Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:29



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Gas blijft hangen 911 f 1970 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Gas blijft hangen 911 f 1970
Zoals de titel aangeeft, mijn gas blijft hangen.
Aan het rijden en plots bleef het gaspedaal hangen (Ongeveer 70% ingedrukt).

Ik heb even de zoekfunctie hier bekeken.
Onder het pedaal zit alles goed, aan de motor zit alles goed,

Aan de versnellingsbak zit een steun die kan scharnieren, deze lijkt mij vast te zitten.
Bij het demonteren stoot ik enkel op het probleem dat ik de steun er niet volledig af krijg, ik stoot tegen de draagarm.

Heeft er iemand iets gelijkaardig meegemaakt?
De wagen stond wel op blokken onder de wielen. Misschien als ik enkel assteunen gebruik gaat de draagarm wat kantelen naar beneden?

Iets voor de steun (meer naar voorkant toe) zag ik dat de gasstang verbonden is via een cilindervormig blokje, waarvoor dient dit?

Verder zag ik dat er aan de andere kant van de versnellingsbak een kabel met 2 contactpuntjes los hing( dichtbij de aandrijvingsas), precies van een sensor of dergelijke. Waarvoor is dit en maakt het uit welke draad ik aan welke kant aansluit, hoe kan ik dit achterhalen?

Dit weekend is het mooi weer, hopelijk is de wagen terug rijdend en kan ik wat foto's nemen voor het voorsteltopic :D


12 okt 2018 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: Gas blijft hangen 911 f 1970
In de steun op de versnellingsbak zitten twee nylon lager die in de loop van de tijd bros worden, kan inderdaad de oorzaak zijn, Steun zit in de bak geschroefd, maar kan je misschien beter laten zitten in het zachte magnesium van de bak. Misschien helpt het als je de bak een paar cm laat zakken (krik eronder, voorste steunen los).

Het cilindervormige blok is een silentbloc om trillingen van de motor te ontkoppelen. Deze blokjes staan er om bekend dat ze op een nog wel eens breken, dus goed om te vervangen,


12 okt 2018 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: Gas blijft hangen 911 f 1970
die draadjes zijn van de schakelaar voor de achteruitrijd lichten. Schakelaar is een maak contact dus maakt niet uit hoe ze op de schakelaar worden aangesloten


12 okt 2018 23:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Gas blijft hangen 911 f 1970
peterfrans schreef:
In de steun op de versnellingsbak zitten twee nylon lager die in de loop van de tijd bros worden, kan inderdaad de oorzaak zijn, Steun zit in de bak geschroefd, maar kan je misschien beter laten zitten in het zachte magnesium van de bak. Misschien helpt het als je de bak een paar cm laat zakken (krik eronder, voorste steunen los).

Het cilindervormige blok is een silentbloc om trillingen van de motor te ontkoppelen. Deze blokjes staan er om bekend dat ze op een nog wel eens breken, dus goed om te vervangen,


bedankt, ik bekijk het straks eens onder de wagen!!


13 okt 2018 12:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.