Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:45



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Slotbouten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Slotbouten
Ja hoor daar ben ik weer...

Ik heb vandaag van de vorige eigenaar (Berrie bedankt :D ) de slotbouten binnen gekregen die nog niet op de velgen gemonteerd zijn. Er zitten nu nog 4 zwarte bouten op en 1 zilveren per velg. Die zilveren is toen vervangen voor de slotbout (omdat de vorige eigenaar iets wilde testen/bekijken). De zwarte slotbouten waren op het moment van koop nog ergens weggestopt en zijn inmiddels gevonden en opgestuurd naar mij toe.
Nu komt het; ik heb in de opgerolde materiaal hoes gekeken in de bagageruimte van de Porsche, maar hierin zit niet de slotmoer waarmee je de bouten moet vastzetten. Ook niet ergens anders, ik heb de hele bagageruimte ondersteboven gehaald, maar niet te vinden. Conclusie, zit niet bij de wagen. Berrie geïnformeerd, deze gaat thuis ook nog even zoeken.
Nu heb ik een paar vragen;
- Hoe kan ik een slotmoer verkrijgen? Ik zie geen nummers of wat dan ook op de bouten staan.
- Zijn de Porsche's origineel afgeleverd met slotmoeren, of is dit altijd aftermarket?

Foto's kan ik eventueel uploaden ter verduidelijking. Ik wil niet meteen een nieuwe set kopen, dit is altijd nog mogelijk. Ik wil eerst bekijken of deze origineel zijn en als dat zo is wil ik bekijken of ik de slotmoer kan nabestellen.


17 dec 2018 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Slotbouten
Dat is hier al es besproken...zoekfunctie?
Volgens mij kan je op chassisnummer bij de dealer terecht.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


17 dec 2018 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Slotbouten
ah, ok. Ik kon die niet vinden.
Wel heel veel meldingen over waar nu het puntje van het logo naartoe moet wijzen... :^:


17 dec 2018 22:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Slotbouten
Waarom zou je een slot-bout of slot-moer willen gebruiken :?:

Een wielen-dief heeft ze er zo af, maar jij zelf of je garage loopt mooi te tobben als je ‘n keer de “sleutel” kwijt bent geraakt :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


17 dec 2018 22:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Slotbouten
Om het niet makkelijk te maken bij eventuele diefstal van de velgen. Ik Begrijp dat er tools voor zijn, maar de gelegenheidsdief ben ik daarmee voor.


17 dec 2018 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997TT cabrio
Bericht Re: Slotbouten
Kijk voor een vervangende dop eens op https://www.lockingwheelnutkeys.co.uk of op https://www.autogereedschap.com onder Banden en velgen gereedschap, Slotbout doppen en verwijderaars.


18 dec 2018 1:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Slotbouten
Ruud81 schreef:
Om het niet makkelijk te maken bij eventuele diefstal van de velgen..


Je bent verder van huis als je niet merkt dat de gefrustreerde-gelegenheid-dief alleen de echte bouten er heeft uit gehaald :popcorn:

Diefstal van velgen en banden plus gevolg schade vallen MI gewoon onder je verzekering.
Ik ben al jaren geleden van velgsloten afgestapt .... vind alleen maar onhandig, zeker als je de “sleutel” niet in de auto hebt liggen ....


18 dec 2018 8:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Slotbouten
Ik ben het met je eens dat je dan veel verder van huis bent. Maar ben je wel verzekerd voor velg diefstal zonder slotbouten? Daar twijfel ik over... Dus met andere woorden; ben je verplicht om slotbouten te hebben voor je verzekering?


18 dec 2018 8:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Slotbouten
Hé, ga ze nu niet op 'n idee brengen :!: :evil:

:mrgreen:

Alarm en na-diefstal systeem eisen zijn er. Over sloten met (ART) goedkeuring praten ze alleen bij (motor)fietsen, scooters etc ...


18 dec 2018 9:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Slotbouten
Porsche Center heeft alle originele doppen voor de verschillende Porsche slotbouten liggen. En je kan ze bij mijn weten ook gewoon nabestellen. Als je kan aantonen dat de auto van jou is. Maar als je idd de zoekfunctie gebruikt, vind je die info
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 dec 2018 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Slotbouten
Als je onder je voorklep nog de originele sticker hebt zitten, staat daar (of op de sticker in je instructieboekje) met pen een nummer bijgeschreven. Dit is het nummer van het wielslot, waarmee je bij de dealer eenvoudig een nieuwe dop kunt halen, als je met de betreffende auto komt.


19 dec 2018 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Slotbouten
Bedankt voor de reacties.
Wat ik kan vinden is dat t originele bouten lijken te zijn. Afgaande op de laatste 2 reacties moet ik nog even e.e.a. controleren en van daaruit ff verder kijken.

Dank!


19 dec 2018 0:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.