Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:18



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Remschijven 993 vernieuwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Remschijven 993 vernieuwen
Er is hierover al veel geschreven op het forum, maar ik heb niet gevonden wat nu de beste oplossing is. De voorschijven van mijn auto zijn vermoedelijk krom. Bij licht bijremmen begint het stuur te trillen. Bij stevig doorremmen is het weer enigszins weg. Verder gillen de remmen als een malle.
Mijn diagnose is dat de remschijven vermoedelijk krom zijn. Ik zou ze kunnen laten afdraaien. Kost maar een fractie van nieuwe, maar mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe in combinatie met nieuwe remblokken. Als afdraaien geen probleem is, heeft iemand voor mij een adres in het oosten van het land, zeg maar net over de grote rivier.

Porsche maakt de remschijven ook niet zelf maar betrekt ze van toeleveranciers. Wat zijn de beste merken remschijven zonder dat Porsche doosje eromheen. Ik vind het namelijk zonde om niet alleen de remschijven maar ook de naam Porsche te betalen. Die hebben al genoeg van mij gehad. Ik heb gelezen dat Brembo prima is. Zeker in de verhouding kwaliteit/prijs. Dan ook de blokken van Brembo? Wie heeft er ervaring mee.
Maar er zijn natuurlijk ook andere merken die goed zijn. Ik hoor het graag.


22 okt 2019 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Ik zou ook voor Brembo schijven en blokken gaan, die kwamen volgens mij ook van mijn dealer onderhouden wagen af. Die schijven kosten rond de 60,- per stuk (voorbeeld) dus daar hoef je ze niet voor af te draaien.


22 okt 2019 22:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Afdraaien alleen als ze nog dik genoeg zijn ... én dan nog - trekt wss toch weer krom ...


22 okt 2019 22:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Ik zou even de binnenzijde van de schijf bekijken
Ik denk dat die verroest zijn en dat geeft het gevoel van kromme schijven en ook het geluid
_________________________________________
remmen is angst


22 okt 2019 22:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Inderdaad. Ik had ook mijn schijven voor vervangen omdat de binnenkant verroest was. Het remvlak was al gehalveerd.


22 okt 2019 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Het merk Zimmerman zou ook best wel goed zijn, hoor ik toch her en der.


23 okt 2019 6:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Ik had geperforeerde schijven van Zimmerman onder mijn 964 met standaard remblokken. Werkte perfect en bleef goed ook na stevig doortrappen en dus remmen in de Alpen


23 okt 2019 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Enige wat ik weet is dat de originele remblokken van Porsche door Textar worden gemaakt. Ik weet niet of het voor alle modellen zo is maar voor de meeste wel. Ik ben er nog niet achter gekomen door welke fabrikant de schijven worden gemaakt. Indien je remschijven nodig bent met gaten dan kun je het beste een leveracier kiezen die de gaten meegiet ipv boort. Die laatste kunnen op termijn eventueel scheurtjes vertonen.


23 okt 2019 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Op mijn remblokken stond bij allemaal “Textar / Brembo” er op.


23 okt 2019 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Ik heb Brembo, Zimmermann en Sebro op meerdere auto's gehad voor zowel straat als circuit. Merk geen verschil, alleen Zimmerman en Sebro voor de helft of minder dan Brembo. Remvoering voor straat Textar of Jurid (beide oem Porsche alleen in een ander doosje en een ander prijsje) en voor circuit altijd pagid geel of oranje.


23 okt 2019 22:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
rob964.c4 schreef:
Ik zou even de binnenzijde van de schijf bekijken
Ik denk dat die verroest zijn en dat geeft het gevoel van kromme schijven en ook het geluid


Ik denk het niet Rob964. Nadat ik 11 dagen in de bergen had gereden begonnen de problemen. Er zit echt geen roest aan de achterzijde van de remschijf. Veel afdalingen, dus veel remmen, vooral als je Berlingo's, Kangoo's, Panda's, Meriva's, Verso's en dat soort spul voor je hebt die vaak in gebruik zijn bij de wat oudere verkeersdeelnemrs :D


26 okt 2019 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Sweatmaker
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Gewoon een goede, nieuwe set bestellen, staat mooi en geeft een goed (rem-) gevoel.

En volgens mij is het nog steeds zo, dat teveel mensen niet juist remmen als het gaat om circuitgebruik of zoals in dit geval, langdurig afdalen in de bergen.
Kort en hard geeft de schijven de kans weer af te koelen. Bij rustig en langdurig remmen, breng je ze aan de kook. Verder vormt er zich een laagje op de remvoeringen waarvan de kenners denken dat dit verantwoordelijk is voor de vermaledijde trillingen............. en niet de zogenaamde kromme schijven......

Alleen is kort en hard remmen niet erg aangenaam voor de passagier(s).............


01 nov 2019 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Ja dat korte remmen in afdalingen leerde mijn vader me 58 jaar geleden al toen ik als 6 jarig kereltje met mijn ouders met een grote Opel Kapitein door de bergen toerde. Dus dat is er met de paplepel ingegoten. Maar ik zal de zaak eerst eens losmaken en reinigen. Misschien de blokjes licht opschuren om de bovenlaag te verwijderen. Wie weet heb ik daar het probleem al mee getackeld. Nou ja, mogelijkheden te over.


03 nov 2019 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
53043

Kheb van mn 993 ze ook al een paar x vernieuwd, denk een euveltje :scratch:
En de vorige eigenaar (Gaston) had ze ook al laten vernieuwen bij PCA.
Als de schijven eraf liggen moet de naaf zeer goed schoongemaakt worden, dat luistert heel nauw.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 nov 2019 13:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
bjft schreef:
Ja dat korte remmen in afdalingen leerde mijn vader me 58 jaar geleden ...
Hier hetzelfde. "Pompend remmen" noemden we dat :)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 nov 2019 18:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Nee, pompend remmen was de "voorloper" van het ABS :D


04 nov 2019 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Ik heb altijd begrepen dat kromtrekken van schijven voornamelijk voorkomt bij zogenaamde 'pedalenridders' die, na een rem-aktie tot volledig stilstand (bv bij een stoplicht), hun voet op de rem houden. De ontwikkelde warmte kan ter plaatse dan niet ontsnappen uit de schijf en de schijf zal; ter plaatse licht vervormen. Hoe harder er geremd wordt en hoe groter de warmte-ontwikkeling...

Ook heb ik begrepen dat de remmen van Porsche gewoon door Brembo gemaakt worden....?
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


07 nov 2019 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
het fabeltje over kromme remschijven

viewtopic.php?t=12606&highlight=schijven
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


08 nov 2019 3:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Marcel bedankt voor deze link. Had hem al wel eens gezien, maar die lap engelse tekst trok me niet zo. Nu wel goed doorgelezen en als eindconclusie maak ik eruit op, dat er dus residu van de remblokken achterblijft op de schijf. En dat zou je kunnen weghalen met polijstpapier. En er wordt uitvoerig gewaarschuwd om het niet met schuurpapier of zandstralen te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Nu zijn er natuurlijk weer vele soorten polijstpapier. Welke ga ik gebruiken?


08 nov 2019 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
molen934 schreef:
53043

Kheb van mn 993 ze ook al een paar x vernieuwd, denk een euveltje :scratch:
En de vorige eigenaar (Gaston) had ze ook al laten vernieuwen bij PCA.
Als de schijven eraf liggen moet de naaf zeer goed schoongemaakt worden, dat luistert heel nauw.


Ah heb jij die van Gaston ? Hij rijdt zelf ook weer een knappe nieuwe(re) !
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


30 nov 2019 1:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Hij was niet zo geleden nog bij me met z’n huidige 4S :salut:

70066
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


30 nov 2019 2:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
bjft schreef:
En dat zou je kunnen weghalen met polijstpapier.
Zo te lezen is het nog makkelijker:
Citaat:
In fact every case of "warped brake disc" that I have investigated [...] has turned out to be friction pad material transferred unevenly to the surface of the disc.
[...]
Depending upon the friction compound, easy use of the brakes for an extended period may lead to the removal of the transfer layer on the discs by the abrasive action of the pads.
Dus een tijd flink anticiperen en zachtjes remmen lost je probleem hopelijk op :thumleft:

(waarschijnlijk moet je wel iets meer remmen dan mijn kennis wiens schijven ik bekeek en die volkomen verroest waren als of de auto drie maanden in de regen had gestaan. Niks is minder waar want ze rijdt dagelijks naar haar werk. Ik heb de schijven toch maar even even "schoongeremd" :wink: want volgens mij is dat zelfs APK-afkeur.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


30 nov 2019 7:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Auto staat nu geschorst in de garage dus dat rustig remmen wordt even niet wat. Ik zal eerst de hele handel eens reinigen en dan zien we vanaf 1 april wel hoe het is.


30 nov 2019 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Remschijven 993 vernieuwen
Ik wens jullie allen heel veel succes met het “rustig” schoon remmen ... ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 nov 2019 22:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.