Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:42



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Draagarmrubbers 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Draagarmrubbers 996
Vorig jaar kreeg ik het advies tijdens de beurt bij PCG om de draagarmrubbers een keer te vervangen.
Heeft iemand nog tips bij wie ik dit het beste kan laten uitvoeren?
_________________________________________
De precisie 911


27 jan 2019 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
De draagarmrubbers zitten vast aan de draagarmen. Je vervangt dan de complete draagarmen. Ik heb dat net zelf voor en achter gedaan voor een groot aantal delen. Nick Doesburg heeft dit bij zijn 996 fraai gedocumenteerd.


27 jan 2019 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
JeroenSC schreef:
De draagarmrubbers zitten vast aan de draagarmen. Je vervangt dan de complete draagarmen. Ik heb dat net zelf voor en achter gedaan voor een groot aantal delen. Nick Doesburg heeft dit bij zijn 996 fraai gedocumenteerd.


Bedankt voor de info. Ik ga het niet zelf uitvoeren maar waar zou ik qua kosten rekening mee moeten houden als ik zowel voor (vier draagarmen) en achter (vier draagarmen) zou willen laten vervangen?
_________________________________________
De precisie 911


27 jan 2019 20:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
Je kan overwegen om Powerflex PU bussen te steken in de huidige draagarmen. De oude rubbers uit de draagarmen en PU bussen er in . Hier na 2jr nog erg tevreden.

Als je het laat doen komt het normaal gezien qua kosten iets goedkoper uit dan volledig nieuwe draagarmen. Er is wat meer werk om de oude rubbers uit de draagarmen te verwijderen. Wat gecompenseerd wordt dat de Powerflex bussen goedkoper zijn dan een volledig nieuwe draagarm.

https://youtu.be/0KLBGVClpX0
Vanaf 04:30


27 jan 2019 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
Alfred996MKII schreef:
Bedankt voor de info. Ik ga het niet zelf uitvoeren maar waar zou ik qua kosten rekening mee moeten houden als ik zowel voor (vier draagarmen) en achter (vier draagarmen) zou willen laten vervangen?


Ik heb de onderste draagarmen ('coffin') en de diagonaal draagarmen voor en achter vervangen en alleen aan onderdelen (Meyle) met allemaal nieuwe originele bouten en moeren was ik ca 800-850 euro kwijt.

Ik heb overigens de oude delen (nu) nog liggen, dus als iemand draagarmen zoekt om de rubbers er uit te persen/branden voor PU bussen, dan heb ik die.


27 jan 2019 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
Je kan het eens vragen bij Auto Resto in Nijmegen.

Wellicht kunnen ze ook adviseren of Meyle, TRW of orgineel verschil maakt.


Voor meer informatie zie ook onderwerp: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=39540&start=25


28 jan 2019 0:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'97 996 mk1 Carrera 2 M030 '81 928S
Noord-Limburg
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
+1
Vorig jaar oktober aan de voorzijde nieuwe bussen in draagarmen laten zetten bij Resto. Prima oplossing en prijsgunstiger dan nieuwe draagarmen.


28 jan 2019 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
JeroenSC schreef:
Alfred996MKII schreef:
Bedankt voor de info. Ik ga het niet zelf uitvoeren maar waar zou ik qua kosten rekening mee moeten houden als ik zowel voor (vier draagarmen) en achter (vier draagarmen) zou willen laten vervangen?


Ik heb de onderste draagarmen ('coffin') en de diagonaal draagarmen voor en achter vervangen en alleen aan onderdelen (Meyle) met allemaal nieuwe originele bouten en moeren was ik ca 800-850 euro kwijt.

Ik heb overigens de oude delen (nu) nog liggen, dus als iemand draagarmen zoekt om de rubbers er uit te persen/branden voor PU bussen, dan heb ik die.


Als ik het zo bekijk is het idd wel zelf te doen. Hoe lang ben jij met de draagarmen van de vooras bezig geweest?
Daarna ook opnieuw uitgelijnd?
_________________________________________
De precisie 911


28 jan 2019 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
Ik vond het goed te doen. Ik heb de voorzijde gecombineerd met vervanging van de buitenste stuurkogels en de reactiestangen. Bijna een dag voor de voorzijde was het bij mij zeker wel, zeker ook omdat het op assteunen plaatsen van de auto ook wat tijd kost. Om er een beetje goed onder te komen moet hij liefst zo hoog mogelijk staan. Ik maak ook alles schoon wat ik tegenkom. Op dit plaatje zie je alle nieuwe delen: onderste draagarm, diagonaal arm, stuurstang en reactiestang.

Afbeelding


28 jan 2019 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Draagarmrubbers 996
Achterzijde was ook te doen, maar dan heb je wel te maken met de uitlijningsstanden, (asymmetrische bouten).
Afbeelding


28 jan 2019 21:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.