Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:32



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Remontluchtingsysteem welke voor 964? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Remontluchtingsysteem welke voor 964?
Hoi!

Heeft iemand ervaring welk remontluchtingssysteem wel of juist niet te gebruiken?

Ik heb een vacuüm pomp maar lees ook over het systeem waarbij je druk op het reservoir zet. Iemand vertelde mij eens dat je beter geen druk op je reservoir kan zetten in verband met de rubbers in je hoofdremcilinder. Met andere woorden kan ik de vacuüm pomp voor de rem- en koppeling gebruiken?

Grt
_________________________________________
Porsche 964 Carrera 2


05 feb 2020 13:07
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Remontluchtingsysteem welke voor 964?
Allebei methodes is prima.

Met de vacuum systeem moet je gewoon heel goed je reservoir in de gaten houden, want als je hem leeg zuigt kan je opnieuw beginnen en je zuigt de reservoir heel snel leeg.

De systeem die op druk werkt is in mijn ogen wel beter en eenvoudiger in gebruik. Je loop bijvoorbeeld geen risico om lucht bellen te introduceren. Het enige risico is dat je te veel druk op het reservoir plaats en die dan gaan barsten. Maar als je de versie gebruikt met handpomp is dat een heeeeeel lage risico want je moet goed je best doen om boven een halve bar te komen. De versie die je op de ventiel van de band monteren is veel meer link omdat men niet door hebben dat je als eerst lucht uit je band moeten laten en dan gaan men 2+ bar loslaten op de reservoir met een exploderende reservoir en hoofdremcilinder als gevolg.

Zelf heb ik deze. Lekker goedkoop en werkt prima

Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


05 feb 2020 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Remontluchtingsysteem welke voor 964?
Johann schreef:
De versie die je op de ventiel van de band monteren is veel meer link omdat men niet door hebben dat je als eerst lucht uit je band moeten laten en dan gaan men 2+ bar loslaten op de reservoir ...
In mijn bus heb ik 4,5 bar. Ik dacht er net bijtijds aan dat er iets niet klopte, vlak voor ik begon.
Maar met een assistent vind ik toch het fijnste. En de dopjes van mijn overdruksetje passen ook niet goed op de 3,2.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


06 feb 2020 2:24
Profiel
Bericht Re: Remontluchtingsysteem welke voor 964?
Voor de C4 je de ‘Hammer’ om het volledige systeem te voorzien van verse rem ‘olie.


06 feb 2020 8:44
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Remontluchtingsysteem welke voor 964?
Fantastisch bedankt ik bestel het apparaat!
_________________________________________
Porsche 964 Carrera 2


06 feb 2020 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Remontluchtingsysteem welke voor 964?
Ik heb zelfde soort druk systeem zoals Johan. Voor de veiligheid (duurt wel langer) kan je hem ook leeg gebruiken en steeds reservoir bijvullen maar scheelt je een zorg over lekken van remvloeistof bij reservoiraansluiting en het druksysteem. Of erger nog als die los zou springen en onder druk je lak onder sprayt.


06 feb 2020 22:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.