Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:32



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
koppeling aandrijfas stuk? Porsche 911 2.2t 1970 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht koppeling aandrijfas stuk? Porsche 911 2.2t 1970
Na een kort ritje met de Porsche dit weekend hoorde ik een bonkend/kloppend geluid komende van aan het achterwiel aan de bestuurderskant.
Het geluid is telkens een klop bij een omwentelling van het wiel, ga je sneller dan is het geluid ook sneller en luider. Op het eerste zicht niets opmerkelijks te zien maar toch direct naar huis gereden. Opmerkelijk is dat het geluid zich enkel voordoet bij vooruitrijden ( alle versnellingen) en niet bij achteruitrijden.
Ik denk dat het een koppeling is van de aandrijfas .Nu heb ik het wiel er afgehaald, draai ik aan de remschijf, dan hoor ik het geluid niet meer...
Waarschijnlijk omdat de as niet meer wordt belast of omdat de hoek anders is nu de wagen staat opgekrikt?
De stofhoezen zitten nog netjes op hun plaats, dus op zicht kan ik ook niets opmerken van schade ofzo.

Bestaat er een trucje om toch de koppelingen te testen zonder de as er vanonder te halen? En dien ik de volledige as aan te schaffen want revisiesetjes of dergelijke heb ik nog niet teruggevonden? Best dan ineens de andere kant ook vervangen of is dit een onnodige kost?


13 sep 2018 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: koppeling aandrijfas stuk? Porsche 911 2.2t 1970
Setjes zijn er wel, maar je moet even zoeken op homokineet
Bijvoorbeeld https://www.auto-onderdelenexpert.nl/reserveonderdelen/homokineet/porsche-911/911-targa
Ook wel te krijgen via de bekende Porsche adressen, Alpo, Rosepassion, Partswise, Kessel etc..

De as zelf hoef je niet te vervangen, wel mooi om hem even op te frissen met een laagje verf.


13 sep 2018 13:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: koppeling aandrijfas stuk? Porsche 911 2.2t 1970
Ondertussen heb ik de aandrijfas eruit.
Het binnenwerk van de homokineet was niet gebroken, maar ging wel niet soepel zoals aan de andere kant, aan de binnenkant zijn wel wat schuurtekens te zien.
Bij het afhalen van de remschijf merkte ik wel op dat het plaatje van de handrem niet op zijn plaats zat. Kan dit toevallig het kloppend geluid veroorzaakt hebben?
Onderdelen worden morgen besteld en volgende week probeer ik ze te monteren.


13 sep 2018 22:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: koppeling aandrijfas stuk? Porsche 911 2.2t 1970
Heb ondertussen een volledig nieuwe aandrijfas gemonteerd en probleem is opgelost!!
Blij het weekend in!


21 sep 2018 23:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.