zelf eens duidelijk kijken wat het probleem was.

Uiteindelijk leek alles toch gewoon te passen al zit de rechterkant wat dichter op de kap van de veer dan de linker maar is wel gewoon vrij.
Ook achter is er nog genoeg hoogte bij de wielkassen vind ik.
Hoe hij er nu bij staat vind ik het een mooi resultaat. Lijkt 19" dus uiteindlijk toch te passen met deze ET waarde.

Afbeelding Afbeelding


25 aug 2018 16:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Et waardes?
Ik heb er totaal geen verstand van, maar denk dat knauf je alles kan uitleggen. Op de foto lijkt het wel heel dicht bij je schermen te komen.
En dan nog even de gezegde van Horn iedere sjaak zijn smaak.


25 aug 2018 17:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Et waardes?
Uitrekenen en vooral visualiseren kan heel makkelijk met
http://www.willtheyfit.com

Online kan je de standaard OEM wiel maten vinden en dan kan je het ongeveer vergelijken.

Belangrijk om te weten is of je een wide body of narrow body hebt. Ik schat de laatste.

Voor narrow body mk2 is 18 8J ET50 en 10J ET 65 een standaardmaat (Carrera 5-spaaks)

Denk dat ET 55 rondom wel ok is. Maar met afwijkende 19inch bandenmaat zo moeilijk te zeggen. Als je een mk1 hebt zou je evt de wielkasten moeten rollen. Die zijn nl. voor de mk2 af fabriek al aangepast.

Maar meten is weten. Daarvoor gebruik ik ook bovenstaande website. Geeft je gelijk een boel vergelijkende informatie.


25 aug 2018 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Et waardes? 19” op 996
Op vooras standaard Porsche spacers van 5 mm kan sowieso. De velgrand lijkt voor vrij diep te liggen.

Of de velg achter niet aan gaat lopen merk je vanzelf als je met passagier een mooi glooiende verkeersdrempel met wat sneheid neemt :drive:


25 aug 2018 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Et waardes? 19” op 996
Ja zelfs 15mm rondom tov standaard gaat met 18inch

Heb nu 8,5J ET 50 met 235/40/18 en 10.5J ET60 met 295/30/18. Techarts Formula. Dat steekt tov de 5-spaaks bijna 7mm voor en 12mm achter verder uit.

Kijk en vergelijk ook even met deze lijst met niet OEM velgen die voor de 996 zijn geproduceerd. Dan weet je ongeveer waar je uitkomt.
http://www.alloywheelsdirect.net/inform ... rt/porsche

19x11 ET55 moet volgens mij lukken. Wel in het achterhoofd of je 996 mk1 of mk2 hebt.


25 aug 2018 20:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Re: Et waardes? 19” op 996
Bedankt voor de info.
Als ik het zo bekijk zou ik toch denken dat het vertrouwd moet zijn, ook uitvoerig verkeersdrempels getest met steeds wat meer snelheid en geeft 0 problemen.

Wel ga ik even kijken naar 5mm spacers of dikker voor aan de voorzijde omdat die inderdaad wat meer naar binnen zitten en dat vast en zeker beter lijkt. en tegelijk ook wat meer ruimte bij de kap van de veer.

ik ben happy :ba:


26 aug 2018 13:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.