Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 16:23



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
banden: nu voor een 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht banden: nu voor een 986
Ik weet dat het forum vol staat met banden-discussie maar toch zit ik met het volgende:
Met mijn laatste APK kreeg ik te horen dat mijn achterbanden redelijk richting hun einde gaan. Ergens dit jaar, i.i.g. vòòr de volgende APK, wil ik er dus een setje nieuwe onder laten leggen. Momenteel zitten er geen N-code banden onder.
Als ik op de porsche site kijk dan staan daar wel N-code banden maar sommige daarvan zijn lastig of helemaal niet meer te krijgen.
Wat ik me nu afvraag is wat is wijsheid. Ik rij ca. 5000 km met de boxster, rijd zelden hoge snelheden en gebruik hem vooral om te toeren (kap open en genieten maar).

1 - N-code er op leggen, hoe dan ook
2 - N-code is relatief, maar wel een goede bank kiezen (welke dan ??, iemand ervaring)
3 - in mijn geval maakt het niet veel uit, zolang het maar een goed eband is (michelin Pilot sport 4 , bridgestone potenze re050A......)

er zitten trowuens 17"wielen onder.


21 maart 2019 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: banden: nu voor een 986
Zet er gewoon een goede kwaliteitsband onder. Waarom dan niet eentje met N-code?

De bandentypes die je opsomt onder punt 3 bestaan allemaal met N-code. Misschien dat ze er in de specifieke maten voor je Boxster dan weer net niet zijn.

De keuze voor een N-code is niet heilig maar wel veilig. Daarmee bedoel ik dat je er van uit kan gaan dat je een band hebt die past bij je auto qua eigenschappen.

Als je dan toch kijkt naar niet n-code dan bv Toyo Proxes T1 Sport of Yokohama AdvanSport V102 of v105. Die laatste rij ik als winterband op de 996. Gekozen vanwege de goede prestaties op nat wegdek. Zeker niet ontevreden.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 21 maart 2019 14:30, in totaal 2 keer bewerkt.



21 maart 2019 14:21
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: banden: nu voor een 986
Michelin Pilot Sport is gewoon een mooie band om te zien en zorg ervoor dat de rijgedrag van Porsche is zoals het hoort te zijn. Anders had je toch een kever cabrio gekocht?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 maart 2019 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: banden: nu voor een 986
Opgelet de Michelin Pilot Sport 4 niet verwarren met de Pilot Sport 4s. De PS4s is de opvolger van de Pilot Sport 2 en de Pilot SuperSport. En ik geloof dat de PS4s hier in de EU enkel te verkrijgen is vanaf 19inch. De PS4 is een stapje lager en de opvolger van de Pilot Sport 3 welke niet de opvolger is van de PS2. Verwarrend is de benaming wel.


21 maart 2019 14:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.