Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 2:35



Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
All season banden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
GinnFizz schreef:
Wat ik vreemd vind is dat de Michelin PS4 niet te krijgen is met N codering, en dit terwijl de onafhankelijke testen deze meer waarderen dan de PS2 die wel met N codering te krijgen is.


Dat is niet zo vreemd want de PS4 is geen UHP band. De UHP lijn van Michelin bestaat uit de opeenvolgende PS2 - PSS - PS4S. Dan moet je bij de PS4S kijken want dat is de opvolger en die is er ook met N codering. Net als de PS2. Alleen niet in de kleinere inch maten.

Dit heeft allemaal niks met AS te maken he. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 jan 2021 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: All season banden
MarkS schreef:
Dit heeft allemaal niks met AS te maken he. :wink:
Toch bedankt voor de info. Nu back on topic.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


05 jan 2021 20:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: All season banden
Cazzo Super Veloce schreef:
Winterbanden en AS in NL zijn voor angsthazen.


Afbeelding

Denk jij serieus dat in ‘winterse omstandigheden’ (lees slecht weer en 5 graden celsius) jouw zomerbanden beter performen? Ik geloof best dat je nog nooit een ongeluk hebt gehad op je zomerbanden. Maar mijn opa rookt elke dag een pakje Gauloise zonder filter. 88 jaar en kerngezond. Roken is dus helemaal niet slecht... :roll:

Ik rij 45ooo km per jaar. Geloof er heilig in dat ik op mijn all seasons in de winter een veiliger auto rij dan op de michelin pilot sport 4’s.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jan 2021 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: All season banden
Ik heb voor het eerst in mijn leven, na ruim 40 jaar autorijden, AS banden op mijn hybride laten monteren. Hopelijk valt een keer een dikke pak sneeuw binnenkort zodat ik ze kan uitproberen. In het verleden op een grote parkeerterrein ook altijd uitgeprobeerd, met en zonder abs/dsc hulpmiddelen etc. En tijdens het gewoon rijden niet dom vanuit gaan dat alle electronica het voor je oplost.

Kortom, aanpassen cq voorzichtig rijden.

Iig de goedkope AS banden van HiFly zijn een mooie compromis voor mij....baat het niet schaadt het niet.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


06 jan 2021 14:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: All season banden
Dial_888 schreef:
op een grote parkeerterrein ook altijd uitgeprobeerd
Kortom, aanpassen cq voorzichtig rijden.
Dat doe ik ook altijd zodra ik de kans krijg, autodidactische slipcursus oftewel autoautobeheersing op sneeuw.
Het gekke is dat ik daarna iedereen voorbij kachel alsof ik niet meer voorzichtig ben. Maar ik denk dat ik door een uurtje te slippen de grenzen van mijn auto veel beter leer kennen.
Dit geldt voor de dagelijkse auto met AS-banden (jaarrond).
Met de Porsche heb ik nog nooit geslipt want die is altijd geschorst 's winters.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


06 jan 2021 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: All season banden
horn schreef:
Geloof er heilig in

Dat hebben de marketing boys&girls dan toch maar ff geflikt. :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jan 2021 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht Re: All season banden
Voor de zakelijke Volvo V60 PIH heb ik ipv een set winterbanden in december 2018 een set Michelin Cross Climates gemonteerd. Met behoorlijk wat sneeuw deden ze het nog heel aardig in Oostenrijk, wel in de combinatie met AWD. Toch heeft het wel nadelen, met name als je ermee doorrijdt in de zomer en ze net zover als een zomerband "oprijdt".

In het voorjaar 2019 was ik weer terug naar de zomerbanden gegaan. Deze waren toen ook al wel een stukje stiller. In dec 2019 weer naar de Cross Climates. Deze heb ik daarna laten zitten en opgereden ( tot ca 3 mm rondom). Met name nadat ze door de winter profieldiepte heen waren (ca 4mm) gingen ze behoorlijk lawaai maken.

Je hebt in de laatste levensfase van de band dus wel kans op lawaaiige (zoemende) banden, wat ik bij de Michelin zomerbanden niet had toen ze bijna op waren.

Gr. Gijs


06 jan 2021 16:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: All season banden
Cazzo Super Veloce schreef:
Dat hebben de marketing boys&girls dan toch maar ff geflikt. :thumleft:


Nee hoor. Als je mijn eerdere posts leest zie je dat in 1995 en 1996 elke vrijdag Frankfurt - Amsterdam en zondagavond Amsterdam - Frankfurt reed. Vanaf oktober tot maart op winterbanden. Achterwiel aangedreven BMW 325i. Meermaals meegemaakt hoe ik in sneeuwbuien strak in de derde baan tussen de vrachtwagens (omhoog) reed zonder problemen, terwijl diverse personenauto's hun heil moesten zoeken op de vluchtstrook. Dus je kan heel hard blijven roepen dat winterbanden een soort van Moederdag is, commercieel verzinsel, maar ik weet beter. Niet door marketing maar door eigen ervaring. En ja, er zijn vele dagen tussen oktober en maart dat ik prima met mijn zomerbanden kan rijden. Maar al zijn het maar 10 dagen incl 2x wintersport waar ik ze echt nodig heb, is het voor mij een waardevolle aanschaf. Ik zou echt niet graag met een zware S6 avant met 2 of 3 puber kinderen achterin met zomerbanden op wintersport gaan. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jan 2021 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: All season banden
Als je mijn eerdere posts leest schrijf ik consequent "in NL".
Het gros van de NL-ers komt de hele winter niet in het buitenland, maar laat zich wel winterbanden of AS aan praten.
Voor die 3 dagen per jaar dat het onder nul is :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jan 2021 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: All season banden
@ Cazzo: Het blijft een verschil als je je Porsche als DD gebruikt. Als het een fun voertuig is dan heb je gelijk. Als het sneeuwt of vriest komt dat ding niet buiten. Als het je DD is wel en dan zijn winterbanden (of AS banden) de juiste keuze.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 jan 2021 17:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: All season banden
Cazzo Super Veloce schreef:
Voor die 3 dagen per jaar dat het onder nul is :lol:


... onder de 7 graden Celsius :idea:

Dat zijn er een paar meer (dagen) :popcorn:


06 jan 2021 17:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: All season banden
GinnFizz schreef:
@ Cazzo: Het blijft een verschil als je je Porsche als DD gebruikt. Als het een fun voertuig is dan heb je gelijk. Als het sneeuwt of vriest komt dat ding niet buiten. Als het je DD is wel en dan zijn winterbanden (of AS banden) de juiste keuze.

Het sneeuwt of vriest nooit (meer).
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jan 2021 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: All season banden
Olaf schreef:

... onder de 7 graden Celsius :idea:

Dat zijn er een paar meer (dagen) :popcorn:

Ik kan niet zegen dat ik merk dat ik veel grip verlies met mn PS4S bij 6 graden plus :drive:


06 jan 2021 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
Dat is dan ook net een mooi grens geval voorbeeldje. Mijn PS4S deden het ook nog prima op (droog!) wegdek met net 5 graden. Denk dat je onder net iets andere omstandigheden minder geluk hebt. MPS4S is ook een top band. MPSS doen het beduidend minder. Met een daily nam ik het risico niet.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jan 2021 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: All season banden
Cazzo Super Veloce schreef:
GinnFizz schreef:
@ Cazzo: Het blijft een verschil als je je Porsche als DD gebruikt. Als het een fun voertuig is dan heb je gelijk. Als het sneeuwt of vriest komt dat ding niet buiten. Als het je DD is wel en dan zijn winterbanden (of AS banden) de juiste keuze.

Het sneeuwt of vriest nooit (meer).
Komaan Cazzo, je koopt een set winters of AS en je wisselt. Als je de winters gebruikt slijten de zomers niet en omgedraaid. Kleine investering toch om je mooie Porsche veilig als DD te kunnen rijden.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 jan 2021 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: All season banden
De 993 blijft lekker op Cup2's staan, echt een geweldige band, zelfs in de stromende regen.
Voor de DD's ga ik echt geen winterbanden kopen. Het enige wat je merkt is dat het tractiecontrolelampje wat vaker gaat branden onder 0.
Boeie.

Cazzo(dit jaar 40 jaar schadevrij :drive: )
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jan 2021 20:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: All season banden
Ik denk ook dat het met een 4S mee valt, mijn 964 was ook zeer stabiel in sneeuw en regen op gladde PS2's. Maar met een echte Porsche is Cup 2's wel erg link in de regen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


06 jan 2021 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: All season banden
Citaat:
De 993 blijft lekker op Cup2's staan, echt een geweldige band, zelfs in de stromende regen.


Ga niet proberen je op andere gedachtes te brengen, daar ben je toch te eigenwijs voor,
maar heb iemand zijn Porsche total loss zien rijden in de stromende regen op Michelin straat banden met profiel van 7mm (gemeten door de Polizei ).


06 jan 2021 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
Johann schreef:
... een echte Porsche ...


:mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jan 2021 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: All season banden
Je bedoelt een Macan?












:mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jan 2021 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: All season banden
PTT schreef:
De 993 blijft lekker op Cup2's staan, echt een geweldige band, zelfs in de stromende regen.

Ga niet proberen je op andere gedachtes te brengen, daar ben je toch te eigenwijs voor,
maar heb iemand zijn Porsche total loss zien rijden in de stromende regen op Michelin straat banden met profiel van 7mm (gemeten door de Polizei ).

Toevallig een GT3?
Die kan ook beter sleutelen dan rijden heb ik begrepen :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 jan 2021 20:45
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: All season banden
Tot voor die incident had ik ook 30 jaar schadevrij waarvan ruim 300k km met Porsches. :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


06 jan 2021 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
Lekker scherp mannen. :mrgreen: Hou de boel wel heel he.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jan 2021 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: All season banden
Hier een mooi overzicht van een aantal courante AS banden. Waarschijnlijk niet relevant voor de meeste Porsches.

https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm

Leuke nuance is ook de beste keuze voor een AS band voor klimaat waar het maar zelden sneeuwt (zoals NL)


06 jan 2021 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: All season banden
Mooi kanaal he. :wink:

Ze hebben zo ook een recente test van de UHP varianten van AS banden. Alleen zijn die bij mijn weten niet hier verkrijgbaar.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jan 2021 21:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.