Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:20



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
remlicht switch - schakelaar 991 S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht remlicht switch - schakelaar 991 S
hallo
ik heb nu 5 jaar een 991 S en heb ondertussen 94,000 km afgelegd.
ik heb echter dit jaar reeds 3x een probleem gehad met de remlichtswitch. Het PMS systeem valt hierdoor uit. Mijn PC in Duitsland heeft de switch gereinigd. ( ik weet echter niet wat er aan te reinigen is, maar goed). Hij heeft het 10 maanden goed gedaan, tot ik voor kort hetzelfde probleem kreeg. Mijn lokale Porsche man heeft dan de schakelaar vervangen door een originele. Echter na 1,5 maand...terug de foutmelding. Mijn Porsche man heeft de schakelaar terug vervangen door een aftermarket schakelaar en "voorlopig" geen probleem.
Afbeelding
het is een schakelaartje van niets. Kost 32 eurobieten.
heeft er iemand dit probleem eerder mee gemaakt?

beste groeten uit Vlaanderen
Joris


01 dec 2018 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: remlicht switch - schakelaar
Ik kan je ervaring technisch niet verder helpen (ik heb een 964 :cheers: ) maar ben technisch genoeg onderlegd om 3 remschakelaars in 1 jaar wel vreemd te vinden. Ik denk daarom dat er iets anders aan de hand is, maar wat, is zo op afstand
lastig te bepalen.

In de eerste plaats kan het een kwalitatief bagger product zijn maar daar kom je snel genoeg achter door eens een Porsche Centrum te bellen en te vragen of ze dit onderdeel op voorraad hebben en hoeveel stuks :wink: Verder zullen hopelijk voor jou wat mede 997 eigenaren reageren of ze dit herkennen...... :?

Toch nog even een gok op afstand, het zou kunnen dat er (om welke reden dan ook) een te hoge stuurstroom door de schakelaar loopt waardoor deze inwendig kapot gaat en een storing veroorzaakt. Maar ik neem aan dat je lokale Porsche man dat al gecontroleerd heeft voordat hij een nieuwe remschakelaar gemonteerd heeft....


01 dec 2018 18:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: remlicht switch - schakelaar
Is het rempedaal nog wel goed afgesteld?
Moet zo een remschakelaar ook niet afgesteld worden na installatie? Sorry ben leek op dit genied

Maar ik heb ook last gehad van zo een slechte schakelaar met PSM/ABS foutmeldingen. Een nieuwe standaard schakelaar loste het probleem niet op. Een originele Porsche schakelaar en opgnooit meer last van gehad.

Hoe zien de contacten van de nieuwe schakelaar die na 1,5 maand weer fouten gaf er uit (eventueel open maken).


02 dec 2018 0:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: remlicht switch - schakelaar 991 S
hallo
bedankt voor jullie input.
momenteel loopt alles goed en heb ik geen problemen.
de schakelaar moet inderdaad afgesteld worden tov het rempedaal, maar dit is vrij simpel en ook in orde.
ik meld mij als er spectaculair nieuws is.
groeten en prettige eindejaarsfeesten
Joris


28 dec 2018 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: remlicht switch - schakelaar 991 S
Schoonmaken kan idd. Schakelaar open maken en ontdoen van troep, en de contacten schoonmaken/opschuren. Maar, dat is meestal tijdelijk. Als ie eenmaal "op" is, moet er gewoon een ander in.
De tweede zou pech kunnen zijn, dus de 3e even in de gaten houden.
Had hem bij mijn 996 ook defect. Vervangen voor een aftermarket, welke na een maand of 2 weer de geest gaf. Nu origineel erin en deze houd 't alweer anderhalf jaar vol. Dus wellicht gewoon pech met de 2e..


28 dec 2018 23:49
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: remlicht switch - schakelaar 991 S
hallo Iedereen,
hier ben ik weer met hetzelde probleem.
Afbeelding
mijn remlichten blijven soms branden...
de kerstboom op het dashbord is nog niet aangegaan, maar daar verwacht ik mij aan.
wie kent dit probleem?
de schakelaar zelf kan je onmogelijk open maken, laat staan reinigen.

alvast bedankt voor elke info.
beste groeten
Joris


18 jun 2021 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: remlicht switch - schakelaar 991 S
En prima lang volgehouden toch! Weer een origineel nieuwe er in en rijden maar?


22 jun 2021 18:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.