Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:14



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Beste forumlezers, ik weet het even niet meer... en kan wat advies gebruiken.Na het verwisselen van de schijven en remblokken blijft het rempedaal sponzig. dwz het pedaal zakt minstens een halve slag bij het intrappen en blijft zacht. Bij het vernieuwen van de schijven heb ik de remklauwen gedemonteerd en op de werkbank goed schoongemaakt maar niet de remzuigers gedemonteerd. Alle remolie heb ik met ca 2.5 bar luchtdruk op het remvloeistof reservoir voorzichtig uit de ventielen van alle klauwen laten lopen. Maar goed, alles weer netjes gemonteerd nieuwe remvloeistof met een bleedersysteem gevuld en ontlucht. eerst RA, LA, RV en als laatste LV. Geen lucht meer in het de leidingen gevonden. Pedaal zacht! De volgende dag weer een keer ontlucht en op paar kleine belletjes na weer netjes. Maar na beide keren blijft het pedaal zacht! Ook de waarschuwing van PSM blijft branden. Wanneer ik aan aantal keren pomp met het contact uit heb ik wel druk.
Ik heb op het forum wel iets gelezen over abs kleppen maar kan dat niet plaatsen en weet ook niet of dat van belang is. Wie weet hoe dit kan en vooral hoe ik dit kan oplossen?
Misschien van belang is om te melden dat de accu helemaal leeg is gelopen omdat de kap open is gebleven :roll:
Het betreft een Cayman S 987 uit 2006

Alvast bedankt!


14 okt 2019 20:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
In het andere draadje stond dat je flink moet ABS'en om uit het ABS ook lucht te krijgen. Dus flink noodstoppen op een zandweg. Je voelt vanzelf dat het ABS veel werkt. En daarna nog eens ontluchten.
Ik heb geen ervaring met antiblokkeersystemen dus ik weet het verder ook niet.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


14 okt 2019 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Koppeling bij de 987 zit ook in dit zelfde circuit, deze ontlucht je midden achter onder, boven op de bak
of idd ABS


14 okt 2019 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
NordRack2 en Boxster2010 bedankt voor de tips. Ga ermee aan de slag. Word vervolgd!


15 okt 2019 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Of met durametric of Porsche tester. Kan je de abs pomp activeren en zo de lucht er uit laten.

Eigenlijk is het ontluchten van de ABS pomp enkel nodig als je de cilinder vervangen hebt.Bij standaard schijven en blokken wisselen. Ook niet bij klauwen demonteren niet nodig lijkt me.

Anders hier nog eens goed lezen en kijken of je iets gemist hebt
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... Brakes.htm
Durametric of PST2 toch nodig!


15 okt 2019 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Beter!! Het resultaat is een stuk beter geworden. Met de info uit de link (dank!) heb ik alles nog eens ontlucht. Er is redelijk veel lucht verwijderd. Aan de abs kleppen heb ik niet gezeten omdat mijn por carsoft 2 wel leest en fouten resset maar niet de kleppen open kan zetten. Een onverhard pad moet ik nog opzoeken maar dat lukt binnenkort wel.


15 okt 2019 16:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
BlackBox schreef:
Met de info uit de link heb ik alles nog eens ontlucht.
Wat heb je nu anders gedaan dan?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


15 okt 2019 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Nu heb ik eerst per wiel de buitenste ventielen gepakt ipv eerst de binnenste. Na elk ventiel heb ik minimaal 3 keer het pedaal goed ingetrapt en rustig losgelaten. In welke mate deze werkwijze nou het verschil heeft gemaakt weet ik natuurlijk niet. Feit is dat er vooral achter veel lucht is verwijderd. Wat uiteraard voor een beter resultaat heeft gezorgd. Volgende week ga ik het weer doen en sluit ik dat af met het 'trappen en ontluchten' handwerk. Ik verwacht dan weer een verbetering.


15 okt 2019 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Heb dit met een nieuwe BMW gehad, haalde hem op en trapte op een spons.
Moest allemaal nog even inlopen gaf de garage aan, maar het bleef slecht.
Diverse malen teruggeweest en veel ergenis :evil:
Na het verwisselen van de blokken was het over en had weer Super remmen :salut:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


15 okt 2019 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
ik ontluchtte de remmen ook altijd op de ouderwetse manier pompen en lucht uit laten lopen...
gebruik nu al jaren een ontluchtingsset en dat werkt veel beter , je trek de olie door de leiding , dus geen kans meer op lucht
setjes kosten niet veel en werken perfect. Zijn eigenlijk de dhz versie van die de garage gebruikt ik gebruik deze https://www.hbm-machines.com/producten/ ... mvloeistof
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


16 okt 2019 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Ik heb onlangs deze van HBM gebruikt, waarbij je via druk op het reservoir de nieuwe vloeistof invoert. Werkte goed, behalve dat ik de aansluitingsdop van het reservoir wel met gastape moest aansluiten op de slang van de pomp, anders bleef hij hierop lekken.


16 okt 2019 12:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Dat had ik ook (met een DD) met de door Harryv8 genoemde set. De rubberen dop sloot niet luchtdicht aan op de nippel.

Daarnaast knalde bij het eerste gebruik de gehele vacuumpomp uit elkaar. Snel de moer dicht. Maar daar sta je dan met een mogelijk niet goed ontlucht systeem... De gehele set is wel gelijk vervangen door HBM.


16 okt 2019 13:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Ik heb de Eezibleed die gebruik maakt van lucht uit een reserveband. Ook dit "superhandige" stuk gereedschap sluit op geen enkele manier goed af op het remvloeistofreservoir.
Ik gebruik hem nooit.
Afbeelding
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


16 okt 2019 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987S
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Deze Eezibleed is precies dat gene wat ik wel gebruik. Ben er ook niet erg enthousiast over. Lucht lekkage op het witte flesje en altijd geknoei bij het aanvullen van remvloeistof :|


16 okt 2019 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Eezibleed heb ik ook eens geprobeerd. Nooit weer... Geknoei en lekkage is iets wat ik absoluut niet wil met remvloeistof.

De ouderwetse methode met de pedalen en een terugslagklepje in de transparante ontluchtingsslang werkt voor mij nog het beste.


17 okt 2019 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
Wat wij voorheen vaak deden om het remsysteem goed te ontluchten :idea:
Haalde een (nieuw) oliespuitje en vulde deze met remvloeistof.
Deed daar een ontluchting slangetje aan, draaide de nippel open en pompte het systeem vol met verse remvloeistof.
We begonnen meest met de nippel die het verst van de hoofdremcilinder zat, bepaalde merken waren gewoon moeilijk te ontluchten.
Omdat je meest het eerste gedeelte van de hoofdremcilinder gebruikt bij het rijden en bij het ontluchten trap je de hele cilinder in waar normaal de cup niet komt.
Het kwam voor dat je dan geen druk meer op kon bouwen als de cup daardoor lekte :salut:

75887
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


17 okt 2019 12:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
In het artikel van Pelicanparts dat hierboven wordt gelinkt laten ze het rempedaal inderdaad tot de vloer zakken. Ik heb ook altijd gelezen dat dat verkeerd is. Als ik een assistent heb laat ik die drie keer pompen en dan draai ik het ventiel vlot open en dicht, een keer of vijf per ventiel. Ook met het doorpompen van de vloeistof leg ik een blok hout onder het rempedaal zodat dat niet te diep gaat.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


17 okt 2019 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Rempedaal blijft een spons na vernieuwen remolie
NordRack2 schreef:
...een blok hout onder het rempedaal zodat dat niet te diep gaat.

Goede truc idd, doe ik ook altijd zo!


17 okt 2019 22:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.