Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 21:23



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Porsche 997.2 C2S verlaging middels schroefset 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche 997.2 C2S verlaging middels schroefset
Beste Porsche vrienden,

Ik wil graag m'n Porsche Porsche 997.2 C2S verlagen middels een schroefset. De reden hiervoor is verbeterde wegligging op de straat en esthetische overwegingen. Ik rij al 8 jaar met een BMW 3 serie touring met KW variant 1 en dat is perfect voor dagelijks gebruik.
Nu ben ik bezig om informatie in te winnen en ik lees veel confliterende berichten en ik heb moeite om een duidelijk plan te formuleren.

Ik wil graag ongeveer 35-40mm omlaag met de Porsche. Ik lees dat ik bij zo'n verlaging extra 'hardware' nodig heb ik de uitlijning goed te krijgen. Is het echt zo dat ik andere draagarmen nodig heb om met die rijhoogte de uitlijning in de goede specificatie te krijgen? Dat maakt het geheel aanzienlijk duurder namelijk. Ik hoop eigenlijk met ongeveer 2500 voor een schroefset klaar te zijn.

Graag jullie kennis, kunde en ervaring met verlaging van een 997.

Dank!


06 jan 2020 17:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 997.2 C2S verlaging middels schroefset
Bel met Rebel Engineering, Erwin. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jan 2020 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Porsche 997.2 C2S verlaging middels schroefset
Via ander medium iemand gesproken die Ohlins had gezet.
Een en ander via madeno racing.
Als ik in de markt was voor verlaging en betere wegligging zou ik heb sowieso eens contacten.


06 jan 2020 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 997.2 C2S verlaging middels schroefset
35-40mm is toch al meer het lagere verlagingswerk. In hoeverre dat dat voor jou praktisch blijft is lastig te zeggen.

PASM en de vering van de 997.2 is al prima in orde vind ik. De sport stand zou ik persoonlijk altijd aan zetten. Lekker strak

Als het voor de looks en cool is en verder lekker (hard) te cruisen zou ik persoonlijk eerst gewoon eens een setje verlagingsveren uitproberen. H&R en TechArt zie ik voorbijkomen met goeie commentaren. Eventueel met een spacer voor en achter om ook de stance een beetje te peperen.

Als de bedoeling is om stevig te hoeken en superieure wegligging zou omdat je wil verlagen een schroefset kunnen overwegen. Daar zijn genoeg opties voor en vanaf een bepaalde prijsklasse denk ik allemaal kwalitatief op punt.

Als je echt heel laag gaat kan het idd zijn dat voor de uitlijning en wegligging ook andere delen in de ophanging mee aangepast moeten worden om de meest optimale geometrie te behouden.

Mijn setup was zuiver gericht om goed te hoeken maar ook toch nog praktisch te blijven bij dagelijks gebruik. Andere afweging was dat de 996 ook al flink verouderde dempertechnologie heeft. Vandaar geopteerd voor 1 weg verstelbare schroefsrt (Ohlins) en milde verlaging icm uitweging resulteerde in -18mm voor en -20mm achter. Zou eventueel nog 5mm lager kunnen/willen. Maar dat is toch echt wel de max.

Voor wat het waard. In geval van jouw 997.2 met veel modernere elektronisch geregelde dempers natuurlijk niet 1 op 1 vergelijkbaar.


09 jan 2020 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Porsche 997.2 C2S verlaging middels schroefset
Bmwtouring schreef:
….. De reden hiervoor is verbeterde wegligging op de straat en esthetische overwegingen.....

Wat Kheldar zegt, ik zou een setje verlagingsveren van Carnewal doen. www.carnewal.com


09 jan 2020 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 997.2 C2S verlaging middels schroefset
Alleen veren met oudere schokdempers is geen aanrader. De stance knapt er van op maar dan heb je het ook wel gehad. Wegligging holt over het algemeen achteruit omdat a) dempers zijn ingesleten op de standaard veren en b) bij een verlagingsset ook gewoon kortere (en stuggere om onderdemping te voorkomen) dempers horen. De auto gaat springen en verliest veel te snel wegcontact.
Ik heb vorig jaar voor de 997 een setje Bilstein B16 gekocht. Gewoon aan te sturen via de sportknop, comfortabel genoeg voor dagelijks gebruik (ik rijd er 50k km's per jaar mee) en strak genoeg voor een rondje nordschleife (waar je sowieso geen keiharde setup moet hebben). Daarnaast is de rijhoogte met plm 30mm verlaagd en net niet te veel om alles onder de auto te slopen bij verkeersdrempels etc. KW, Intraxx of AST hebben vergelijkbare sets voor redelijk normaal geld, maar verwacht niet dat je de auto voor 800,- fatsoenlijk kunt verlagen. 2500,- tot 3500,- kost een kwaliteitsset altijd wel. Mocht je hiervoor kiezen laat de auto dan uitlijnen met 0,5 tot 1 graad extra camber aan de vooras voor een neutraler stuurgedrag.


30 jan 2020 0:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Addie1978, alvin01, rene leclerc


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.