Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:39



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Tip van de week 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Tip van de week
De meeste Porsches hebben een thuiskomer of fles met bandenreparatie vloeistof bij zich. Als je echter op vakantie bent met de wagen houdt de pret wel een beetje op want je moet een garage gaan zoeken voor de reparatie. De garage zal de band dan repareren met een prop (of een nieuwe band monteren). De reparatie met de prop kan je ook zelf langs de weg doen. Je kan dan in veel gevallen weer je weg vervolgen zonder een garage te hoeven zoeken. De reparatieset kost minder dan 10,-. Het is wel handig om alvast een keer een video te hebben gezien over de reparatie werkt. De compressor die vanaf de 987/997 wordt meegeleverd is overigens erg handig om de band weer op de goede spanning te krijgen.

Afbeelding

video

De set kwam bij HBM met een imbusleutel. Ik heb de set gedemonteerd en in een plastic zak gerold zodat het minder ruimte in neemt dan een blikje.

Wellicht komt het van pas!


10 jan 2019 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Tip van de week
Dat is best handig !!
Ik zou willen dat ik het had gehad toen ik in Spanje stond met hetzelfde probleem.


10 jan 2019 22:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Tip van de week
Ik heb al jaren zo’n set en een jaar geleden ook daadwerkelijk een keer nodig gehad (althans getracht te gebruiken). Er zat een schoef in de band van mijn Macan; schroef er uit gedraaid maar met geen mogelijkheid er een plug in kunnen krijgen.
Waarom niet? Ondanks luchtvering te weinig vrije ruimte om er goed bij te kunnen (het beste is het wiel er afhalen, maar hoeveel autos met een noodreparatieset hebben een krik?) en ik ben wrs niet sterk genoeg.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 jan 2019 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Tip van de week
in de aanbieding, 34 delig of 57 delig.


11 jan 2019 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Tip van de week
Zo'n soort setje heb ik ook in de 987 liggen. Gelukkig nog niet nodig gehad.

Nu heb ik ook de thuiskomer van de 986 compleet met krik etc. voorin staan. Leek me toch wel handig.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


11 jan 2019 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tip van de week
Brulaap schreef:
Ik heb al jaren zo’n set en een jaar geleden ook daadwerkelijk een keer nodig gehad (althans getracht te gebruiken). Er zat een schoef in de band van mijn Macan; schroef er uit gedraaid maar met geen mogelijkheid er een plug in kunnen krijgen.
Waarom niet? Ondanks luchtvering te weinig vrije ruimte om er goed bij te kunnen (het beste is het wiel er afhalen, maar hoeveel autos met een noodreparatieset hebben een krik?) en ik ben wrs niet sterk genoeg.


Een voorwiel kan je nog indraaien zodat je er goed bij komt. Die hoef je dan ook niet te demonteren. De priem die het gat eerst schoonmaakt is best dik. Daar moet je wel kracht voor zetten ja. Ik heb de set laatst op de Polo gebruikt. Dat ging best makkelijk. Mijn SLK55 komt met lekvloeistof, compressor (identiek aan die vd 987) en jawel ook een lichtgewicht Aluminium krik. Hoewel bij Porsche de lekvloeistof elke 4 jaar vervangen wordt staat er bij de Mercedes niets over in het serviceboekje. Die heeft nog de originele fles er in liggen.


11 jan 2019 19:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tip van de week
Ik heb al jaren zo'n setje in bezit en ook wel regelmatig :evil: moeten gebruiken...

Het werkt het beste als je het gat waar de schroef o.i.d. in heeft gezeten iets op boort en de band zo hard
mogelijk op pompt :!:

Een voorwiel kan je idd naar buiten draaien, bij een lek in een achterwiel, de auto iets naar voren of achteren rijden zodat
het gat wat toegankelijker wordt.


11 jan 2019 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Tip van de week
Toevallig een spijker in de band linksachter van de DD, dus gisteren in de zon aan de slag. Werkt idd super met de tip van WIllemB om de band hard op te pompen!

De set ligt weer terug in de P (en blijft daar hopelijk lang ongebruikt liggen :mrgreen: )


18 feb 2019 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Tip van de week
heb die set ook in de P liggen , kost 3x nix bij Ali :mrgreen:
wel luchtdicht in plastic zak wikkelen, de veters kunnen uitdrogen.
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


18 feb 2019 14:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 987.2 Black Edition Nieuwerkerk aan den IJssel
Bericht Re: Tip van de week
Let op, dan moet het gat wel in het loopvlak zitten. Alleen dan kan je een prop 'schieten'.


19 feb 2019 15:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Tip van de week
De set wordt ook als reparatieset voor motorbanden gebruikt. Net de steeds zachtjes naar 1 bar leeglopende band van de scooter er mee geplakt. Eerst even met een plantenspuit met zeepwater het lek zoeken en dan de eerder genoemde procedure uitvoeren. Ik blijf het handig vinden!


21 feb 2019 0:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Tip van de week
dat is bij een motor volgens mij niet echt aan te bevelen omdat de baddikte veel dunner is dan een autoband, echter als je daarmee voorzichtig je weg kunt vervolgen ja dan...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 feb 2019 2:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.