Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 7:25



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Remmen vervangen 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Remmen vervangen 996
Hoi,

hier zijn we weer...
Ik wil binnenkort mijn remmen vervangen van mijn 996 C2 MKII (schijven en blokken, voor en achter). Ik heb hiervoor een set gezien, deze;
https://www.design911.co.uk/fu/pt66_256 ... nt-brakes/
- Nu lees ik op veel plekken om ook de M8 bouten te vervangen, doen jullie dit ook allemaal bij iedere schijven wissel? Ik wil dit wel gaan doen omdat ik niet weet of dit wel ooit gedaan is of niet.
- Kan ik de zuigers achter gewoon terugduwen of heb ik een setje nodig om ze terug te draaien? (omdat de handrem apart is dacht ik dat terug duwen voldoende is)
- Op hoeveel nm moeten de bouten vast gezet worden (waar kan ik dit vinden)?

Kan zijn dat in het verleden al enkele zelfde vragen gesteld zijn maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden.

Thanks :thumleft:

Groet,

Ruud


20 aug 2019 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Remmen vervangen 996
Vaak zitten bij de schijven nieuwe M8 boutjes.
Ik bestel schijven altijd gewoon van Zimmermann. Kost vaak minder dan de helft en merk geen enkel verschil, ook niet bij intensief circuitgebruik. Blokken meestal van Textar of Jurid (oem Porsche maar in een ander doosje en een ander prijsje)
Zuigers kun je gewoon terugduwen, maar het beste is om dat te doen met het oude remblok er nog in. De kans dat je dan iets beschadigd aan de zuigers is dan een stuk kleiner.
De remklauwen moet je op 80NM vastzetten. Tenminste dat geldt voor een Gt3 en zal hier niet anders zijn.
Succes


21 aug 2019 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Remmen vervangen 996
Remmen afgelopen weekend vervangen. Had alles besteld via de site die ik al eerder heb aangegeven (geen aandelen en wil ook geen reclame maken).
Ging allemaal erg voorspoedig, met een middagje sleutelen klaar. Nu rustig aan inremmen.

Bedankt voor de reacties (ook via pb :salut: :thumleft: ).


09 sep 2019 7:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: degrotevaine


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.