Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:52



Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
All season banden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht All season banden
Hallo,

Ik ben aan nieuwe winterbanden toe,
Maar zat met deze winters tedenken om er all season banden aan te doen op de winterset.
Je kan dan in oktober al overstappen en tot maart door rijden ofzo.
Ik weet niet of deze banden er geschikt zijn voor onder een porsche natuurlijk en of ze er met n- codering zijn.
Kan er op internet niet zoveel over vinden dus dacht vraag het het hier eens.

Gr anton


02 jan 2021 13:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: All season banden
Vraag is of je jouw maat banden kunt vinden als her om goede AS banden gaat.

Je zal ze niet met een N codering gaan vinden.

Als je niet te gek doet met je Porsche, kan je MI gerust met AS banden rijden ;)


02 jan 2021 14:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: All season banden
Heb voor 235/40/18 en 295/35/18 achter
Scheelt misschien ook in het afrol geluid nog wel iets.
Echt gek kun je in nederland niet meer doen, dus dat is geen probleem lijkt mij.

Gr anton


02 jan 2021 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: All season banden
Afgaande op de reactie op dit forum betreffende pekel- en sneeuw/regenangst voor hun Porsche, vraag ik mij uberhaupt af of winterbanden zinvol zijn.
Bij gladheid, sneeuw of ijs zal je mij ook niet op de weg zien en is voor mij een setje winterbanden weggegooid geld.


02 jan 2021 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: All season banden
Ik rij mijn Porsche als DD. Dus heb ik winterbanden, die trouwens ook veel beter water afvoeren (en 's winters sneeuwt het zelden, maar regenen ... :roll: ) en dus het risico op aquaplanning verminderen.
@ Anton: Ook even gekeken i.v.m. jouw vraag maar AS banden met N codering niet gevonden. Maar zoals je zelf al aanhaalt, in Nederland kan je een Porsche quasi niet meer "vlotjes" rijden dus AS zonder N codering zal ook wel volstaan IMHO...


02 jan 2021 14:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: All season banden
All season-banden zijn om het hele jaar mee te rijden. Als je twee setjes wielen hebt is all-season denk ik een slecht idee.
Pak winterbanden zou ik zeggen, die zijn voor de winter gemaakt. All-season is noch vlees noch vis. (zei de vegetarier) :)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


02 jan 2021 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: All season banden
Ja dat is misschien wel zo maar hoeveel dagen op een jaar is het nog onder de 7 graden op een naar en daar boven slijten ze harder denk ik en werken ze ook niet optimaal. Maar kan ze ook nog niet vinden in de maat 295/35/18
Gr anton


02 jan 2021 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
All season is juist een goede optie imho als extra set voor de “winters” die we hier tegenwoordig nog hebben.

Winterbanden doen het eigenlijk alleen nog beter op sneeuw.

Huidige generatie all seasons van Michelin en Goodyear worden zeer goed getest.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


Laatst bijgewerkt door MarkS op 02 jan 2021 15:42, in totaal 2 keer bewerkt.



02 jan 2021 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: All season banden
Ik sta ervan te kijken dat 295 achter past :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


02 jan 2021 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: All season banden
MarkS schreef:
All season is juist een goede optie imho als extra set voor de “winters” die we hier tegenwoordig nog hebben.
Heb verleden jaar eens een uitgebreide test gezien van zomerbanden, all-season banden en winterbanden. Conclusie was: in de zomer zijn (je raadt het al) zomerbanden het best, voor onze winters de all-seasonbanden.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


02 jan 2021 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
Precies.

https://youtube.com/c/tyrereviews

Heel goed YouTube kanaal trouwens dit. Voor banden info en tests.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 jan 2021 15:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: All season banden
renetrzes schreef:
Ik sta ervan te kijken dat 295 achter past :roll:


Ik heb een 997.2 4s de winterset ie een set van de 997.1
Daar zitten nu nokian winterbanden op.
Die zijn 295 maar past misschien ook wel 305 op,maar of dat beter is?

Gr anton


02 jan 2021 15:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: All season banden
Ik heb 3 maanden terug AS banden op de daily gelegd en de set met winterbanden verkocht.

Ik moet nog zien hoe ze in de zomer gaan bevallen, maar heb dit hoofdzakelijk gedaan omdat ik vaak pas erg laat in het jaar de winterwielen van de auto haalde én zelfs 1 keer het hele jaar op winterbanden heb gereden.

De reviews m.b.t. goede AS-banden geven aan dat er goed en veilig het hele jaar mee te gummen is ....


02 jan 2021 16:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: All season banden
Aangezien we dit jaar toch niet op wintersport gaan heb ik bij de DD de zomerbanden er maar op gelaten. Woon-werk verkeer doen we op de fiets en mocht het een keer winters zijn heb ik ook nog eens 4 wiel aandrijving op de BMW.
De Porsche staat het hele jaar op zomersloffen.
Hoe zit het met de rij eigenschappen van die all seasons in de zomer?
Ik heb ze onder de Range Rover destijds gehad maar die werd minder sportief bereden als de Porsche.


02 jan 2021 17:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
Olaf schreef:
De reviews m.b.t. goede winterbanden geven aan dat er goed en veilig het hele jaar mee te gummen is ....


:scratch:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 jan 2021 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: All season banden
Mogelijk bedoelt hij all seasons?!
Toch heb ik graag banden met een N-codering. Zal wel tussen de oren zitten maar toch.


02 jan 2021 17:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: All season banden
MarkS schreef:
All season is juist een goede optie imho als extra set voor de “winters” die we hier tegenwoordig nog hebben.
Winterbanden doen het eigenlijk alleen nog beter op sneeuw.
Huidige generatie all seasons van Michelin en Goodyear worden zeer goed getest.

Om die reden eerder al All Season banden (Michelin CrossClimate) op de Smart Roadster gelegd i.p.v. winterbanden en nu ook op de 4WD DD i.p.v. winterbanden. Onder de Roadster voldeden ze prima het hele jaar, dus ben ik onder de DD daar ook voor gegaan (set velgen met winterbanden te koop :wink: ).
Voor de Jaguar heb ik wel een set velgen met zomerbanden (Michelin Pilot Sport 4) en een set met winterbanden. Vorige winter echter niet gewisseld en als de omstandigheden er naar waren met de DD gereden :mrgreen: . Voor lente/zomer/herfst wil ik vanwege vermogen/koppel/achterwielaandrijving echter geen concessie doen aan grip, dus geen All Season banden onder de Jaguar.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


03 jan 2021 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: All season banden
Ook hier voor DD AS banden gekozen, geen zin in gewissel en ik regelmatig de grens oversteek voor goedkopere benzine en wat andere zaken bij de Aldi.

Garage waar ik mijn DD laat onderhouden heeft HI-FLY voorgesteld en die zitten eronder. Inmiddels een paar maand eronder en ze voldoen prima. Gelukkig heb ik geen Pk pakhuis DD, en met slechts 99pk kan/hoef ik geen sportief rijstijl op na houden... ik kon een voordelige setje kiezen.... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


03 jan 2021 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
Ik moest het opzoeken want had er nog nooit van gehoord maar je bedoelt Hifly waarschijnlijk.
Horn zegt altijd wie betaalt bepaalt maar voor banden betaalde ik toch wat meer voor een A merk. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 jan 2021 11:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: All season banden
Ewout schreef:
Mogelijk bedoelt hij all seasons?!


Inderdaad - en aangepast, omdat ik dat kan :lol:

Ook het "grensrijden" was een reden om voor all seasons te gaan. Heb er ook op gelet dat de banden die ik kocht het z.g. Alpine Symbool hebben.

Afbeelding

:idea:


03 jan 2021 12:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: All season banden
Heb persoonlijk zelf goede ervaringen met de 18" AS banden van Vredestein type Quatrac Pro op de DD.
Wel zo handig hier in de grensregio :wink: :salut:
_________________________________________
Less is more !


03 jan 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: All season banden
ik kan ze niet vinden in 295/35/18

Gr anton


03 jan 2021 15:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: All season banden
Helaas, in deze maat (achterband) zijn ze er niet :bang:
_________________________________________
Less is more !


03 jan 2021 16:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: All season banden
Maar klopt die 35 wel bij mij ik zie dat er set worden aangeboden met 40 hoog. Weet iemand dat?

Gr anton


03 jan 2021 16:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: All season banden
NordRack2 schreef:
All season-banden zijn om het hele jaar mee te rijden. Als je twee setjes wielen hebt is all-season denk ik een slecht idee.
Pak winterbanden zou ik zeggen, die zijn voor de winter gemaakt. All-season is noch vlees noch vis. (zei de vegetarier) :)

Ik ben het niet met je advies eens.
Rij op mijn daily (Audi S6 Avant) in de zomer met Michelin Pilot Sport 4 zomerbanden (op velgens set 1 19”).
In de winter rij ik (op velgenset 2, ook 19”) met Vredestein Quatrac 5 all season banden.

Dit om de volgende reden. Ik rij sinds 1995 met winterbanden in de winter. Werkte toen 2 jaar in Frankfurt en reed elk weekend op en neer naar Amsterdam. Bij ons op de zaak (iedereen BMW van de zaak) waren winterbanden verplicht. Heb meermaals op de 3 tussen Keulen en Frankfurt op de linkerbaan omhoog geknald tussen de vrachtwagens in. Waarbij in de sneeuwbuien de ene na de andere (achterwielaangedreven) auto zijn heil op de vluchtstrook moest zoeken omdat ze niet omhoog kwamen.
Sindsdien overtuigd van het nut van winterbanden.

Echter, de laatste jaren best veel gelezen over eigenschappen van winterbanden en wel of niet winterbanden. Winterbanden performen beter dan zomerbanden onder de 7 graden Celsius. Dat zijn onze winters steeds minder. Wel ga ik in de winter meestal 2x op wintersport en in de regel met de auto. Naar Oostenrijk of Frankrijk. In Duitsland en Oostenrijk zijn ze streng op het aanpassen van je auto schoeisel naar de weersomstandigheden. Winterbanden zijn niet verplicht, maar je loopt een groot risico om met je zomerbanden in winterse omstandigheden terecht te komen. Als er wat gebeurt ben je zo maar (deels) schuldig.
Vredestein Quatracs zijn meermaals als beste uit de test gekomen. En belangrijker, ze zijn voorzien van het ’sneeuwvlokje symbool’ waardoor ze door de overheid geaccepteerd worden als winterband.
Resultaat:
- geen overmatige slijtage van banden bij 7 graden of hoger
- veel minder banden lawaai dan winterbanden
- zeer goede eigenschappen in de sneeuw

Dus het verhaal “all weathers zijn in de zomer niet goed en in de winter niet goed” is erg ‘hoog over’. Doe dit sinds 3 jaar en ben er helemaal tevreden mee. Wel uiteraard banden met een Y snelheidsklasse (tot 300 km/u) en in de juiste maat. Ik vind mijn Michelin Pilot Sport 4 banden veel fijner rijden, vandaar ook in de zomer gewoon deze zomerbanden. Maar die all weathers zijn top in de winter.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jan 2021 16:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.